Gå til innhold

Noen som har våget seg til å kjøpe noe til frøet ennå..?


Nordlyspar♥

Anbefalte innlegg

Har sååå lyst til å kjøpe et par små plagg, bare fordi, hehe... Men har klart å styre meg. Er jo mange som sier at man ikke skal kjøpe noe før man kommer i uke 12, men vet ikke om jeg klarer å holde meg så lenge, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei:)

 

da jeg testet positivt var min samboer på jobb.. så jeg gikk til byn og handlet bla. en lue og body for nyfødte som han fikk da han kom hjem:) i tillegg så har jeg kjøpt bittesmå sokker! er kun 6+3 uker på vei, men klarer ikke å holde meg! er jo så koslig å kikke på babytøy, spesielt når det for første gang er til sitt eget barn:)

 

kanskje lurt å vente til uke 12, men akkurat for øyeblikket så er jeg gravid og da handler jeg deretter- bokstavelig talt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg synes det er alt for tidlig. Kanskje jeg handler noen plagg etter UL, men ennå da skal jeg vente en stund før jeg tar helt løs med handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er bare å begynne når en måtte ønske...Jeg er gravid, er kjempelykkelig, gleder meg masse..Føler det beste er å tørre å vise glede over det, kjøpe ting, tenke framover. Tenker jeg at jeg for min egen del viser at barnet er ønsket, at "morsinstinktet" på en måte har startet....

 

Søstra mi mista rett før termin for litt siden, og hadde alt klart...Hun følte ikke det gjorde saken værre, for som hun sa så var jo babyen veldig ønsket, og hun var glad hun viste gleden...Hun hadde følt det værre om hun hadde holdt tilbake, og tenkt "tenk hvis" o.l. og turt å slippe løs gleden og håpet hun hadde for babyen sin...Hun hadde på en måte en større følelse tror jeg av å ha vært mamma for sin baby likavel....-snufs-trist å komme inn på dette igjen...

 

Skjønner jo at folk tenker ulikt om dette, mange venter kansje til etter uke 12, eller etter ultralyd, osv og alle må jo gjøre det på sin måte, og slik det føles rett..men dette er da min mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en skrivefeil...Hun hadde følt det hadde vært værre om hun hadde holdt tilbake, og tenkt "tenk hvis" o.l. og IKKE turt å slippe gleden løs og håpet hun hadde for babyen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg trenger å kjøpe ;)

Har også tenkt å høre med småbarnsfamilier i slekta mi. Vi er studenter og har det ikke allverden med økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE slik at de som venter med å handle inn gleder seg MINDRE enn de som handler som gale fra uke 4. ÆRLIG TALT kjenner jeg blir provosert av slike utspill.

Det er snakk om sunn fornuft og ikke om hvore mye man gleder seg til barnet kommer, hvor ønsket barnet er osv.

Dummeste jeg har hørt på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ANONYM...

om du kan lese så skrev jeg jo at dette er min mening, mine tanker...du burde jo da muligens forstå at dette er slik JEG ser det...og skrev og at andre må få tenke slik de vil...Må ikke la hormonene ta helt over her altså!!

DETTE er det dummeste jeg har hørt på lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og din mening er at de som venter med å handle ikke gleder seg like mye som de som hanler tidlig?

I såfall er det utrolig DUMT sakt av deg, uansett om det er DIN mengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meningen med denne tråden var ikke å starte en kranglesituasjon. Det var bare et lite uskyldig spørsmål. Fakta er at det ennå ikke har gått helt opp for meg at jeg er gravid, og tenkte at det kanskje realiserte det hele litt hvis jeg satt med noe fysisk i handa som en dag skal være på kroppen til den lille. Så hvis tråden virket fornærmende på noen så var ikke det som var meningen... Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis smuppemor`s budskap var at de som venter med å kjøpe inn klær o.l er mindre glad i barnet i magen så er jeg helt uenig, og har misforstått hennes innlegg..!!

 

tolket innlegget hennes som om at HUN velger å kjøpe inn div ting tidelig og så får andre gjøre som de vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke deg jeg mente altså! Tråden din var jo bare koselig den -mente heller at de som "knuffet" litt skulle legge krangelen død, for det ble litt tullete og ta sånn av på en helt uskyldig greie. Syntes du lett skal løpe ut og kjøpe, jeg :-). Er ca like langt gravid som deg og jg kjenner følelsen. Jeg begynte å hekle et babyteppe her om dagen, jeg, for å få følelsen av at dette virkelig skjer, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hehe...

 

ååååå, skulle ønske jeg kunne håndarbeid... kan ikke strikke, sy, hekle eller brodere... men å være fisker på sjøen i 3 år uten å spy, det kan jeg, hihihi.... har så lyst til å strikke et par små nusselige lester, må vel løpe til bestemor nå å lære meg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du gjøre vet du :-). Kunne egentlig ikke hekle jeg heller, men jeg ble i skikkelig husmor-modus sist jeg var gravid og lærte meg basic'en. Ikke vanskelig i det hele tatt. Lærte venninnen min det på 10 minutter og nå er hun igang med babyteppe også, hehe. Helt enkelt -ser nesten ut som et helseteppe -du vet de typiske. Men det er liksom det at man har gjort det selv da med nurket i tankene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah.... garnbutikken neste sier jeg bare.... nå må jeg dra på jobb, håper vi møtes flere ganger her inne :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til snuppemor - jeg synes innlegget ditt var VELDIG fint! for meg be sorgen og skuffelsen over å miste (i 13 uke) voldsom selv om jeg hadde forsøkt å holder igjen. jeg mistet nemlig nå er jeg 5+3 og prøver å glede meg, vet at jeg blir knust uansett. Nå er jo dette så individuelt, så det er sikkert noen som klarer å holde en distanse til det og da heller ikke bli så skuffet hvis noe skulle gå galt - men det du sa om å ha anerkjent at man er gravid, selv om man mister eller det dør før det blir født, tenkte jeg også mye på. jeg savnet et konkret minne - noe som kunne anerkjenne at det hadde vært noe der, noe stort og fantastisk for meg - så kanskje et klesplagg hadde vært fint. tror nesten jeg skal kjøpe en liten ting nå, jeg :) lykke til alle sammen med å håndtere dette på den måten dere opplever passer best for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...