Gå til innhold

Babyen min har snudd seg til tverrleie :(

Anbefalte innlegg

Babyen min har ligget med hode ned lenge nå, men så var jeg på kontroll i går, og babyen har snudd seg til tverrleie. Ble skikkelig syk her en kveld, og følte at magen vrengte seg, sikkert da hun snudde seg.

Blir litt bekymret jeg. Tenk om hun snur seg til seteleie, jeg vil IKKE ha setefødsel...

Uff, håper hun snur seg rett vei igjen jeg, selvom jeg gruer meg til fødsel, så er det liksom det jeg er innstilt på.

Fortsetter under...

Ja, skal på ny kontroll om 1 1/2 uke, så jeg krysser fingre og tær :)

Ja, har tenkt på ks, og det blir det dersom babyen blir liggende i tverrleie. Men, synes det er rart med ks også... Vet ikke helt hvorfor, bare liker ikke å bli skjært og stukket i.

Jeg tok keisersnitt forrige gang pga av seteleie, det var helt uaktuelt for meg å skulle føde et barn med hodet til slutt.... Det gikk helt fint, hadde ingen komplikasjoner. Selvfølgelig var det vondt de første dagene etterpå, men det gikk fort over.

Denne gangen har jeg imidlertid virkelig innstilt meg på å føde normalt og tenker at det selvfølgelig er det beste. Var hos JM i går som synes magen var litt skjev og rar og hun fant kke ut av leie. Hun satte på UL og konstaterte raskt at denne prinsessa rett og slett har snudd seg og ligger i seteleie. Hun har nøyaktig samme leie som sin storesøster! Jeg er 36 uker nå straks (termin 17.11.) og de gjør ikke noe med dette ennå, skal tilbake til JM 29.10. Hvis det fremdeles er SL blir det da fortgang i sakene. Har ikke lyst på KS egentlig, men føde i SL er fremdeles heeeelt uaktuelt for meg...

Lykke til!

Annonse

jeg vil heller ikke føde i seteleie hvis barnet ligger i seteleie.

Kan man bare bestille keisersnitt da?

Jeg gruer meg så ufattelig mye.. :(

gjør ikke noe annet enn å gråte hele dagen og tenker på fødsel hele tiden

Fødte ikke hun ene på "Jordmødrene" i går i seteleie?

Har bestemt meg jeg også, kommer ikke til å føde normalt hvis babyen ligger i SL, og er det TL så har man jo ikke annet valg en KS.

Men det er rart da, jeg har grudd meg utrolig til normal fødsel denne gangen, men så får jeg beskjed om at det kanskje blir KS, og blir like redd av det. Det er en veldig fin opplevelse å føde normalt, også er man jo helt våken når babyen kommer ut.

Godt å høre at det gikk bra med deg da du tok KS :o) Har hørt så mange skremmende historier ang det.

Hvis det er seteleie så har man ihvertfall litt mer valg :o)

Jeg er ikke helt den rette til å trøste, gruer meg selv, men fødselen går jo som regel veldig bra, og jeg hadde en fin fødsel sist, men det er kanskje det at jeg vet hva jeg går til nå?!

Det er jo ikke godt, men når du er midt oppi det så er det ikke annet å gjøre enn å puste og presse.

Jo, og det gikk jo veldig fint, men jeg vil ikke føde hvis babyen ligger i sl.

Min har også snudd seg i tverrleie. gynekologen min vil prøve å snu den når jeg er i uke 35. Det gjør han ved å prøve å vri utenpå maven, men jeg syns det høres vondt ut og er redd for at vannet går og alt blir satt i gang... Er rett og slett litt engstelig akkurat nå....

Jeg har en venninne som fødte sin datter i seteleie nettopp, hun fikk epidural og hadde en drømme fødsel selv om babyen kom ut i spagat. Så det er mulig å ha en fin fødsel selv om babyen ligger i SL

Det jeg reagerte på forrige gang da jeg også hadde SL, var bskjedene gynekologene ga meg. De ga på en måte med den ene hånda og tok med den andre... F.eks. sa de at det ikke var større risiko v setefødsel, men alle som føder i seteleie får automatisk epidural i tilfelle det blir KS... Det er også alltid 2 leger tilstede når men føder i SL. Du får heller ikke føde et barn som er over 4 kg slik. Jeg har venninner som har fått estimert vekt på barnet til en kg for lite dagen før fødsel og det kan være vanskelig å være nøyaktige her. Ved samtalene med gynekolog sist, fikk jeg litt inntrykk av at legene vil at man skal føde i SL fordi de synes det er spennende og gjerne vil ha kompetanse på setefødsler. Bare tanken på at hodet skal sitte fast til slutt, gjør meg veldig kvalm. I tillegg revner man vel herfra til månen, så da får man jo like mange sting som ved KS likevel. Jeg kjenner mange som har tatt KS og ingen som har hatt store komplikasjoner. Jeg ønsker selv å føde hvis alt ligger til rette for det, men ved seteleie må jeg bare si at jeg ikke helt forstår hvorfor man skal utsette seg selv og barnet for dette. Så sant ikke barnet f.eks. er 2,5 kg eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...