Gå til innhold

Gruer meg sånn for å fortelle det til jobben:-(


gull nr 2 ventes i aprii

Anbefalte innlegg

Helt forferdelig å grue seg sånn.Er 6+4 på vei. De sjefene jeg har blir sur for ingenting. Har vært vikar i 1 år og akkurat fått fast jobb der jeg jobber, og nå blitt gravid med vilje. Vi hadde veldig lyst på et lite barn nå. Det passet bra.Vet ikke om jeg tør å fortelle at det er planlagt heller siden jeg netopp har fått meg fast jobb. Gruer meg sånn.Kjedelig å ha det sånn på en arbeidsplass. Jeg jobber for noen sjefer som det ikke går ann og si seg uenig i for da blir de så sinte. Så går ikke ann å si noe til de. Tar omtrent aldri opp noe jeg syns er dumt for vet at de bare lager mye ubehag for meg på arbeidsplassen min. Så nå vet jeg ikke når jeg skal fortelle noe eller om jeg skal si at det var planlagt. Litt langt dette. Håper dere gidder å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at det ikke var planlagt hvis du føler at det er lettere. De har jo rett og slett ikke noe med om du planla det eller ikke.

Det de skal forholde seg til er at kjennsgjerningen at du er gravid og det kan de ikke gjøre noe annet med enn å ta det til etterretning. Du har alle mulige rettigheter og det er fordi samfunnet mener det er viktig med nye barn.

Dersom de blir sure og problematiske, kan du jo i verste fall ta det opp med tillitsvalgte eller verneombudet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sant. Hadde jeg bare hatt noen sjefer som faktisk gledet seg over noe sånt, så hadde jo alt vært supert. Jobber som frisør og det er jo veldig mange kvinner der. Så de kan jo ikke regne med at ingen blir gravide heller.Det er jo naturens gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er ikke så veldig snille med hverandre alltid...

Jeg gruet meg også til å si det på jobb fordi jeg nettopp hadde begynt. Det gikk bedre enn forventet, men min mannlige sjef hadde sett det i ansiktet mitt en stund, sa han.

Nåja.

Kan jo være de ikke blir sure. Men bare stå på ditt.

Du kan jo alltids få mer støtte her inne etter samtalen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der er greitt å ha noen å snakke med om sånt. Ihvertfall når det omtrent ikke er noen som vet at jeg er gravid heller. Blir nok en liten stund før jeg forteller noe. Skal til legen nå den 23 så det blir jo spennende så får vi se når jeg forteller det. Det må jo ut en gang;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ingenting med om det var planlagt eller ikke. Det er ikke så ofte sjefer spør om det var planlagt. Det er vel mere venner og venninner rundt som spør om det. De har absolutt ikke krav på å vite det, men si at det var uplanlagt hvis det blir lettere for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...