Gå til innhold

Hva betyr "krever sonefri dvdspiller"???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

At dvd-en er fra en annen sone enn den Norge befinner seg i, antagelig. Vanlig ved import.

Sonefri dvd-spiller har du. Og har du ikke er det på høy tid, og lar den seg ikke omprogrammere til det koster det 200,- på Rimi ellerno'. De fleste moderne duppedingser av arten er uten sonebegrensninger.

Skrevet

Og der fant jeg det ut sjøl, og det var ikke et morsomt svar overhodet. Faan.

Gjest irismor
Skrevet

Det står vel bak på dvdspilleren hvilke soner den er bundet til. Soner menes med hvilke land dvd kan komme fra. Usa er sone (tror det er 1)

Europa er sone (tror det er 2) Afrika er en sone Asia en annen.

Husker bare ikke hvilke land/kontinenter som er hvilke soner. At dvdspilleren er sonefri menes med at den kan spille dvd fra hvilken som helst sone.

Skrevet

Definer moderne. Har dvdspiller fra fem år tilbake, er det moderne? Tvn er definitivt umoderne. Helvete heller, antar at der går min Studio60-helserie-extravagansa.

Skrevet

Ja, stemmer, USA er sone 1, og vi er 2. Det er imidlertid også visse begrensninger i forhold til tv'en, står det inne hos Platekompaniet. Grmf. Må finne ut.

Annonse

Gjest irismor
Skrevet

En moderne dvdspiller ble kjøpt i butikken for 2 timer siden. Kjøpte du den for 3 timer siden så er den urgammal =)

Skrevet

Nei, neppe. Men det er godt mulig den lar seg programmere til å tåle det meste av soner likevel. Det tekniske derutover vet jeg ikkeno' om, men i motsetning til de fleste her har du jo ikke google-allergi. Sonefri dvd-spiller er uansett nødvendig, enten man er antimaterialist eller hur - gi den gamle til de fattige og løp til Rimi/Rema/whatever.

Skrevet

Det var det jeg var redd for. For meg som er så gammel er alt som er under ti år gammelt moderne, nemlig.

Gjest irismor
Skrevet

Har tv`n 2 scarter bak så er den mottagelig for det meste.

Skrevet

Det mener jeg den kan finne på å ha.. må sjekkes når jeg får jekka 1 stk pubertetsape vekk fra apparatet.

Skrevet

hvis du søker på merket og modell på nettet, finner du en kode som du kan taste inn med fjernkontrollen. Så blir den sonefri:)

Gjest irismor
Skrevet

Ta sikringen så får du sjekket bak tv`n. =)))

Annonse

Skrevet

Oj, det var meeeeget interessant! Nå skal jeg jamen prøve med en gang, må bare finne ut merke&modell.

Skrevet

Hmm, kanskje du tuller med meg, forresten, men jeg prøver likevel, siden jeg ikker er noen teknisk begavelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...