Gå til innhold

Lillebror til Thomas...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva passer sammen med Thomas?

Liker litt staute norske navn, ikke "fløtepusnavn"...

Glad for forslag;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker Simen. Som et staut norsk navn.

Skrevet

Fredrik

Anders

Henrik

Marius

Kristian

Morten

Lars

Erik

er noen jeg synes passer!

Skrevet

Martin

Håvard

Eirik

Anders

Sverre

Einar

Alle staute navn i mine ører....

Skrevet

Sondre

Sigurd

Dennis

Torgeir

Torgrim

Tor

Torstein

Ola

Ole

Martin

Simon

Skrevet

Thomas og Christian :-)

Thomas og Andreas

Thomas og Jacob

Thomas og Morten

Skrevet

Men... Thomas er jo ikke et staut navn... (Jeg kjenner to homofile som heter Thomas... i tillegg må jeg jo nevne Thomas Gjertsen som er en ganske feminin type)

Synes du bør ta et feminint navn jeg. Eks Nicholas

Skrevet

Og jeg kjenner homofile som heter Kjell, Ernst, Christian, Alexander og Karl bl.a. Andre kjente homofile er Erling Lae, Per Kristian Foss, Finn Schjøll, Terje Strømdal, Bjarte Hjelmeland etc...

Thomas er et staut navn - mener jeg!

Skrevet

Nei Thomas er ikke et staut navn. Jeg er enig med hun som mener det er et feminint navn. ( Det samme er Finn, Terje, Erling osv)

Staute navn er : Harry, Karl, Sverre, Arne, Magne, Geir

Eks Thomas og Sverre blir helt åpenbart kræsj

mens Thomas og Marius er myke navn som klinger fint sammen

Skrevet

Thomas og Sverre blir åpenbart kræsj fordi Thomas er et hebraisk navn, mens Sverre er norrønt... Som å sammenligne Philip og Åge... Betrakter hverken Karl eller Sverre for staute navn - pga folk jeg kjenner.... Mens kjenner mange Thomas'er - de er ordentlig mannfolk. Vel, alt er relativt og smaken som baken. Regner med at HI her liker Thomas siden hun har en sønn som heter det :-)

Andre forslag:

Thomas og Markus

Thomas og Victor

Thomas og Aron

Thomas og Gabriel

Thomas og Joakim

Thomas og Oscar

Skrevet

Takker for mange og gode forslag, holder en knapp på Andreas foreløpig- Men, må jo bare le litt av meldingene om homofile assosiasjoner til navn... Er jeg av den homofobe typen bør jeg kanskje da velge et skikkelig maskulint navn som Bjørn etc, så er sjansene mindre for å få et homofilt barn? Er heldigvis ikke spesielt opptatt av legning, og tror vel heller ikke navnet er avgjørende i så måte...

Takk alle sammen - mange flotte navn!!!

Skrevet

You go girl ;-) Thomas og Andreas - to nydelige navn!

Skrevet

Det var bare det at du ville ha et staut navn som passer til Thomas... og reagerte på det fordi Thomas er ikke et staut navn.

Andreas passer fint til Thomas. Samme sjanger begge de to :-)

Skrevet

Jeg oppfatter Thomas først og fremst som et klassisk navn, på linje med f.eks Kristian.

Min eldste het Thomas (han lever dessverre ikke lenger), og den yngste heter Magnus. Jeg foreslår derfor Magnus, selv om det kanskje er i en litt annen kategori enn Thomas.

Andre navn som kan passe: Filip, Nikolai, Kristian, Alexander, Eirik, Jonas, Petter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...