Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Hva passer sammen med Thomas? Liker litt staute norske navn, ikke "fløtepusnavn"... Glad for forslag;-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg liker Simen. Som et staut norsk navn.
prebs Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Fredrik Anders Henrik Marius Kristian Morten Lars Erik er noen jeg synes passer!
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Martin Håvard Eirik Anders Sverre Einar Alle staute navn i mine ører....
mira7575 Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Sondre Sigurd Dennis Torgeir Torgrim Tor Torstein Ola Ole Martin Simon
Vannmann35 Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Thomas og Christian :-) Thomas og Andreas Thomas og Jacob Thomas og Morten
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Men... Thomas er jo ikke et staut navn... (Jeg kjenner to homofile som heter Thomas... i tillegg må jeg jo nevne Thomas Gjertsen som er en ganske feminin type) Synes du bør ta et feminint navn jeg. Eks Nicholas
Vannmann35 Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Og jeg kjenner homofile som heter Kjell, Ernst, Christian, Alexander og Karl bl.a. Andre kjente homofile er Erling Lae, Per Kristian Foss, Finn Schjøll, Terje Strømdal, Bjarte Hjelmeland etc... Thomas er et staut navn - mener jeg!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Nei Thomas er ikke et staut navn. Jeg er enig med hun som mener det er et feminint navn. ( Det samme er Finn, Terje, Erling osv) Staute navn er : Harry, Karl, Sverre, Arne, Magne, Geir Eks Thomas og Sverre blir helt åpenbart kræsj mens Thomas og Marius er myke navn som klinger fint sammen
Vannmann35 Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 Thomas og Sverre blir åpenbart kræsj fordi Thomas er et hebraisk navn, mens Sverre er norrønt... Som å sammenligne Philip og Åge... Betrakter hverken Karl eller Sverre for staute navn - pga folk jeg kjenner.... Mens kjenner mange Thomas'er - de er ordentlig mannfolk. Vel, alt er relativt og smaken som baken. Regner med at HI her liker Thomas siden hun har en sønn som heter det :-) Andre forslag: Thomas og Markus Thomas og Victor Thomas og Aron Thomas og Gabriel Thomas og Joakim Thomas og Oscar
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 Takker for mange og gode forslag, holder en knapp på Andreas foreløpig- Men, må jo bare le litt av meldingene om homofile assosiasjoner til navn... Er jeg av den homofobe typen bør jeg kanskje da velge et skikkelig maskulint navn som Bjørn etc, så er sjansene mindre for å få et homofilt barn? Er heldigvis ikke spesielt opptatt av legning, og tror vel heller ikke navnet er avgjørende i så måte... Takk alle sammen - mange flotte navn!!!
Vannmann35 Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 You go girl ;-) Thomas og Andreas - to nydelige navn!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #14 Skrevet 12. oktober 2007 Det var bare det at du ville ha et staut navn som passer til Thomas... og reagerte på det fordi Thomas er ikke et staut navn. Andreas passer fint til Thomas. Samme sjanger begge de to :-)
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #15 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg oppfatter Thomas først og fremst som et klassisk navn, på linje med f.eks Kristian. Min eldste het Thomas (han lever dessverre ikke lenger), og den yngste heter Magnus. Jeg foreslår derfor Magnus, selv om det kanskje er i en litt annen kategori enn Thomas. Andre navn som kan passe: Filip, Nikolai, Kristian, Alexander, Eirik, Jonas, Petter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå