Gå til innhold

HVor langt ut i sv.skapet kan de snu seg...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har tvillinger i magen, og på forrige ultralyd i uke 35 lå en i sete og en i tverrleie. Jordmor sa at de fortsatt kan snu seg - og de er jo to der inne. Spent på neste ultralyd i uke 37 iallefall.. De er ikke glad i at den første ligger i sete, så det spørs nok om det ikke blir ks her.. Har vært veldig motivert for vanlig fødsel uansett seteleie, men når legene er usikre /uenige vet jeg ikke lengre....

• 2 uker senere...

Annonse

Hei!

Ene gutten min, lå i seteleie fram til ca. 5 dager før fødsel. Da snudde han og det ble en normal fødsel. Men jeg tror ikke det er vanlig. Men jeg har også opplevd å føde i setefødsel og det gikk bra det. Man blir jo fulgt opp på alle bauger og kanter, og ikke minst så er man garantert epidural - (Det fikk jeg nemlig ikke ved den vanlige) Det vil nok gjerne gå bra uansett. Lykke til uansett vei - ut kommer den lille uansett!:-)

Glemte å si at det finnes visstnok en stilling som skal hjelpe barnet å snu seg: Hvis du står på knærne og albuene/hendene(Krabbestilling) i 15-20 minutter, så skal det visstnok hjelpe. Denne stillingen sørger for max snuplass til ungen.

(Håper andre som vet mer eksakt om dette kan utbrodere litt. )

Hei,

Jeg venter nr.2 og han ligger i seteleie og jeg er i uke 36. Jordmora mi sa at om han ikke snur seg så må jeg inn på sykehuset for ultralyd osv i neste uke eller uka etter.

Jeg ønsker keisersnitt hvis han ikke snur seg for min første satt VELDIG god fast, og jeg velger kontrollert keisersnitt fremfor hastekeisersnitt, men du får uansett en siste ultralyd rett før et evt. keisersnittet for å se om han har snudd seg eller ikke, og keisersnitt tar de 10 dager før termin. Og som andregangsfødende kan de visst snu seg når som helst, hos ei venninne som fødte sin tredje måtte de gå inn å holde han fast for han tumblet rundt inni der mens fødselen var igang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...