Gå til innhold

Eg er så lei så lei.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal av all denne prøvinga,og så har eg ingen rundt meg som virkelig skjønner kordan dette føles.Dette året med prøving har vært den delen av livet mitt med dårligst livskvalitet,definitivt.Føler at eg ikke kan bli skikkelig lykkelig før eg blir gravid,det er så tomt liksom.Det mangler noe viktigt og stort i livet mitt.

Og så er eg omringa av venninner på alle bauger og kanter som blir gravide bare de ser på mannen sin,og eg klarer ikke være glad på deres vegne lenger.Det er jo ikke noe hyggelig,men eg klarer det bare ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner godt hva du mener.... Selv ble det en stor endring i mine tanker etter at vi fikk vite hva som var galt og at vi er i kø for å komme i gang med ivf. Det ser ut til at vi har relativt gode sjanser. Dersom dere ikke vet hva som er grunnen til at dere er barnløse vil jeg anbefale dere å finne det ut. Jeg vet at ikke alle er like heldige som oss og finner ut hva det er men det er uansett verd et forsøk. Kanskje er det bare en "bagatell" som er lett å ordne opp i?!?

Håper du ser lysere på det etterhvert. Det er viktig å ikke slutte å leve. Legen sa til oss at frem til vi er i gang skal vi reise på turer og drikke vin. Ha mange minner vi kan få bruk for når det blir vanskelig..

Tvi tvi i fra meg til deg

Skrevet

Det er tungt å være i prøveperiode. Forstår det slik at dette er ditt første år?? Håper du finner ting som for deg på bedre tanker, slik at du ikke lar hovedfokuset kun omkring ønsker om et barn ( lett å si:-) ). Men det er viktig med go livskvalitet, for å ivareta en god helse. God helse er en viktig brikke i forsøket med å bli gravid!:-)

Skrevet

Takker for svar;)

Ja,no har vi prøvd i 12 mnd,sluttet på pillen i oktober i fjor.Har vært hos gyn og tatt ul på eggstokkene ifor en drøy måned sia.Han sa han kunne se at eg ikke hadde hatt skikkelige eggløsninger på ei god stund.Han mente det var pga at eg har gått på pilla i 10 år (15-25),og at kroppen min da ikke var komt i rute igjenn etter pilleslutt.Han sa faktisk at kroppen min trodde den var i overgangsalderen!!!Eg sa at det kan vi jo ikke ha noe av!.Fikk pergo,skal ta dobbe kurer i okt,nov,og desember.han mente at eg bare trengte en liten dytt,og at eg burde havne i lykkelige omstendinger innen 5 mnd.Om ikke skal mannen min inn på sjekk rett over jul,men eg kan ikke tro at det har noe med han ¨å gjør,vi har nemmelig fått det til før,for 3 år sia,men det endte ikke noe bra.

Så etter dette gyn besøket var eg ganske glad og fornøyd.Følte eg var fått svar på koffor det var tatt lenger tid enn ventet,og at vi om ikke annet var komt innforbi systemet.Så det hjalp veldig mye.Men den gleden varte ikke lenge, for da eg var på den månedlige jente klubben vår kvelden etter,anonnserte den siste u-gravide venninna mi at ho oxo var blitt gravid,etter ikke mindre enn 1 måneds prøving!!!Så da falt alt sammen igjenn,og der har eg vært sia.

Så no går eg her å prøver å fokusere og tenke på alt annet enn prøving og graviditet,Er litt der at eg er sikker på at det aldri kommer til å skje så lenge det er det eneste som står i hodet mitt,det blir liksom for godt til å være sant.Bortsett fra det stresser eg ikke mye vil eg si,gidder ikke stresse med el-tester,gravid tester eller temping.Prøver å leve så sunt og normalt som mulig,tar ett lass med kost tillskudd og vitaminer daglig og har sengekos anna hver dag i den aktuelle perioden.

Huff a meg for ett langt innlegg dette ble......ble litt revet med:)

Skrevet

Hei!!! Føler med deg. Jeg er også veldig nedfor .

Har prøvd å bli gravid i 3 år. Mannen min er testet og alt er ok men han.

Jeg har derimot pcos. Gått på pergo kurer i 2 år-.

Ble gravid på pergotime kur for 2 mnd siden, men mistet i uke 6.

Det var helt forferdelig. Fikk sterke smerter i magen, ble så innlagt.Der fortale de at fosteret lå dødt inni meg. Ble etter en uke satt på tbl som skulle gjøre slik at fosteret kom ut.

Det kom ut , og jeg var forferdelig lei meg.

Men så jo positivt på at eg faktisk hadde klart å bli gravid. Etter 1 uke ringte jeg sykehuset for etter kontroll og fortalte de at jeg fremdeles

følte meg gravid med morgen kvalme og ømme bryster.

1 uke gikk med mye kontroller og ultralyd.

Ble så oppringt en tidlig morgen om at jeg måtte legges inn øyeblikkelig til operasjon. Ble fortalt at HCG hormonet i blodet mitt hadde steget fra 6000 til 14500 på kort tid, men at det ikke var normal stigning. De ville operere fordi det var sterke tegn på at eg hadde et levene foster til i magen min. Og siden det ikke lå i livmoren min måtte det være svangerskap utenfor livmor. Ble operert 24 timer etterpå.

Der fant de 1 forster til på venstre eggleder. Så var altså gravid med tvillinger.Nå forsto jeg hvorfor eg hele tiden gikk med sterke magesmerter på venste side. Ikke nok med det.

De måtte selvfølgelig fjerne det levende fosteret, men de måtte også fjerne venstre eggleder. Så nå har jeg bare en eggleder igjen som fører til en ubrukelig eggstokk som ikke virker i det hele tatt.Så der røk nok sjansen min for å bli gravid på normal vis. Det neste blir prøverør, som både er dyrt og tungt å gå igjennom.

. Er så utrolig deppa for tiden. Ser ingen lyspunter. Har heller ikke noen å snakke med om alt dette,. Skulle så gjerne blitt kjent med andre slitere med pcos/pco i Bergens området.

Linn M

Skrevet

Huff a meg.....hører jo no at eg på ingen måte burde klage....Eg er jo selvfølgelig klar over at det er MANGE som har prøvd utrolig lenger enn meg,og all ære til de som fortsatt holder motet oppe.Men er i en skikkelig møkka perode der eg bare tenker det verste.Bor rett utforbi Bergen eg da,men har no ingen diagnose....og håper selvfølgelig ikke eg får noen heller.

Skrevet

Hadde vært kjekt å bli kjent med andre slitere i Bergens området. For å prate og diskutere litt,.

Skrevet

Vi kunne jo møtes f eks i helgen. Så kan vi utveksle tlf nr. Vil helst ïkke skrive det inn her til alles dispensasjon. Kunne møtt på cafe eller noe sånt.

Skrevet

Hvor skal vi møtes da?? Blå stein på Torgalmenningen kommende lørdag 20/10 kl 12.00. Passer det? Jeg er en jente på 22 år med mørkt halvlangt hår. Bor 15 min kjøring fra Bergen sentrum.

Skrevet

Høres greit ut.Bor en liten halvtimes kjøring nord for Bergen.Lyst halvlangt hår og rundt 1,60 høy.

Dette ble nesten litt spennendes...heh.Har ikke for vane å møte fremmede folk fra forskjellige nettsider,men dette blir sikkert kjempe koselig:)

Skrevet

Hei hei!! Ser du skrev at du bodde nord for Bergen. Eg bor i nærheten av Knarvik. Kunne evn møtes da et annet sted så blir det ikke så lang å kjøre . Du bestemmer. Evn åsane/Knarvik senter istendenfor?? Linn

Skrevet

Oj,bor 5 min fra Knarvik.....kanskje vi vet kem hverandre er....det hadde vært morsomt:)Og ja,kan selvfølgeli møtes på mer hjemmlige trakter.Men det er jo ikke akkurat flust av kafeèr i Knarvik da....

Skrevet

Vi kan jo møtes på åsane senter kl 12.00 på lørdag 21/10. Ved narvesen/toppe blomser.????

Skrevet

Skrev feil dato. Kommende lørdag er ikke den 21 /10 men den 20/10.

Vi snakkes da i åsane kl 12.00, Lørdag den 20/10.

Skrevet

Ja ja .- Dager kom den, og jeg møtte opp som avtalt- .

Kom 5 min for seint altså 5 over 12. Pga leiting av parkerringsplass.

Sto der til kl 13.00. Men ingen kom. Ikke vet jeg hva som har skjedd men du skal vite det at jeg hadde gledet meg til denne dagen.

Og hvis det er slik at du bare kødde med meg , er det utrolig dårlig gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...