Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ser du har hjulpet så mange her inne med råd og veiledning, jeg prover meg jeg også. Jeg er 35 år og venter nr.3 i April. Alt ser tilsynelatende ok ut så langt, men allikevel kan jeg ikke få roen over meg over at alt er bra med babyen. Var aldri så nervos og bekymret med mine forste 2 svangerskap. Kanksje er det at jeg er eldre, nær den 'magiske grensen'? Mannen min er 8 år eldre enn meg igjen (vet ikke om det oker risikoen?). I tillegg mistet jeg moren min for 6 mnd. Etter det har vi mistet en baby ved SA, syklusen for jeg ble gravid denne gangen, + vi har akkurat flyttet il Norge etter laaaang tid i USA. Så, long story short - jeg er 13 uker nå. Hvis jeg skal gjore duotest må det skje veldig snart, korrekt? Er det i det hele tatt vanlig at kvinner foretar denne testen hvis det ikke foreligger fam. historie e.l. for at det skulle være noe galt? Eller er jeg helt tullete for og tenke på dette i det hele tatt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10608409-duotest-skal-skal-ikke-dag-harald-hovind/
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #2 Del Skrevet 11. oktober 2007 Tusen hjertelig takk for svar. Jordmor på svangerskapskontrollen er veldig dyktig og detaljert, men selvsagt fryktelig noytral med info. på dette temaet. Jeg er 13-2 uker i dag, så da må jeg virkelig snu på hele, ja! Skal undersoke i morgen den dag. I tilfelle det blir for sent tror du man har mulighet til og gjennomfore blodprovene uten ultralyd, eller må det gjores sammen som en 'duotest'? Er det ene resultatet avhengig av det andre? Kan man få noe info. fra blodproven alene? Betryggende og hore også at min kjære mann ikke har passert på datoen', he-he. Men selvsagt er vi klar over at risikoen oker med årene. Godt og hore av jeg ikke er alene om og fole litt nervositet ang. dette. Mine forste 2 svangerskap var i USA, og jeg var henholdsvis 30, og 32. I USA tester man jo for 100 forskjellige ting om man tranger det eller ikke. Mye pga. lawsuits selvsagt. Allikevel er det litt betryggende. grensen er i USA 35 år ved fodsel, for de ytterligere testene for kromosomavvik e.l. som man her i Norge får tilbudt når man er 38 år ved fodsel. Jeg takker igjen for svar. Helt supert at du tar deg tid til dette. Mange takknemlige jenter her, det er sikkert. Enig i at du skulle få betalt for dette. De burde jo ansette deg her på BIM. Skal slenge meg på den threaden, jeg så den tidligere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10608409-duotest-skal-skal-ikke-dag-harald-hovind/#findComment-10617705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå