Gå til innhold

Portmar - ett år i dag

Anbefalte innlegg

Utrolig slemt av meg å legge ut her, selvfølgelig, men i en avis her i Bergen i dag, står det en gratulasjonsannonse. PORTMAR INGESON blir ett år i dag. Han er en tøffing som får klem fra sin mor og en klapp på skulderen fra sin far. Jøje meg.

Litt av et navn?

Helle

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10608165-portmar-ett-%C3%A5r-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper Portmar vil får sterk nok rygg til å bære navnet sitt med stolthet. Noe annet er utenkelig med så dedikert og stolt far.

Triste greier at Portmar er et navn folk er trangsynte nok til å bli sjokkert over, mens de stakkars ungene som er dømt til å hete f.eks "Celine", på bergensk, er helt akseptabelt...

Ja, skjønn det den som kan.

Fint om noen kan forklare hva som er så grusomt med navnet Portmar.

Annonse

Jeg kjenner ikke familien, men syntes navnet var annerledes nok til å la lufte her. Skjønner god hva du sier om trangsynthet, men det har lite med det å gjøre. I mine øyne er Portmar omtrent så langt i andre enden av skalaen fra Leander og Arctander som det går an å komme. Jeg havner ikke i noen av disse ytterkantene, ei heller er Celine i en navnekategori jeg selv ville valgt.

Forøvrig synes jeg da tilbakemeldingene her har vært balanserte og greie, så det er godt det finnes litt folkeskikk, når det gjelder et guttenavn som faktisk er i bruk.

Og hvis Portmar har dedikerte og stolte foreldre, så er ingenting bedre enn det. Men navnet, det er ihvertfall ikke mainstream :)

Helle

Ei heller foreldrene, vil jeg tro. Dog kjenner jeg bare faren, men regner med moren er like super som han.

Selv syns jeg Portmar er et bra navn, som slett ikke er ekstremt hverken den ene eller andre veien. Men selvsagt et navn som er ved siden av de fleste andre, om de er krampeaktig unike eller helt i takt med tiden (som i grunnen ikke er så langt fra hverandre, da det å være unike i navnevalg er så i takt med tiden som man kommer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...