Gå til innhold

symptomer og bekymringer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg var nesten symptomfri de første 6 ukene,bare mensmurringer og tretthet. Deretter hadde jeg 2 uker med kvalme og ømme bryster,så før helgen forsvant alt. Brystene er ikke ømme lenger og jeg er ikke kvalm. kanskje litt trett enda det er det eneste. Leser så mye forskjellig fra at dette er vanlig til at folk har hatt MA når symptomene forsvinner. må innrømme at jeg er bekymret selv om jeg prøver å ikke tenke på det. Det er jo forferdelig lenge til man får vite noe på ul eks.

hvor lenge kan en spire ligge død i magen før den kommer ut evt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en MA og en SA. MA'en ble oppdaget da jeg var hos legen i uke 12. Fosteret hadde dødd i uke 8. Jeg ante ikke at noe hadde gått galt, for jeg hadde fremdeles alle symptomene. Legen sa at det er veldig vanlig når en har en MA, fordi kroppen fremdeles tror den er gravid. Når en har en MA så dør vanligvis fosteret, men symptomene fortsetter som tidligere. Kroppen støter vanligvis ikke ut dette selv, så man må få en utskrapning. Jeg vet ikke hvor lenge man kan gå slik uten å vite at fosteret har dødd, men jeg har lest om noen som ikke oppdaget det før det hadde gått 5-6 uker.

Ved SA, derimot, så forsvinner ofte symptomene før man begynner å ha blødninger. Jeg mistet alle symptomer helt, og begynte å blø to dager etterpå. (Jeg skrev en gravidelogg, så jeg sjekket dette senere.) Da mistet jeg i uke 6/7, og alt kom ut av seg selv.

 

Jeg vet at det lett blir slik at man går og engster seg veldig for dette, og det er selvsagt veldig naturlig. Men husk at en MA er langt mer sjeldent å oppleve enn en SA, og at det går bra med de aller fleste. Og hvis det ikke går bra så klarer man seg likevel. Snakk med legen din om dette om du er veldig bekymret, eller ta en privat UL.

 

Det går sikkert fint. Jeg håper du får en deilig baby!

 

Klem,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...