Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 vi har fått så sinnsykt mye klær til jenta vår, lurer på om kanskje noe bør byttes inn... dere med erfaring, hvor mye trenger vi i de forskjellige størrelsene? hun er 1 mnd nå og bruker str 50/56... str 62 har vi: 20 bodyer 8 kjoler 2 pysjamaser 10 bukser 14 gensre 4 sparkebukser 3 penstrømpebukser 4 vanlige strømpebukser 3 strikkejakker 2 vinterdresser/varmedresser Hehe tror ikke vi trenger kjøpe noe ihvertfall... =P
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Hei! Dere har vel mere nok i den størrelsen vil jeg tro! Eneste er kanskje flere pysjamaser hvis dere har en gulpeunge eller ikke vil vaske hver dag. Tror Mathias brukte 62 i et par mnd.. Gratulerer til deg forresten med den lille jenta! Husker deg fra BiM før jeg fikk Mathias:) Du husker kanskje ikke meg men. Hehe, nicket mitt da var LilleFrø
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Ah, lillefrø ja, husker deg ja! takk skal du ha=) ja pysjamas var det eneste vi tenkte. men jenta her er veldig varm av seg så nå sover hun mest i langermet body og med et helseteppe og dyne istedenfor pysj. men blir kanskje anderledes når det blir vinter da=)
ninen Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Tror jeg ville byttet noen av bodyene i andre str.. de vokser jo fort :-)
Yrha Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Vanskelig å si. Størrelsene er jo veldig forskjellige fra merke til merke, så noe har leeenge mens andre ting er utvokst med den gang! Har ikke sett så nøye på lista di, men tipper du bør bytte noen av buksene i pysj/nattdrakter, for det har du mer bruk for. Vi har ca. 8 bodyer i bruk til enhver tid (dvs. i samme str.). Kanskje en idé å bytte noen av de du har i større bodyer (i ull til vinteren?). Men det er jo så forskjellig fra baby til baby, avhengig av bæsj på klær, gulping, osv.
Kate77 Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Da har du mer enn nok vil jeg si ja! Ville bytta inn minst halvparten av bodyene i tilgodelapper så ser du senere hva du har bruk for:)
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 bodyer er egetlig en ting som går mye av her,spes nå som hun liker best å sove i body.... men tror jeg bytter inn halvparten i tilgodelapp så kan jeg jo heller bare bruke tilgodelappene på bodyer igjen hvis det blir for lite...
Fisk77 Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Du har mer enn nok klær, ville ha byttet ganske mye. Lillegutt er 3mnd, han var ca3500g når han var født og vi har brukt 62 i 4-5 uker. Nå er vi begynt på str. 68. Her er hva jeg ville ha hatt: 8-10 bodyer Kjoler etter smak og behag, jeg har gutt så jeg vet ikke 4-5 pysjamaser 4-5 bukser 4-5 gensere (du har sikkert flere langermede bodyer og bruker ikke genser) Sparkebukser syntes jeg var plagsomt etterhver, dvs. etter smak og behag. Penstrømebukser har vi ikke siden vi har gutt 5-6 strømpebukser alt etter som hvor mye du vasker 3 strikkejakker og 2 varmedresser er sikkert ok. Men alt avhenger litt av hvor stor ungen er, dvs. hvor lenge du kommer til å bruke denne str. Jeg har erfart at jeg ikke rekker å bruke alle klærne siden jeg fort finner favorittplagg som jeg vasker ofte :-) Et lite tips til neste gang er å ønske seg klær i flere størrelser. Vi fikk alt fra str. 56-80 og likevel har jeg byttet mye. Trenger kun å kjøpe litt bodyer ++ frem til str 92. Og har selvsagt byttet klær jeg ikke likte.
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 hehe men greien er at jeg har akkurat like mye i de andre størrelsene... eneste vi ikke har så mye av er størrelse 70, ellers har vi masse i alle størrelser opp til 92/98. og jeg vet det er mer på vei... =/ hehe... men hun var jo liten da hun ble født (2,3 kg) så tror ikke hun kommer til å vokse så fort da... tror vi kan holde en stund på størrelsene=) tusen takk for råd!=)
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 vi har brukt 62 siden hun var 3 mnd vi. Nå er hun 6 mnd og 1 uke og bruker de enda. De er så variabel i str. så vi har brukt de lenge. Begynner å gå over til 68 nå da.
Alba44 Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 62 er den str. lillegutt har brukt minst. Jeg hadde helt klart byttet endel av de klærne om jeg var deg.
Marolla Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 Str 62 hoppet vi nesten over. -Men så er jenta mi god og rund, så hun fyller bodyene godt. Gensre har vi knapt brukt, og bukser kan hun bruke i 2-3 dager. Syns du hadde mange bodyer, kjoler bukser og gensre. JEg hadde nok byttet noe av dette.
pippis mamma Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 Oi, det var mye klær, jeg ville byttet masse... Bodyene i 62 ble byttet ut når hun var ca 3mnd tror jeg, men når det er sagt tror jeg aldri hun har hatt mer enn 8-10 bodyer i samme str. Bukser bruker hun gjerne flere ganger uten at de blir skitne, tror det holder med 4-5 stk... det er veldig stor forskjell på str, men jeg synes ofte at bukser, gensere og jakker er mye større i størrelsen enn bodyer, strømpebukser og nattøy:) hun brukte 62 mye lengre på bukser og gensere.
Solbollatilmamma Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Synes ikke det var altfor mye jeg, mange bodyer og strømpebukser er det viktigste for meg. Forrige min brukte 62 til halvtårs aldern, jenta mi er 3mnd nå og holder allerede på å gro ut av 62... er greit med mye dersom du ikke er keen på å vaske klær hver dag.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 10. oktober 2007 #16 Skrevet 10. oktober 2007 Vi bruker 62 ennå vi. Hun er fem måneder neste uke, regner med at det holder en liten stund til, men jeg bruker 68 i tillegg nå. Høres jo ut som om du har endel klær da ja, men noen flere pysjer kan du få bruk for ja, og kjoler kan man aldri få nok av:) Jeg ville kanskje byttet noen av bodyene ettersom størrelsene ofte overlapper hverandre, så du har jo derfor mange flere enn de tjue:)
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #17 Skrevet 10. oktober 2007 Pjokken min hoppet så og si over str 62, han strakk seg veeeldig fort fra 60 cm til 66 cm... Så jeg hadde egentlig ikke trengt noe, gikk rett på 68. Men det høres ut som du kan bytte en del av det i 68 og 74 iallfall. Får jo ikke brukt alt! 20 bodyer er litt i overkant. 8 kjoler og 14 gensere og 10 bukser også. 4 sparkebukser og strømpebukser er ok. Holder kanskje med 2 strikkejakker og 1 varmedress. 2 pysjer er for lite, her skjer det iallfall ofte uhell med full bleie på morgenkvisten, så bruker nok 4 på omgang. Kanskje også lurt å bytte noe av det i ullklær mot vinteren?
Forskeren Skrevet 10. oktober 2007 #18 Skrevet 10. oktober 2007 Hos oss hadde det der vært alt for mye, men vi fikk en stor gutt denne gang. Han er nå 4 mnd og bruker 74/80. Så jeg har så mye ubrukt/lite brukt i 62 og 68, enda jeg synes jeg var kjempeflink til å bytte opp i str! Men han brukte kun 56 første uka, 62 første mnd, så 68 til 3 mnd.
oktoberjentene;) Skrevet 10. oktober 2007 #19 Skrevet 10. oktober 2007 62 var for oss totalt bortkastet.... gikk kjempe fort over til 68...... neste gang skal jeg ikke kjøpe noe i den str.. heller kjøpe 68 og brette opp arnmer og ben
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #20 Skrevet 10. oktober 2007 takk for alle svar! er så usikker på hvordan hun kommer til å vokse.. hun er 5 uker og 56 er fremdeles for stort. 50 er passe/litt stort... hun er vel nesten 3,5 kg nå. uff, vet ikke helt hva jeg vil bytte inn heller =( alt er såååå fint... hehe=) får gå over i morgen og plukke ut. Noe av det er kjøpt i utlandet så det kan jeg jo ikke bytte da, hehe. får ta bodyene fra h&m og bytte inn i pysjamaser ihvertfall=)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #21 Skrevet 10. oktober 2007 Jenta mi er 4 mnd, 62 er den str vi har brukt kortest tid, brukte 56 lenge, men nå er det 68, så mye av tøyet i 62 er ubrukt. Jeg ville byttet inn i ullbodyer og andre ullklær hvis du ikke har noe særlig av det. Tulla mi har alltid ull innerst enten hun er våken eller sover (vi har det litt kaldt inne fordi jeg blir så fort varm ) Når det blir kaldere ute, vil du være glad for å ha en del ull å bytte på, min erfaring er at hun oftere gulper på klærne nå, fordi hun sitter mer, er mer i bevegelse. De har ullbodyer på HM også, helt greie, men ikke av de tykkeste, men kan brukes under andre penere bodyer, under heldresser. Kjoler har man lite bruk for, det er jo så upraktisk, holder med 2 i hver str, en pen og en mer hverdags.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 10. oktober 2007 #22 Skrevet 10. oktober 2007 Min erfaring er at bukser ofte kan brukes litt lenger enn bodyer i samme størrelse, men det er kanskje slik kroppen til snulla er! Eller så synes jeg 10 bukser høres mye ut...14 gensere er kjempemasse og det samme 8 kjoler. Alt høres masse ut egentlig! Hadde prøvd å bytte alt som går an i større størrelser! Greit å faktisk få brukt tinga man før. Antar at du har fått såpass mye fordi du har stor familie og at de også kommer til å gi klær til jul. Da kan du si at de kan gi i str 74 eller 80!
Chunky81 Skrevet 10. oktober 2007 #23 Skrevet 10. oktober 2007 vi har nesten hoppet over str 62. hadde bare fremme 50 og 56. da jeg begynte å pakke vekk 50 og fant frem 62, så hadde han nesten vokst ut av størrelsen.. har vel brukt str 56 / 62 i snart 2 uker og hentet frem 68 i dag. alt i 56 blir da pakket vekk sammen med mye 62. gutten min er 3 måneder og 1 uke nå. akkuratt passe stor når han var født og akkuratt passe stor nå )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå