Gå til innhold

Noen som gir yoghurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille skatt er ikke så glad i mat, han er småspist og matlei. Fikk et tips om å prøve yoghurt som mellommåltid, men skal ma ikke vente med å gi det til de er 1 år? Noen her som gir det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prinsen her spiser yoghurt her ja å koser seg med det.

Skrevet

Gir youghurt her og..nesten hver dag

Gir f.. i det at de ikke bør ha melkeprodukter...er så store nå..:-)

Skrevet

hvordan yoghurt gir dere da?

Skrevet

Ren melk skal de ikke ha før de er 1.år, melkeprodukter som youghurt kan man gi fra 10mnd!

Skrevet

Grunnen til at man ikke skal gi meieriprodukter før ca 10 mnd er at det hindrer jernopptaket. Ifølge en undersøkelse, som anbefalingene er basert på, lider 10% av babyer av jernmangel. Dette er en av flere tiltak for å fremme jernopptaket hos babyer.

Når det er sagt har lillegutt fått smakt litt.

Skrevet

Fikk anbefalt det av både lege og helsesøster fra 6 mnd ved treg mage

Skrevet

10 mnd sa hs..men vi gir nesten hver dag som mellommåltid:)

Skrevet

har latt gutten få smake såvidt, men jeg har tenkt å vente til han blir 10mnd, før han får det som måltid

Skrevet

hs sa 10 mnd til oss men vi prøvde i forrige uke da han var 9 mnd , gikk fint , og så godt som det var !!

Skrevet

vi bruker yoghurt av og til som avslutning på et måltid som har gått litt "tregt". vi kjøper tines høst yoghurter og gir alle bortsett fra den men jordbær.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har gitt yoghurt fra 6 mnd alder, greit å venne dem gradvis til melkeproduketer, men fikk ikke anbefalt av hs før 10 mnd.

Skrevet

Vi gir også litt yoghurt, og Selma ELSKER det!! Vi gir barnevariantene, de har lite sukker og inger biter av frukt eller bær. Nam namm. Begynte såvidt med det da hun var \7,5 mnd tror jeg...

Skrevet

Vi har nettopp begynt, og junior er godt over 10 mnd nå. Han var litt skeptisk til å begynne med, men nå sklir det nedpå. Så langt har vi gitt det som mellommåltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...