golddust Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Har fått denne diagnosen. Har også blitt henvist til psykolog, men har ikke fått time enda. Jeg er redd. Redd for at det ikke skal ordne seg, og legen skremte meg litt, og sa ting som at hun var bekymret for at jeg etter fødselen ikke skulle komme til å knytte meg til barnet mitt etter fødselen. Hva om psykologene ikke klarer å hjelpe meg? Var også snakk om medisinering, noe jeg ikke vil i det hele tatt. Er livredd for å ta medisin, tar ikke paracet eller noe, er så redd for å skade fosteret. Er redd for å ikke få møte ungen min, At noe skal skje med ungen under fødselen, eller at noe skal skje med meg under fødselen, slik at vi ikke får møte hverandre, å bli kjendt med hverandre. Noen som kan hjelpe meg? Noen som kanskje er i samme situasjon, eller har vert i samme situasjon? Jeg klarer ikke dette alene lenger..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Hei kjære deg :-) Så trist å lese at du har det vondt, jeg har også blitt diagnostisert med PTSD - men da etter fødselen. Vet du hvorfor du har utviklet en PTSD? Jeg håper du får time hos psykolog kjapt slik at du kan få hjelp. Synes ikke du skal fokusere på dette med å ikke føle morskjærlighet og jeg synes det er lite taktisk av legen din å si dette til deg. Det burde han/hun overlate til psykologen å informere deg om. Jeg tror at du kommer til å være så godt rystet mentalt sett til tiden etter fødselen etter timene hos psykolog at du opplever det mye lettere enn du tror nå i forkant. Statestisk sett så har du oddsen med deg i forhodl til at alt kommer tilå gå bra med både deg og barnet under fødselen :-) Så flott at du får luftet tankene dine her på BIM, det er et veldig godt tegn og en god start for at du skal være mottagelig for å få hjelp. Skjønner at du er skeptisk til bruk av medisner i svangerskapet og det er ikke sikkert du behøver det heller. Skulle du i verste fall behøve det, får du sikkert forskrevet den medisinen som regnes for å være tryggest for barnet. Ønsker deg lykke til videre, håper du får et lettere svangerskap etterhvert, og en flott fødsel. Håper og tror at du vil takle morsrollen til ditt nydelige lille barn bra - bare ikke vær redd for å søke hjeøp dersom du begynner å merke tegn på depresjon og uvilje mot barnet. *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå