Gå til innhold

Påvist manglende EL - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har (etter 14 måneders prøving) vært hos fastlegen og tatt blodprøver. De viste ingen EL (progesteron under 2). Dette kom egentlig ikke som noe sjokk, da jeg har testet med EL-test flere PP uten å finne den.

Men hva skjer videre? Legen sa at hun har sendt henvisning videre til gynekolog. Hva skjer der? Hva gjør man først, innvendig UL eller flere blodprøver? Kan man bli satt på Pergo med en gang?

Takknemlig hvis noen vet noe om dette:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Dere kan bli satt på pergo med en gang, men anbefaler dere å få testet mannen sin sæd først. Er ikke noe vits i å dytte kroppen full av hormoner dersom han ikke har sædceller som klarer jobben uansett.

Er også en fordel å få sjekket om egglederne er åpen. Er de tette så vil det ikke bli mulig å bli gravide på egenhånd.

Dersom det viser seg at pergo ikke hjelper blir det IVF som er neste skritt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har vært hos gyn i dag. Har prøvd rundt 14 mnd, og jeg har ikke eggløsning jeg heller. Jeg fikk resept på prego, og så skal mannen min testes. Gyn. tok en innvendig ultralyd, og blodprøver har jeg tatt hos fastlegen min. Få deg en time hos gyn. så vil han/hun gjøre dette og du vil sansynligvis få prego.

Skrevet

Jeg var hos legen i dag, og fikk resept på Pergo. Har tatt progesteron tester (blodprøver), som viste EL en av fire sykluser... Litt mindre enn CB Digital EL testene som viste EL hver eneste gang!!! Skal ta nye progesteron tester i 3 sykluser mens jeg bruker Pergo. Hvis jeg ikke blir gravid på den tiden, så blir jeg sendt til gynekolog. Gynekologen ordner med innvendig UL og lap til meg da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...