Gå til innhold

middag? Hva spiser deres unger?

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har forslag til middager ? veslejenta vår er litt sær, spiser ikke middagsglass så da må jeg lage selv.og jeg er ikke verdens beste kokk akkuratt og lite kreativ når det gjelder mat. . favoritten hennes er spagetti og kjøttdeig, og fiskeboller..altid strev med hva jeg skal gi henne til middag. hun får samme mat som oss, men ikke alt vi spiser vil hun ha..spytter ut det meste... frustrende ..

hva spiser deres unger?

klem fra Linn

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10606638-middag-hva-spiser-deres-unger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leander eter stort sett det vi har til middag, Men den store favoritten er potetstappe! Det hender at jeg lager passe store biter så de henger på en gaffel. Da putter han det i munnen selv, og er så stolt.

http://www.barnemat.com/ Kanskje du får noen ideer her.

Me og har ein gut som gaper berre han ser noe som likner på mat. Et nesten alt. Er foreløpig ikkje blitt so flink til å eta sjølv, men han forsøker seg gjerne. Fiskekaker, kjøttkaker , pølse og potetstappe samt betasuppe er alle sikre middagsretter. Trenger ikkje vera so avansert, berre forsøk å lur inn litt grønnsaker inneimellom. Lykke til

Magnus spiser igrunn alt, men ikke alltid han har like god matlyst og da bare leker han med maten eller kaster den på gulvet...

Prøv med fiskegrateng, det er nesten det samme som fiskeboller, fiskesuppe kan og være en hit?

Hvis hun liker kjøttdeig kanskje hun liker forskjellig gryteretter?

Middag er vanskelig her i huset. Han vil gjerne smake på alt som serveres, men liker nesten ingenting, så han spytter det ut. Dermed blir det til at han får middagsglass nesten hver eneste dag. De spiser han kalde, rett fra glasset. Han vil alltid spise selv, og blir rasende hvis vi skal putte brød etc i munnen på han.Da hiver han seg bakover i stolen, hyler og hiver det han får tak i, mens han låser munnen igjen. - Så for å få ro og fred ved matbordet, så lar vi han jo bare prøve spise selv da - selv om det blir masse griseri, og gulvvask etterpå. Slik sier de det også er i bhg, og der lar de han spise selv. Egentlig er det jo bra at han vil spise selv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...