Gå til innhold

Hjelp.. Et hav av muligheter!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har litt samme kriterier som deg, har blitt anbefalt Teutonia- me de er sååå lave. Når sambo er neste 2 meter må jo han knele for å komme ned i vognen med ungen.

Vil ikke anbefale deg å bruke bagen løst inni bilen, da dette ikke anbefales av noen sikkerhetseksperter og ungen vil deise frem og tilbake.

Men skal bagen være løs er det vel kombi dere går for.

Gjest Lite nurk i magen :)

Så da er det best å bruke stol? Selv om man har sikkerhetsnett og hele pakken rundt bagen? Er førstegangsfødende, så har ikke så veldig peiling :P

Ikke lurt å ha en kjempelav vogn nei, kan bli slitsomt for samboeren din :)

Annonse

gå for bilstol og kjør minst mulig i starten. i en bag med nett vil barnet bare hindres i å fly ut av baggen ved kollisjon, men vil bli slengt rundt inni baggen......................

kjøp en vogn som dere slipper å bøye dere ned til for å ta opp babyen for det blir mye løfting : )

prøv dere frem i butikken. mitt råd er å kjøpe en lun og god bagvogn av typen simo/emmaljunga med det enkleste og letteste understellet og ha baggen i passarsjersetet bak og understellet i bagasjen hvis det er liten plass, det hjelper også å ta av hjulene. senere ville jeg kjøpt en lettere trille med liggestilling som tar mindre plass. men jeg tror du vil sette pris på en god og lun babyvogn det første året. med en duo vil du og ha mulighet til å ha babyen mot deg når den begynner å ville sitte.

ta den "ulempen " det er med en stor vogn det første året og kjøp en trille etterpå. det er mange fine duo og combivogner på finn som kanskje kan bli sovevogn når trilla anskaffes?

Det frarådes vel generelt å bruke bag med sikkerhetsnett som sikring i bil, bortsett fra på veldig lange turer, og da kun med tanke på babyens rygg. Bilstol er det desidert tryggeste og beste alternativet, ville ikke vurdert noe annet.

Ville reist på en barneutstyrforretning eller to og sett på de ulike vognene, og ta mål av bagasjerommet i bilen og se vognene sammenslått og få oppgitt målene.

Vogner jeg vet om som skal være små sammenlagt er:

Med fire hjul -

Teutonia mistral

Teutonia fun - har svingbare forhjul som kan låses i fast posisjon.

Bugaboo Cameleon - også svingbare forhjul som kan låses

Emmaljunga city cross

Trehjulinger-

Tfk joggster twist - er stabil og god, har stor bag, regulerbart fotbrett, håndbrems, bagen sitter forholdsvis høyt, blir veldig liten sammenlagt. Minuset er at sportsvogndelen kun er forovervendt.

One tree Hill urban jungle - er lang sammenslått, men helt flat. Bagen sitter høyt, bagen på 07-modellen er forholdsvis stor (på tidligere modeller er den veldig liten), stabil og god vogn. Er også kun forovervendt og har ikke regulerbart fotbrett.

Easywalker sky - liknende oth, blir mindre sammenlagt

den heter bebe confort high trek, og har hørt både positivt men også veldig negativt om den vogna. Er en som har skrevet om den i ett innlegg rett under her, og hun hadde ikke mye positivt å si om den. Sjekket den ut selv nå da jeg ventet minsten, men slo den fra oss da sportsvogndelen kun er 86 cm.

Selv om den bagen er godkjent og har seler sitter barna MYE tryggere i en ordentlig bilstol. Ville som sagt ikke brukt bag som bilsikring til vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...