Gå til innhold

Ferdig vaffelkakerøre fra Toro som står Best før Juni 07 på, bruke eller kaste?

Anbefalte innlegg

Gjest otilie79 og gojentene<3
Skrevet

Er litt sløv til å sjekke holdbarhetsdatoer og sånn, og titt og ofte at jeg bruker ferdigsauser osv som er "gått ut på dato" uten at jeg merker noe.

Ville dere brukt vaffelkakerøra?

Skrevet

Kaste!!

Skrevet

Og rett i søpla med den:o)

Skrevet

Bruk den..og server til noen du ikke liker! ;)

Skrevet

Ugh.. Hadde jeg aldri brukt....Æsj..

Jeg er supernøye på å sjekke datoer, og bruker ikke en gang det som går ut samme dag...

Hadde ikke brukt vaffelrøre som gikk ut for nesten et halvt år siden..

Skrevet

tja, spørst litt. Er det slik tørr pose greier?

I så fall er den nok godt spisende. I norge må alle matvarer ha en utløpsdato, selv om de kanskje ikke akkurat går ut på dato.

Så jeg hadde nok laget den, smakt på den og om den smakte helt normalt spist den;)

Tror kanskje utløpsdatoen på noe slikt er et par år eller noe frem i tid. Lenge siden du kjøpte den eller? IAllefall så da har ikke noen mnd over utløpsddatoen noe å si.

Skrevet

hadde nok kastet den..

men er det sånn pulver ikke sant? kan jo hende den er like god.. er jo bare å lage den, å smake en bitte liten bit..

Skrevet

Det står jo "best før", ikkje "brukes før"... Så kan sikkert brukast endå, ja. Så lenge den er uåpna. Sånne ting er jo som regel holdbare i mange år etter at dei er laga, så tviler på dei blir dårlige med en gang datoen er ute. Går jo an å prøve, trur ikkje det er farlig :)

Skrevet

Men det er jo stor forskjell på ferskvarer som er gått ut på dato og tørrvarer som faktisk er holdbare i årevis etter dei har blitt pakka...

Skrevet

Er garantert ikke noe galt med den.

Men nå er det jo uansett forseint, du har jo kasta den.

Skrevet

Det sto ikke "Holdbar til",men "best før".Og da er det bare farge og evt smaken som taper seg.

Jeg hadde absolutt brukt den, og lagt oppi flere egg,litt ekstra melk og mel.

Og litt smør,og kanskje en skvettert med fløte.

Nam!

Best før juni 2007 er ikke farlig =o)

Skrevet

Definitivt laga den. :)

Tørrmat holder i evigheter.

Datoen er bare en latterlig formalitet på slike matvarer.

Skrevet

Har faktisk ikke fått rompa opp av pc stolen enda, så vaffelrøra står fortsatt i skapet:P

Prøver Northernlights tips med ekstra egg og melk oppi og krysser fingrene for at det blir bra:)

Skrevet

Jeg hadde gjort det.

Sjelden tørrvarer går ut på dato når det står. Men smaken kan tape seg, men sannsynligvis har den ikek gjort det enda.

Jeg er ikke så nøye på tørrvarer nei, men kjøttvarer bruker jeg sjelden på utløpsdatoen engang:P

Skrevet

Kjøtt er jeg veeeeeeeldig nøye med også.

Og egg! Brukes kun til baking om det er kanskje ei uke over dato...

Etter det kastes det.

Skrevet

Kast dem etter at du har stekt et jern i tilfelle det er noe muffens? Jeg hadde ikke kastet den uten videre.

Skrevet

Tørr varer med holdbarhet i flere år , er ikke dårlig 4 mnd over bestfør-dato ! Jeg hadde brukt den ! Jeg har bakt kake av tørrvare som var gått ut for 6 mnd siden , ikke noe forskjell ...

Skrevet

"våt"utgave ville jeg kastet, den tørre kan fint brukes.

Skrevet

Jeg hadde kastet. Mannen min hadde brukt.

Den er nok helt grei, om den ikke er det kjenner du det fort på smaken eller ser det ved at den ikke løser seg opp i vannet eller melken eller hva den skal lages med.

Skrevet

Egg holder jo en evighet etter holdbarhetsdato. Kansje det er andre regler for datomerking i USA?

Skrevet

Hadde absolutt brukt den. Tørrvarer holder en evighet, det er bare pga et rigid regelverk at det er "best før"-dato på sånt. Sånne ting ser jeg ikke på dato på, engang.

Skrevet

Jeg er bare "redd" for å bruke egg etter stemplingsdatoen,jeg....der er jeg faktisk veldig nøye igjen. Men som sagt,baker med det om den skulle tippet over litt.

Man kan jo lukte på egg,om de er bra. Men uff,egg er liksom ferskvare og regne,synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...