Gå til innhold

scolded skin syndrome.... noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår begynte å flasse helt grusomt for ca 4 uker siden, og han fikk et voldsomt anfall i eksemen sin, samtidig som alle i familien hadde stafylokokk halsinfeksjon. legen mener han at hans atopiske eksem reagerer på stafylokokkene ved å at huden setter igang en voldsom forsvarreaksjon, altså flassing, hovenhet og rødhet. når jeg mener flass så mener jeg FLASS, trenger ikke snø her til vinteren altså, bare riste litt på sengetøyet til guttungen... noen andre med dette? det skal visst gå over, men etter snart 3 uker med kortison og en uke med fuktighetskrem, så er det ennå ingen bedring, kanskje litt men ikke godt nok. rett og slett helt grusomt, måtte bla barbere av han alt håret for å komme til der med kortison. fint om noen med erfaring fra dette kunne kommet med innspill...

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på nesten 4 år, som i september plutselig klaget på at hun klødde på hele kroppen.I løpet av de neste 4 dagene forverret det seg alvorlig.Hun fikk røde flekker som flyttet seg rundt på hele kroppen, jeg fikk ikke ta på henne for huden var så sår. Hun hovnet opp spesielt rundt øynene og munnen, og tilslutt nektet hun å spise og snakke pga smerter rundt og i munnen. Var hos 4 forskjellige leger, det eneste de ga meg var zyrtec og bodylotion. Tilslutt truet vi til oss en innleggelse på sykehus, og da skjedde det endelig noe. Lå inne i 4 dager, med intravenøst antibiotika, og smertestillende. I løpet av de neste 14 dagene flasset hun HELE kroppen. Så det gikk heldigvis bra tilslutt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...