Gå til innhold

Hjelp meg.. Samme som på skravle..


Smulen&Skalken

Anbefalte innlegg

Vi fikk valp for ei uke siden. Har vært avtalt at vi skulle ha henne fra før hun ble født. Vi har vært veldig intresert og hilst masse på henne.

Men nå til problemet.. Jeg takler henne ikke.. Jeg klarer ikke å ha en hund til.. Hun skriker i buret hele natta, driter og pisser inne. Samboer "klarer ikke" å ta det opp. så jeg må gjøre det hele tiden. Kjenner jeg blir kvalm bare av å snakke om det. Vi har henne på forvert avtale. Sånn at oppdretter skal ha et kull på henne innen 3 år. Jeg føler meg så dum.. Vi trodde jo ikke at vi skulle bli gravid så fort.. Jeg er så trøtt, sliten og kvalm hele tiden. Jeg har ikke energi til å ta meg av henne. Jeg har mest lyst til å rømme. Jeg vurderer å ringe oppdretter å spørre om hun kan finne noen andre. Jeg klarer ikke mer! Men jeg aner ikke hva jeg skal si.. Aner jo ikke hvordan det blir med pengene.. Vi betalte jo tross alt 9000 for henne. Hadde det ikke vært forvertavtale så kunne jo jeg ha solgt henne selv, om oppdretter ikke ville tilbakebetale meg pengene. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre.. Kan noen være så snill og hjelpe meg? Noen som har vært borti det her før? Kjenner at jeg ikke klarer å glede meg over graviditeten heller.. tenker hele tiden på hvor mye jobb det blir.

 

HUFF.... Nå gråter jeg også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I verste fall så gjelder kjøpsloven i dette tilfellet, og der har man i utgangspunktet to ukers angrefrist. Høres kanskje kynisk ut å tenke i de baner når det gjelder et levende individ, men det er nå slik det er.

 

Snakk med oppdretteren og prøv å løs det med vedkommende, vær ærlig så går det nok bra! Valper krever mye av både tid og energi, og det er vel ikke rette tidspunktet for dere nå...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig svar. Jeg kunne jo ikke drømt om at det ble sånn som det her. Håper oppdretter har forståelse for det. Er så vondt å ikke kunne glede seg over at man skal bli mamma. Når det er det eneste jeg har ønsket meg i 2 år. Av og til så tenker jeg faktisk tanken om at det gjør ingen ting at jeg mister. Og det er jo helt absurd.. Ønsker jo å få lille smulen over alt i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg føler med deg.

Vet ikke om dette hjelper menmen...

Jeg er gravid og vi har også en "liten" valp i huset. Han er 3 1/2 måned. Begynte å tvile litt i starten jeg også, men det har gått greit. Valpen ligger i bur i stuen om natten. Det vi gjorde var å venne han til buret først. Hver gang han sovnet på gulvet, osv. Bar vi han inn i buret og eltet døra åpen. Tilslutt fant han ut at det faktisk var der han helst ville ligge å gikk dit selv når han ble trøtt.. Vi har også lagt et pledd over buret (ikke forran åpningen) slik at det ble en hule. Han hylte som en stukket gris hver natt i masse dager men roet seg ned etterhvert, og nå er han helt stille på natterstid.

 

Når det gjalt å få han reinslig, brukte vi ikke kjeft når han var uheldig, vi sa bare neineinei i en oppgitt tone når han gjorde fra seg inne, bar han ut med det samme og lot han gjøre seg ferdig ute, mens vi roste han... han ble renslig på litt over en uke..

 

Det er ikke moro å ha et familekjærledyr når det ender opp med at En må ta hele ansvaret, slik er det heldigvis ikke her. Du får gi han ultimatet at han enten plukker opp eller olukker seg til oppdretter med hunden... Jeg vil tro at hvis dere prater med oppdretter om problemet så vil det kanskje løse seg. De fleste oppdrettere er griene sånnsett. Hvis det er en rasehund slik som deres er det nok mange som vil ha hunden på for.... ikke gi opp.. det løser seg nokk Om dere får levere hunden tilbake, så har dere også krav på å få pengene tilbake, ingen tvil om det. Dette går jo under kjøpsloven..

 

 

slik er deler av nkk kontrakt:

 

Nkks kjøpeavtale tar i prinsipp sikte på kjøp av valp. Et slikt kjøp blir regnet som forbrukerkjøp, hvis hunden er kjøpt fra yrkesselger når den hovedsaklig er til personlig bruk for kjøperen, hans familie, husstand eller omgangskrets. I og med at selger tar betaling for valpene i et kull, vil han måtte regne med å bli ansett som yrkesselger.

 

I forbrukerkjøp kan ikke kjøperen stilles dårligere en etter kjøpslovens alminnelige bestemmelser. Dette vil i praksis si at i all hovedsak er kjøpsloven ufravikelig.

 

 

Du får ta en titt på NKK hjemmesider..

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Nå føler jeg meg mye bedre. Jeg har bestemt meg for å prøve i noen dager til. Kanskje ei uke. Tror jeg har litt lett for å gi opp for tiden. Tok meg en lang gå tur med den andre hunden, mens valpen sov. Fikk tenkt litt. Trengte å komme bort litt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...