Gå til innhold

tidligste positiv test


piha

Anbefalte innlegg

Hva er det tidligste du har testet positivt? Er det mulig å teste så tidlig som 7 dager etter befruktning? Var på ultralyd for en uke siden og da trodde jeg at jeg var 6+4, men legen så nesten en helt tom fostersekk og hun mente jeg var kortere på vei. MEN jeg kan ikke ha vært så mye kortere på vei da jeg i utgangspunktet testet positivt ganske tidlig. Jeg trodde jeg ble gravid ca 1. september og testet positiv (svæææært svak strek) 12. september. Hva er det seneste jeg kan ha blitt gravid da?

 

piha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hcg-produksjonen starter vel ganske med en gang etter at egget fester seg, så 6-8 dager etter EL er det vel teoretisk mulig ja! men tipper det vanligvis trengs mer sensitive metoder enn en vanlig test. krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed fra gynekolog om at hvis man tester positivt veldig tidlig så kan det også være at testen slår ut falskt.. Jeg testet positivt 3 + 5, tror ikke testene skal kunne slå ut før 3 dager før IKM tidligst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, fordi at egget kan sneie borti livmorveggen uten at det fester seg. produksjonen av hcg starter ganske umiddelbart! så man kan bli falsk positiv da, men hi tester jo enda positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...