Gå til innhold

Hjelp, bør jeg være bekymret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg ha skadet embryoet?

 

Før jeg skulle på en fest-helg, tok jeg for sikkerhets skyld en graviditetstest for å avklare om jeg var gravid eller ei. Denne viste da negativt.

Dro på fest helg og inntok følgende mengde alkohol:

 

Første kvelden:

 

2 long iceland ice-tea

3 glass rødvin

3 øl

 

Andre kvelden:

 

3 glass rødvin

1 long iceland ice-tea

 

Når jeg kom hjem igjen trodde jeg at jeg hadde fått urinveisinfeksjon. Legen spurte samtidig om jeg kunne være gravid, men sa da nei i følge testen jeg tok.

Men når jeg kom hjem tok jeg likevel en ny test og denne viste da selvfølgelig positiv. Tok nok en test og positivt resultat. Kjempe glad selvfølgelig, men overrasket siden testen var negativ 4 dager tidligere.

 

Nå sitter jeg her med en "uggen" følelse av at kanskje mengden alkohol jeg inntok har skadet embryoet? Jeg var da altså iflg terminkalkulatoren her inne 4+2 ved inntaket ...

 

Noen som vet hvilke konsekvenser det kan ha så tidlig i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg drakk under mitt første svangerskap...to fester og mye mer enn deg!! :-) Var ca like langt tenker jeg og det gikk ihvertfall bra med min datter. Så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg! Det er veeldig mange som drikker alkohol før de vet at de er gravide! Har aldri hørt om noen som har tatt skade av det:)

Jeg var på UL for en tid tilbake, fikk vite at jeg ikke var gravid. Dagen etterpå var jeg på fest og drakk masse alkohol (rødvin, cider, øl, drinker) og røyka. Men så viste det seg at jeg var gravid allikevel. Men er ikke bekymra jeg... Det skjer nok med veldig mange! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embryoet tar ikke til seg noe fra deg overhodet før uke 8,da forsvinner plommesekken. Men inntil da,kan du virkelig ikke gjøre noe fra eller til når det gjelder mat/drikke osv. Det er også derfor mange opplever litt blødning i uke 7-8 fordi da tar morens kropp over å gi den næring.. Det er sikkert fordi at det ikke er så mange som vet de er gravide før da omtrent.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde d samme når jeg skulle ha førstemann... før jeg visste jeg var gravid selvsagt... Hadde ei skikkelig Sambucca fyll...:/ Men gikk veldig bra d:) Heldigvis...:) Tror ikke du trenger å bekymre deg:) De fleste drikker nok litt(eller mye) før de oppdager d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mange inntar alkohol før de vet de er gravide,,embroet har ikke dannet navlestrengen og inntar ikke mat, eller næring så tidlig..slapp av..-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...