Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Gutten min promber og er urolig hver kveld. Skrik en del og trur han har vondt i magen. Bruker Hipp +3 måltid mm per dag. Han er 12 uker. Han besjer hver dag 1 gang (av og til annenhver. Det er så tynt at det siv gjennom bleier og kler. Er d vanlig? Lurer på å bytte merke. Hvor fort vil jeg merke effekt. Andre gode råd. Tenker å prøve Nan nå.
☆Lille my* Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Hei. Gutten min hadde veldig løs avføring da han fikk mm! Ble mye fastere da vi begynte fast med Nan. Har du malt i melka? isåfall kan det jo hnde at du har i for mye.? Det anbefales og bruke erstatningen i ca 2 uker før man bytter igjen, så fram til at barnet ikke blir dårlig av den da! Kan ta litt tid før man merker forskjell. Om han sliter mye med magesmerter vil jeg anbefale kiropraktor, det hjalp veldig på vår lille .
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Har ikke malt i melken da avf er så tynn. Ringte en kiropraktor og han anbefalte å prøve et helsekostprodukt dvs probiotika i et par uker. Har brukt dette i 3 dager og merker ikke noe foreløpig. Litt utålmodig nå. Gutten min har nettop sovna etter stort sett å ha skreket siden 17.00. Veldig trasige kvelder for storesøster da jeg er alene nå.
Matja Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Ring kiropraktor i morgen! Det kan være at han ikke tåler melk heller, så evt kan du prøve å gå over til den NAN som de selger på apoteket. Tror den heter NAN HE, men den er spesielt for allergikere. Evt kan du prøve Soyamelk, som også kjøpes på apotek. Min lille skrek også masse, men det kom seg etter to ganger hos kiro. De finner ut med en gang om det er noe de kan gjøre for ham!
spurvemamma Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Takk tak. Får kansje høre med en annen kiropraktor. Har også lurt litt på dette med kiss kidd. Han har en favorittside og er skjev i hodet. Eg legg han på motsatt side og prater til ham der men han snur seg så snart han prøver selv. Kansje jeg skulle prøvt nautramagan mme den er vel soyabasert.
Matja Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Ring til en kiropraktorklinikk og spør om de har erfaring med spedbarn. Hvis ikke, så ring til neste. Hvis du bor i Bergen må du ringe Kokstad kiropraktorklinikk Min lille hadde også en favorittside og er skjev i hodet. Jeg har jobbet mye med å få henne til å snu hodet andre veien, og det har fungert veldig bra, men hun henger likevel en del med hodet fremdeles. Du kan jo ta kontakt med en fysioterapeut også. Jeg går til fysio med min lille nå nemlig. Hvor gammel er han? Det er litt rart, for fysioterapeuten min sa at det var så mange barn nå med denne "defekten" og de skjønte ikke hvorfor. Når det gjelder kiss kid, så tror jeg ikke det er så mange leger som har kompetanse på dette, så da må du nok kjempe selv. Gir du fenikkel-te? Hadde egentlig tenkt å ta dette på pm, men fikk ikke til å sende pm til deg, så derfor får du alt her:)
spurvemamma Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Heisann! Ringte en annen kiropraktorklinikk og fikk time neste onsdag. Jeg er veldig spent da. Skal prøve fennikkelte også, regner med det er apoteket som har det. Har byttet til colett nå men har ikke merket noen endring. Skal sjekke min pm, kansje den er full (det ligger noen gml mld der så jeg får se på det. Tusen takk for svar! Ser at du Matja er veldig flink å svare folk, bra! Gleder meg til å få bærbar pc som jeg kan ha i stuen. Ikke så lett å springe fra barna for å sitte på pc i kjelleren.
Matja Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Takk for det trollemor! Jeg har selv slitt masse med flasking, kolikk og mating generelt, og det er her jeg har fått alle svarene mine. Helsesøster har jeg bare gitt opp! Fenikkelte kjøper du på apoteket ja. Dvs du kjøper bare fenikkelen og koker te på den. Jeg fikk med oppskrift også, men hvis du trenger det, så tok jeg 2 dl kokt varmt vann og 1 ts fenikkel. Dette trekte i ca 3-5 min, og så silte jeg det på en flaske som jeg hadde i kjøleskapet. Så fikk hun en ts i melken og 1 ts innimellom. I tillegg fikk hun sukkervann når hun skrek som verst! Det hjalp! Prøv også å vugge babyen under kjøkkenviften. Beste som fins! Roer seg med EN gang;-) Håper det bedrer seg for din lille!! Lykke til
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 ....skjønte ikke fysioterapeuten hvorfor det var så mange skjeve babyer??????.....merkelig da det vel er et vanlig resultat av vakum forløsning........
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 .....og at de vrenger hodet rundt på dem for å beskytte mot kvelning......når de er på vei ut......spes om de skulle bli stående over en rie..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå