Gå til innhold

Ta dere sammen litt!!!

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt glad da jeg leste innleggene på denne siden Glad fordi det ikke bare er meg som har kjennt på ønsket om å få ei jente (og kanskje skammet seg litt over det?) og følt litt på kommentarene fra andre kvinner ala :"håper det blir en jente denne gangen da". Kjenner meg veldig godt igjen både i tanken om at det viktigste er å få et friskt barn (og takknemmeligheten over å ha blitt gravid igjen!) - og i ønsket om å få ei jente. Som Carmencita skriver, er det tradisjonelt slik at forholdet mellom mor og datter blir tettere enn mellom mor og sønn, iallfall når datteren blir voksen og kanskje får barn selv. Samtidig kan det hende at slike forskjeller blir mindre nå som pappaene tar seg mer av barna sine og er like engasjert i dem som vi mammaer er. På småbarnsstadiet er jeg uansett helt sikker på at små gutter er minst like knyttet til mammaen sin som små jenter er!

Vi som er "svigerdøtre" skal også vokte oss vel for å "skyve farmor ut i kulden". Kanskje blir vi ikke mormødre vi heller.... Også har jeg tenkt på en ting til- det er jo veeldig lenge til vil eventuelt blir bestemødre da!

Jeg skal i allfall prøve å fokusere på her og nå og på sprellene jeg kjenner i magen og glede meg over at det er et friskt, levende barn der inne- og forsøke å legge fra meg ønsket om at det blir ei jente.

Fortsetter under...

nå må jeg le...

leste et innlegg der det sto at innerst inne ønsker alle seg en jente...

kan garantere at jeg innerst inne ikke ønsker noen jente mer enn en gutt....

om jeg blir farmor eller mormor det driter jeg i....

bare den i magen er frisk og har det bra kan det være tvekjønnet for min del....

selv TROR jeg at det er en liten gutt i magen,men det er bare magefølelsen...

kommer på det samme...

baby er baby....

og får jeg jente blir det ingen prinsesse....

kommer ikke til og bli rosa hun ialle fall...

• 2 uker senere...

hmm..veit nesten ikke hva jeg skal si til det jeg leser nedover hær..

man ønsker seg jo alltids noe.og det må være lov!!! jeg for min del ønsker en gutt:) det betyr IKKE at ei jente ikke er velkommen. det er som folk sier her,stor forskjell på å ønske og å ville...

det viktigste for absolutt alle her inne er å få et velskapt barn!!!

Ja, hvorfor skal det ikke være lov til å ønske seg noe? Det kan jo være forskjellige grunner til det! Noen har kanskje mange av samme kjønn i slekta.. Noen synes kanskje de ville få mer til felles med samme kjønn som seg selv...Noen vil kanskje gjerne oppleve å få en av hver! Som meg!:)

Tror ikke dette betyr at noen blir noe mindre glad for den babyen man får, og i såfall er det synd for dem!!

Hei

Det tok jammen tid å lese alt dette :)

Det er fint at noen får sagt hva de mener. Det sises at det fødes 52% gutter og 48% jenter i verden. Da blir det vel mest sannsynlig gutt på oss da. Er det lov å si i forumet her, at man ønsker seg BÅDE gutt og jente :)?

Roy

Men... Jeg for eksempel ønsker meg at babyen min skal leve når den fødes...(mistet min lille ved termin i magen) Allikavel ønsker jeg meg litt mer det kjønnet som jeg mistet... Det har noe med savnet som jeg føler etter gutten jeg mistet. Alle har vel sine grunner for å ønske, og de aller fleste synes nok at det at de får en levende baby veier tyngre til sist, når alt kommer til sist...

• 1 måned senere...

Annonse

Vi ønsket oss en gutt vi!!!! Så viser det seg at vi får jente, men jeg er da ikke skuffa for det. Det hadde vært veldig morro å få en gutt, men alvorlig talt, det er jo praktisk med ei jente til med tanke på klær. Det må da være lov å ønske seg et kjønn uten å bli kritisert, og hvis man uttrykker det med å være skuffa. Ja da gjør man det da! Er du ordpoliti du kanskje?

Har gutt og venter en gutt.Og er kjempe fornøyd.Har en flott sønn som vi forguder mer enn noe annet.Bare barnet er frisk og at vi kan få barn er en gave fra gud.Ta ikke alle under en kam.

Forstår godt de som har 3 gutt og venter 4 mann at kanskje det skal være jente.Men tror ikke de blir skuffet fordi om de får en gutt til.

jeg har 2 gutter og ØNSKER meg VELDIG ei jente!!!! Blir det gutt denne gangen også, kommer jeg til å elske han like mye som de to jeg har. Også tror jeg faktisk at jeg prøver en 4. og siste gang på å få ei jente. Det er jeg ikke flau over å si i det hele tatt!!!!! Selvfølgelig ønsker alle seg et friskt barn først og fremst... er vel ikke nødvendig å si det engang!??

savner en søster har 3 brødre og er veldig glad i dem,men kunne ønske min mor hadde fått en jente også...savnet blir bare sterker og sterkere...håper vi får 2 gutter og 2 jenter,minst...slik at ingen vil savne noen...det er jo lov å ønske seg en jente viss man vil...eg ønsker dette på grunn av at mine barn ikke skal savne en bror eller søster,selfølgelig er det aller viktigeste at gutten eller jenta er frisk,og er er ikke babyen frisk er det hjertelig velkommen uansett...tur de fleste tenker slik,men alle har vel en drømm innerst inne...det å handle mangen rosa jenteklær er noe helt spesiellt eller å handle kule dongeri klær og tøffe gensere til gutten..

• 3 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Ærlig talt, AnimaSola!

Jeg venter mitt første barn, og hvis jeg skal si jeg ønsker meg noe, så ønsker jeg meg gutt.

Jeg har en bror som er skikkelig atpå-klatt (15 år yngre). Da han skulle bli født, ønsket jeg av alt på jord at det skulle bli jente. Den dagen han ble født, var ønsket som blåst av jorden overflate. Jeg forguder broren min den dag i dag (nå er han 18 år!)

Jenter ønsker seg ikke automatisk jenter, og gutter ønsker ikke automatisk gutter. Men mange ønsker seg et kjønn, men jeg kjenner ingen som har blitt skuffa når ungen først er der. INGEN!!

Den dagen jeg sitter her med en frisk jente i fanget, er jeg like lykkelig uansett! Eller er det heller ikke lov å ønske seg et friskt barn? Tenk om han har Downs eller klumpfot eller noe annet?

• 1 måned senere...

Hvilken vei kommer dere egentlig med denne kranglinga ?

Noen ønsker seg det ene eller andre, mens andre ikke tenker noe på det, og det spiller jo ingen rolle...

jeg har ikke turt å ønske meg noe som helst, for jeg veit at det blir like bra uansett hva slags kjønn vi får :)

og jeg tror at de som sier at de f.eks ønsker seg jente, også mener at det blir like bra om de får gutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...