Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Herregud blir helt dårlig av å lese her inne. Innlegg etter innlegg over hvor skuffet man er over at man venter en gutt. Vil ha en prinsessse bla bla bla. Dere tror vel ikke at hele verden er rosa? Dette skal liksom være voksne mennesker, blir helt skremt jeg. Fatter ikke at det går ann å være så utakknemlige. Noen av dere skulle aldri hatt barn. Hvordan får man seg til å si at man er skuffet for man venter en gutt? Da er det noe galt et sted. Verden hadde ikke gått rundt hvis alle skulle fått jenter. Hva er det med dette prinsesse hysteriet? Burde skamme dere hele gjengen. Ja det mener jeg. Går ikke ann å si man er skuffet fordi man venter et spesielt kjønn altså. Da har dere få problemer i livet, hvis det er deres største skuffelse.
darkgirl88 Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 slutt å hakk ned på ALLE, si det heller til di som faktisk er sånn!! vær så snill!
theafranord Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 enig med deg.....Tenk å si at en gutt ikke er like mye verdt som ei jente.. Jeg er sjokkert over mange her inne.......dere burde jo ikke få barn... Huff stakkar de barna som kommer til en familie som kun ønsker seg jente....enten det er jente eller gutt... Jeg ønsker meg et friskt barn....ikke et kjønn....
darkgirl88 Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 alle vill ha ett friskt barn selvfølgelig, men om man sier at man ØNSKER ett sps kjønn, vill ikke det si at man vill misslike at man får det motsatte kjønn! alle elsker jo ungene sine uansett hva di får! vårt første barn ønsket vi også jente men fikk gutt. å vi elsker han over alt på jorda! så ett ønske betyr ikke at man ikke vil ha ett annet kjønn enn det man ønsker seg!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 noen klarer ikke se forskjell på å ØNSKE sg et kjønn og VILLE ha et kjønn.er vel ingen som ville bytte ut barnet sitt uansett.ikke vær så forbasket dramatiske bestandig. det er helt vanlig å ønske seg noe.iblandt ønsker man veldig strekt og DET ER HELT LOV!!!!! hilsen mammaen til snart 3 (ønskede)gutter.jeg ville ikke ha en prinsesse";)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Hvorfor skriver du i mld at det ikke er så nøye hva du får, når det står i nicket at du ikke vil ha en prinsesse?? Det er jo noe galt med deg også da.. Klart det er lov å ønske, men man kan ikke si at man ikke vil ha det ene eller det andre.. Da er dere seriøst ikke egnet til å få barn!
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Herregud da..Ønske ja..Men lurer på hvorfor ingen ønsker seg en GUTT?? Hva er så spesielt med jenter? Fatter det ikke. Jeg har aldri sagt jeg hadde vært misfornøyd med en jente.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 "ønsket jente, men fikk gutt" herregud høres ut som en trøstepremie jo
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Hvor gamle er dere egentlig??? Det er fullt lovlig å ønske seg både gutt OG jente uten at man skal bli sjikanert av den grunn!!!
darkgirl88 Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 unnskyld mæ men kor gammel e du? vi forguda sønn vårres meir enn du kan tenk dæ.. du må serriøst ha ett problem! ha ikke vi fått gutt først ha vi ønska oss gutt denne gangen for vi har lyst på begge kjønn, færdig med den saken!!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 darkgirl88! Det var jeg som skrev innlegget over som begynte med herregud hvor gamle er dere egentlig, og jeg har ikke skrevet noe av det andre inne her! Men det må da være fult lovlig å ønske seg både gutt OG jente uten at andre skal lage stor ståhei av den grunn? Og er det ikke det kjønnet som du ønsket deg, betyr IKKE det at babyen er velkommen av den grunn!!! Det må vel ALLE forstå som skriver her inne???
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 jeg skreiv ikke at det ikke var sånøye hva jeg fikk,jeg skreiv at jeg ikke hadde byttet ut det barnet jeg fikk uansett hva jeg fikk! og jeg skreiv at jeg ikke ønsket meg en prinsesse for det var det det sto i innlegget som startet debatten at det var så mange som ønsket seg en "prinsesse". hjelpe meg.tenk å bruke tid og krefter for å slenge dritt om de som ønsker seg gutt eller jente.syntes igunn det er dere som bør ta dere sammen litt og skaffe dere en hobby istedet for å snakke sånt tull. det har i alle tider og kommer alltid til å være de som ønsker seg ene eller andre.det tror jeg faktisk 99% av de som venter barn gjør! mammaen til snart 3 gutter(som fremdeles ikke har ønsket seg prinsesse")
darkgirl88 Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 okay. men trur ikkje alle forstår da! d va d hele poenge mitt! å at folk må slutt å ta alle under ei hånd!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #14 Skrevet 12. oktober 2007 Går det ikke ann å si at man er skuffet? Hvorfor i all verden tar alle det da for gitt at en ønsker et barn av motsatt kjønn dersom en har to eller flere av det andre kjønnet? "Alle" her inne skriver jo om hvor sårende de synes at nettopp den kommentaren er, og at de "alle" får den... Jeg har alltid ønsket meg ei jente (ikke prinsesse...), mens noen ønsker seg et barn. Hva er det som gjør meg til en dårligere person av den grunn og ikke minst hva er det som får deg til å dømme meg? Er du Guds høyre hånd siden du kan dele dine lite reflekterte meninger med oss på denne dømmende måten? Jeg sier gjerne at jeg ble skuffet da jeg fikk vite at jeg skulle ha gutt nr. 2, og jeg møtte faktisk stor forståelse for det! Selv jordmor syntes at det var sunt at jeg satte ord på mine følelser. Jeg ble selvfølgelig like ufattelig glad i ham som 1. mann, og vil aldri si noe i mine barns påhør som skulle tilsi at de ikke var ønsket. Jeg har minst 1000 argumenter på hvorfor jeg ønsker en jente, og ingen av dem har noe med "prinsesse-hysteriet" som du skriver, å gjøre. Å dele de med deg ser jeg har liten nytte...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #15 Skrevet 9. november 2007 Jeg blir helt forundret over denne kranglingen og føler meg nødt til å dele den tanken jeg fikk da jeg leste litt av dette. For de som blir så irriterte at de må bruke tid og krefter på å forsvare seg her inne, sløser vel med tiden? Alle har lov til å tenke, føle og ønske seg det de vil og trenger ikke bruke tid på å forsvare nettopp det. Håper alle de som ønsker gutt eller jente får det de ønsker og at barnet er velskapt! Og for de som blir så irritert at de føler at de må bruke så mye av sin tid på å "mobbe" andre er folk som skuffer meg.
carmencita Skrevet 9. november 2007 #16 Skrevet 9. november 2007 Får en følelse av at du kun har skrevet dette for å provosere og skape debatt - og det har du jo jammen klart! Jeg synes det er helt idioti å påstå som jente at man ikke innerst inne ønsker seg en datter. Alle vet jo at man får følge døtrene sine opp igjennom på en annen måte enn gutter (normalt sett). Man blir mormor, og ikke satt "på siden" som en farmor ofte blir fordi de ikke er like nære den gravide. Og mødre og døttre har stort sett tettere bånd når de blir voksne/eldre. Jeg har alltid sagt at kunne jeg få velge, ville jeg gjerne hatt en av hver! Nå har jeg fått jenta mi - og skal ærlig innrømme at det ikke spiller noen rolle hva som kommer neste gang. Men hadde det kommet en gutt første gang, ville jeg garantert ha ønsket meg en jente også.... Og som det blir skrevet her, det er forskjell på å ønske og å ville ha. Vi er jo ikke dumme- vet jo at friske barn er det som er viktigst, og vi vet jo også at det IKKE går ann å velge kjønn!! Og du, en liten ting til: verden er slettes ikke rosa. Ikke noe mer enn lyseblå, i alle fall!
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 16. desember 2007 #17 Skrevet 16. desember 2007 Neida, det er ikke idioti å si at man som jente ikke ønsker seg jentebaby. Jeg gjør ikke det, har to gutter og heeelt ærlig så ønsker jeg ikke noe spesielt denne gangen heller, og har veldig magefølelse for at det blir gutt og er veldig glad for det Tror det bør være litt større takhøyde for at man er forskjellige og tenker forskjellig, ikke at "de som ikke tenker som meg, tar feil eller vil ikke innrømme at de egentlig tenker som meg"
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #18 Skrevet 17. desember 2007 Oi oi, her er det en som iallfall ikke ønsker seg jente:)Det må være lov å ønske seg det andre kjønn, tror ingen blir skuffet når barnet kommer uansett. Men hvorfor leser du det som står på denne siden. Jeg leser på det som interesserer meg, foreslår du leser på noe som ikke provoserer deg så veldig. Tenk på barnet ditt i magen, de liker ikke stress. Ha en fin dag:)
Jannamor Skrevet 17. desember 2007 #19 Skrevet 17. desember 2007 Det første jeg tenker på når jeg leser dette er; Tenk hvor fiksert de er på å få gutter andre steder i verden da? feks kina og andre kann med kvotering på barn? Det er da like ille? De adopterer bort barna, tar abort eler legger de ut i skogen hvis de får jente? Verre enn å være skuffa over at det er gutt her i Norge? men enig med deg. Man skal være glad man får barn og heller fokusere på ønske om friske barn, hvilket definitivt ikke er en selvfølge. Men skjønner de som har flere av et kjønn. Skjønner at de ønsker at sistemann skal være det andre kjønnet. Den skjønner jeg
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #20 Skrevet 18. desember 2007 kan dere ikke slutte å bruke ordet ønske, jeg for min del klarer ikke en gang å tenke tanke om at jeg ønsker meg det ene eller andre, men jeg sier at selvfølgelig hadde det vært kjekt med det motsatte kjønn, men at det viktigste er å få et friskt og levende barn. Å si at en ønsker,-det synes jeg er et altfor sterkt ord i denne sammenhengen...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #21 Skrevet 18. desember 2007 Eh.... skal du over bestemme hvilkene ord vi kan bruke? Jeg VIL ha jente neste gang; er det bedre???? Ønsket er så sterkt at det overskygger det aller meste, så "ønske" er for svakt for meg! Slutt å dømme dem som ikke tenker like firkantet som deg selv: den går til mange her inne...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #22 Skrevet 18. desember 2007 Ja..... hehe For det er nemlig IKKE firkantet å VILLE ha jente. VIL, MÅ, ØNSKE er ikke sterkt nok.... neida det er jo ikke firkantet, men veldig frisinnet heheheheheheheh jaja
Crhanne Skrevet 31. desember 2007 #23 Skrevet 31. desember 2007 Man kan jo ønske seg,eller håpe på en jente,sjøl om man blir like glad for en gutt.. =) Jeg har en liten gutt, å åper jo at det blir ei jenta denne gangen, mn det betyr jo ikke at jeg ikke blir glad for en gutt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #24 Skrevet 1. januar 2008 Helt enig. Jeg har 2 tvillinggutter fra før, å kunne tenkt meg jente denne gangen, men jeg blir like glad hvis det er en liten gutt til!! Får bare håpe det blir en, og ikke 2 denne gang.. hehe! Har prøvd litt kjerringråd, så får se om d funker.. litt artig d og.. Kjekt å ha et av hvert kjønn.
kløver Skrevet 3. januar 2008 #25 Skrevet 3. januar 2008 Forstår veldig godt alle som ønsker seg et spesielt kjønn og særlig de som ønsker seg minst en jente. Men vi er forskjellige, og noen tenker ikke sånn i det hele tatt. Uansett: Dette er et forum med temaet GUTT ELLER JENTE og da må da diskusjonene dreie seg om forskjeller mellom kjønn og ikke bare det om å ønske seg et friskt barn! Det er de som er opptatt av kjønnet som hører til her inne og ikke de som er likegyldige til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå