Gå til innhold

Årsstudium - et spørsmål

Førstegangsmamma80

Anbefalte innlegg

Var egentlig ferdig å studere, men meldte meg opp til et årsstudium (NTNU) for å få fødselsstipendet. Årsstudiumet har fire fag, to hvert semester.

Jeg har meldt meg opp til eksamen i ett av disse fagene, samt et annet fag på et annet institutt for å få 30 sp. (Orket rett og slett ikke det ene faget som hørte til årsstudiumet og droppet altså ett av fagene.

Begynte plutselig lure på om dette er en tabbe. Kan dette føre til problemer når jeg skal søke om permisjon? Eller er det det samme hvilke fag man tar, bare man tar fag og har hatt rett på lån. (termin i januar)

Takk for svar! :-)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var innom lånekassa da jeg byttet masterprogram. Det står jo på nettsidene til lånekassen at man skal gi beskjed om man avbryter eller bytter studie. Jeg fikk beskjed om at det ikke var så nøye om jeg fortsatt studerte på samme lærested (alle utdanningene der var jo godkjent av lånekassen alikevel). Så da kan jeg ikke forstå at det skal være noe problem om du bytter ut det ene faget på årsstudiet så lenge du tar nok ant studiepoeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...