Gå til innhold

vakumpakket kjøttpålegg


RaPe

Anbefalte innlegg

Leste her på internett at vi helst ikke skal spise vakumpakket kjøttpålegg! Men hjelpe meg, hva skal vi da ha forslags kjøttpålegg, da, når vi ikke bør spise "ubehandla" kjøtt heller, som spekeskinke, fenalår, salami, fårepølse... Det meste av kjøttpålegg er vel vakumpakket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns dette er litt vel hysterisk jeg da. Jeg spiser kjøttpålegg hjemme. Der har jeg kontroll på hvor lenge det har ligget åpnet i kjøleskapet. Salami og spekemat er jeg litt forsiktig med. Men på hotell eller på kafe spiser jeg ikke kjøttpålegg nå. Jeg har nemlig fått matforgiftning en gang av å spise skinke på kafe i Norge og det tar jeg ikke sjansen på nå. Har du en normal hygiene hjemme så er det ikke farlig tror jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har ferskdisk på butikken er det tryggeste å kjøpe oppskåret pålegg der.. men du kan spise vakuumpakket også, bare det er lenge til utløpsdatoen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å skulle forholde seg til alle råd. Virker som at det er en risiko med alt, og at det f eks må spises ferskest mulig for å redusere denne risikoen. Da blir jeg litt skeptisk. Men som andre har sagt så tror jeg man trygt kan spise dette hjemme når man har kontroll på utløpsdato. Selv spiser jeg nesten aldri vakumpakket kjøttpålegg hjemme uansett. På bakerier og sånt tør jeg ikke spise skinke ol. lenger fordi jeg ikke vet hvordan de har behandlet den eller hvor lenge den har ligget der. Kanksje litt hysterisk men..

 

Noen som vet hvordan det er med det vakumpakkede pålegget røkt kalkunfilet forresten? Er det behandlet nok når det er røkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns selv det er litt vanskelig å skille ut hva som er farlig. Men holder meg borte fra spekemat selv og følger litt ekstra nøye med på datoene på vakumpakket pålegg (her hvor jeg bor er det stort sett kun butikker med vakum mat). SAmtidig føler jeg at det overhodet ikke er noen sikkerhet med ferskvaredisk kontra vakum mat. Hva vet vel vi om maten som ligger der eller temperaturen i disken? Skal man først være hysterisk så tenk alle testene mattilsynet har tatt.. ;)

 

Nei, vis sunn fornuft! Tror det er sjeldent man kan spise så farlig mat. De fleste lever da normalt og det går jo bra? Jeg prøver å spise opp vakummaten min i god tid før utløpsdatoen (leste det et sted at det var anbefalt), ellers spiser jeg faktisk alt jeg har lyst på med god samvittighet! Her i går'n er det nemlig ikke flust av matlyst om dagen.. blææææh jeg er lei av mat.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...