Gå til innhold

Når er man å betrakte som middelaldrende????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde debatt på jobb om når man var å betegne som middelaldrende (i alder). Flesteparten mente 40+, noen få mente når man er nærmere 50 år, men et par (selvfølgelig de aller yngste på jobben) mente at man var middelaldrende når man fylte 35 år (!). Da var man midt i livet mente de.

Hvis man tar utgangspunkt i gjennomsnittlig levealder i Norge for kvinner, så er den jo 81 år. I så fall er man som kvinne midt i livet (= middelaldrende) når man passerer 40… Slik ser i alle fall jeg det – og da er det i alle fall mer enn 10 år igjen til jeg er middelaldrende. :) Men flere på jobb var uenige…

Fortsetter under...

Skrevet

Avhenger av følgende:

*hvem som definerer (for 25-åringer er vi på førti middelaldrende, for oss er de på 55...)

*hvem du snakker om - jeg tror et middelaldrende levesett velges på veldig forskjellig tidspunkt i livet, avhengig av bosted, omgangskrets og andre sosiokulturelle faktorer. Noen er middelaldrende med skrupermanent og Bismark-smykker fra ungdomsskolen, andre er det egentlig aldri.

Skrevet

Vil bare komme med en liten advarsel her. Blir fort fornærmet, og kan komme til å bruke det mot dere;) Tror personlig grensen for hva som er middelaldrende forflytter seg hele tiden.

Skrevet

Tenkte bare på alder, ikke levesett.

Men det har selvsagt noe med hvem som definerer. De yngste (begynnelsen av 20-årene) satt lavest alder på ”middelaldrende”. De eldste satt en høyere aldersgrense. Mao vil ingen være middelaldrende…det er jo nærmest et skjellsord.

Annonse

Skrevet

50

Skrevet

50/60...da begynner man å sige, synes nå jeg i allefall. Ser det på foreldrene, begynt å fått litt heng i tryne. Så 50/60 middelaldrende....

Skrevet

Bismarck er et utrolig stygt mønster for gullsmykker, gjerne gjenfunnet på kjerringer - kan sikkert googles.

Skrevet

hehe, prekæs, nærmer du deg middelalderen? men du har jo små barn, så du tilhører liksom ikke den "generasjonen".....

Skrevet

Vi, som opplevde syttiåra, vet også at det var det flottaste en nyslått hjemmeværende husmor kunne ønske seg. Og de var ikke alltid middelaldrende, for å si det sånn. Tenker på Eli Hagen når jeg ser slike smykker....Hun har helt sikkert fler...samtidig. På samme arm. Eller hals.

Annonse

Skrevet

Du er per definisjon middelaldrende den dagen du finner et grått hår på pungen eller på dåsa.

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å regne meg som middelaldrende, er 40. Er foresten en strålende alder.

Skrevet

Trodde dette hang litt sammen med overgangsalderen??? Sånn omtrent samme tiden? Hmmmmm......

Skrevet

MIn mor er 47 år og jeg kan ikke si at hun er "middelaldrende" akkurat, selv om hun er 4 barns mor og mormor til 3 ... Dama er rasende flott med raselegger og fantastisk flott figur og er mye mer "fiks" enn det jeg er for tia...kansje fordi hun har NOE mer til til å fiffe seg en dattra har??? I hvertfall, mamma ser yngre ut nå enn hun gjorde for 10 år sida...rett og slett fordi hun tar seg tid til seg selv ( beundrer det) og jeg kan med glede se fram til jeg blir 47 selv en gang siden jeg deler hennes gener. Så min teori at den gamle "middelalderen" for kvinnfolk nå i dagens moderne samfunn ofte blir enten byttet bort i en ny ungdom, eller oppgaven det er å være småbarnsmor..så ergo blir den alderen forflytta framover et tiår, eller helst to...så middelaldrende i dag er vel heller 60år, enn 40.-50 år. Ærlig sagt!.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...