Gå til innhold

Kvalme


ballblom

Anbefalte innlegg

Hei dere! I går testet jeg endelig positivt på graviditetstest! Hurra :D Så nå har jeg noen spørsmål til dere som er noen måneder på vei. Når begynner morgenkvalmen vanligvis å melde seg, og hvor lenge ut i svangerskapet pleier det å vare?

Og når ser man at magen begynner å vokse? Kjenner at jeg gleder meg til hver eneste dag fremover nå :-) Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer!

 

Er inne og snoker fra 2. trimester :)

Begge deler er nok veldig individuelt - noen blir ikke kvalme i det hele tatt, og det er stor forskjell på når magen begynner å synes. Men jeg kan jo svare for meg selv: Kvalmen begynte rundt uke 6, og varte til ca uke 12. Magen begynte å merkes for meg i uke 11, da kjøpte jeg den første mammabuksen (fikk fortsatt på meg de andre, men UTROLIG mye mer behagelig med mammavarianten!!). Omgivelsene mener magen ikke har begynt å synes før i uke 14 omtrent. Er nå 15+5, og kan fortsatt få på meg vanlige skjørt (de sitter bare litt høyere opp), men ikke bukser. Magen synes dessuten veldig mye mer når jeg har spist! :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret :-) Dette er så spennende! Gleder meg masse til at klærne blir for trange. hehe.. Lykke til du også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Kan bare svare ut fra mine erfaringer jeg også, det er veldig individuelt. Kvalmen i 1. svangerskap kom rundt uke 9-10, varte 3 kvelder og var borte. I 2. svangerskap begynte den rundt uke 5 og varte til rundt uke 20 (ikke så ille kvalm da, mest uvel). Nå i dette svangerskapet kom den rundt uke 5 og holder på enda (er i uke 10 nå). Har ikke kastet opp, men er ille kvalm noen ganger.... Hele dagen, ikke bare morgen.

 

1. gang begynte magen å komme da jeg var ca 3 mnd på vei (men da mest som at jeg hadde lagt på meg litt, ikke "gravidmage" nei. Den kom mye senere!). 2. gang var jeg ca 4 mnd på vei. Denne gang ser jeg ikke noe enda..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...