Gå til innhold

Akupunktur mot kvalme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja JEG=) Har vært forferdelig dårlig siden uke 5 (er nå i uke 9) og prøvde tilslutt akupunktur. Hatt tre behandlinger og har blitt mye bedre. Skal definitivt gå en gang i uken fremover. Akupunktøren min er utrolig hyggelig og hjelpsom og kan gi hjelp med andre problemer som skulle oppstå i svangerskapet. Helt 100 % blir man jo ikke, men en liten hjelp på veien er det jo.

Kan si litt om min erfaring. Forrige svangerskap kastet jeg opp til uke 27 og prøvde derfor akupunktur. Var der bare 1X fordi jeg var så dårlig at jeg ikke klarte å komme meg dit igjen de første 4mnd. Det virket ikke den gangen med 1X hvertfall.

Denne gangen har jeg vært veldig kvalm m brekninger, gått ned 3 kg, men ikke kastet opp. Så ikke på langt nær så ille som sist, heldigvis. Var 2X til akupunktur i uke 9 og ble mye bedre. Nå er jeg bare kvalm innimellom hvis jeg spiser for lite el for mye. Men tenker også at det kanskje var naturlig at sympt. begynte å avta i uke 9, at de hadde gjort det uansett?? Men det er i og for seg verdt et forsøk, eller hva?:) Lykke til og håper kvalmen gir seg!!!

Det tar ofte et par ganger før man merker endring med akupunktur. KOmmer veldig ann på kroppens måte å ta imot stimuli fra nålene. Men det er sikkert noen det ikke virker for også, men anbefaler deg å forsøke et par behandlinger til!

Hos meg hjalp det litt etter 1 behandling (ikke helt bra enda men kvelamen roet seg de første dagene etter) og jeg venter nå spent på andre.. Men så går jeg regelmessig til akupunktur samme hva pga andre problemer..

Tvi tvi!

Annonse

ohhh jess. Jeg har kastet opp MYE. Fysj.. Tror ikke jeg kjente noen bedring før etter den 3. gangen nei. Men i tillegg så måtte jeg kutte ut all mat som inneholdt fett. Spise ofte og lite og drikke mye vann. Kvalmen for meg er værst fra klokken 15 og utover kvelden og natten. Så jeg kunne ikke spise etter klokken 17 helst. Man skal jo ikke prøve i det uendelige for det er jo ganske dyrt med akupunktur, men gi det litt tid. Tror ikke det finnes noen vidunderkur, men jeg ble ihvertfall bedre=) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...