nick_343393 Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Er det noen som vet hvorfor man ikke får tak i Concerta i andre styrker enn 18, 36 og 54 mg her i Norge? Har vært på Concerta.net, og der står det at Concerta også fins i 27 mg. Hvorfor ikke her?
Hartosønner Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg reiste til Canada og hentet ut det der på Norsk resept slå den. Så skulle jeg også til en ADHD kongress som jeg kombinerte med forretning det var da min sønn var under utredning og jeg kjøpte dette til meg selv med tanke på han Veldig praktisk med 27mg. Hadde da vi trappet opp med Concerta til yngste sønnen 18mg en uke 27mg neste, 36mg uke 3, 45mg uke 4 (18+27mg), 54mg så 63mg (36+27mg) og så 72mg. Det er mulig å få i taket i Norge også du kan ringe til Janssen og Cilag og be om å snakke med Georg tror det var lindford til etternavn i hvertfall han er key account manager på concerta. Lykke til!
nick_343393 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for tips! Jeg lurer nemlig på om 45 mg ville vært tilstrekkelig til jenta vår, men har ingen mulighet til å finne det ut. 36 mg virket ikke, men 54 gjør det. Kanskje noe midt i mellom? Men jeg har mine tvil om hvor lett det er å få tak i det gjennom et legemiddelfirma, sjøl med resept... Uansett er det vel såpass kostbare kapsler at den norske stat ikke har råd til 27+18 mg, det blir jo dobbelt så dyrt.
Hartosønner Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Snakket med Georg Lindfjeld. Concerta 27mg finnes nå på norske apotek. Det er på registeringsfritak. Legen fyller ut noen skjema så får han det tilgjengelig. Først om registeringsfritak så om støtte.
Hartosønner Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Altså med at 27mg er registeringsfritak trenger en ikke å kontakte legemiddelfirmaet. Legen fyller ut skjema om registeringsfritak og søker så om støtte. I følge Georg Lindfjeld koster Concerta 27mg et sted mellom 600 og 700 kroner. Om man ikke gidder å vente får man refundert i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Jeg fikk nettopp beskjed om fra min lege at det pr i dag ikke er noen som bruker Concerta i 27 mg,- og at det ikke er å få tak i...?
Hartosønner Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Du kan bare gå inn på hvilket som heslt apotek i Norge. Så kan du spørre om Concerta 27mg finnes på regisetringsfritak. Det er noen få tastetrykk for farmasøyten og du får svaret ja. Legen fyller ut skjema for registeringsfritak og søker trygdekontoret. De kan lage vedtak om refusjon på dagen om de vil.
tittentei... Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Har hørt mange for bivirkninger med concerta.Min sønn fikk det.HAN BLE ULIK SEG SJØL.klødde overalt på kroppen,sov ikke på natta.innbilte seg at det var dyr i senga osv,så han går bare på ritalintabletter.Ritalinkappsler er bra.Men er ikke lett å finne grei nåkk styrke.når sønnen min prøvde concerta så gikk han ifra 18 til 36mg.Litt av ett håpp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå