Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 til dere med barn i magen som ikke røyker! kom dere bort herifra! har dere ikke noe hjelp å komme med så ta oppvasken eller no! og en ting til, hold dere unna mat md mye e stoffer, turer ved trafikerte veier,katter, passive røykere,ikke kjør bil,hold dere unna syke mennesker,ikke drikk mye kaffe..mm det er også ikke så bra for barnet..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Du gjør virkelig ALT for å lette din egen samvittighet du! Hvorfor ikke bruke tiden din på å lese en røykeslutt-bok elelr noe i stedet for å klage her???? Skjønner at du føler deg forferdelig som skader ditt eget barn, men det kommer INGENTING godt ut av å prøve å trekke andre med deg ned. Og alle de punktene dine klarer jeg også å følge, ikke noe problem, jeg har jo et barn å tenke på. Kom deg ut herfra hvis du ikke tåler kritikk din jævla barnemishandler!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Du burde seriøst roe deg ned.. Greit du ikke liker kvinner som røyker når de er gravide men å kalle de jævla barnemishandlere er å gå for langt. Mødre som røykte under graviditeten kan faktisk bli 100ganger bedre mødre enn det du noen sinne vil bli. Det å dømme mennesker slik du gjør er i mine øyne faktisk MYE styggere. Det å dømme andre er noe av det verste som fins og folk som dømmer andre påfører som regel dette videre til barna sine.. Og vet du hva de kan bli bare fordi du dømmer andre? Jo, de blir mobbere. Vet ikke hva som er bedre jeg.. Å få et barn som ødelegger et eller flere andres barns liv, eller en som røyker litt mens de er gravide? Hilsen en som ikke røyker, men dømmer ikke de som gjør det!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Haha, mest latterlige jeg har hørt... Du dømmer ikke folk??? Hva kaller du det å påstå at JEG blir en dårlig mor da, uten å kjenne meg? Er ikke det dømming kanskje? Hva du ser med dine øyne er meg likegyldig, hvis du har mer sympati med de som forgifter barna sine frivillig enn med de som er sterk nok til å la være, så sier det jo alt om hvilken tragisk mor DU er! Lykke til med å oppdra dine stakkars unger. Med en mor med slike idiotiske verdier blir ihvertfall de garantert mobbeoffere, så får du se om de synes det er så veldig mye bedre ;-) Og så burde du lære deg betydningen av enkelte ord, så kanskje barna dine ihvertfall har en mulighet til å bli smarte, om ikke annet. Barnemishandler er nemlig en person som med vilje påfører barnet sitt smerte, så det er faktisk VELDIG passende på mødre som røyker!!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Håpløst innlegg. Du dømmer ikke gravide røykere, men du dømmer dem som dømmer dem...? Du mener virkelig at det å dømme mødre som røyker i svangerskapet er verre enn å dømme en som lar være? Snakk om å være på jordet! Det at anonym over her (og jeg også) lar være å røyke for å skåne sitt ufødte barn gjør henne (og meg) til mye bedre mødre NÅ, uansett hva som skjer i fremtiden. Kanskje røykerne blir bedre mødre etterhvert (og da mener jeg ikke bedre mødre enn oss, men bedre enn de er nå), men de er det ikke nå ihvertfall!
oktober mamma Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 ANONYM! tror det er på tide at du holder kjeft. du aner ikke hva du snakker om. barnemisshandler? hva faen er det for noe? signer med navnet ditt så står du i det minste for det dumme du sier! bare kom deg vekk herifra, du er ikke ønsket ser det ut som.
LandsyLovepump Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Barnemishandler? så sterke ord du bruker, fy faen! du burde virkelig skamme deg, er ikke rart verden bare blir sykere å sykere når slike mennesker som deg går rundt å slenger dritt å ikke minst bruker så sterke ord. Tænk dæ om to gang før du skriv nå så støkt igjen!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Tror det er flere som ønsker å lette sin samvittighet, jeg.. Hvorfor ellers er dere ikke-røykere her inne og skjeller ut røykere??? Er dere perfekt kanskje? Ja sikkert Zzzzzzz.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Kanskje ikke, men det er heller ikke poenget her, kjære deg. Vi har bedre samvittighet, og det fortjener vi faktisk å ha. Virker ikke som dere røykere unner oss det, dere er så jævli opptatt av deres eget ego og tåler ikke å diskutere med folk dere vet et bedre enn dere selv. Typisk kjerringer altså...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 Godt at du har fin samvittighet, men du mangler empati dette gjør også psykopater du burde passe det at du ikke får får mange like egenskaper. Å diskutere med andre er ikke å rakke ned på fork og tro at man er bedre selv, det tror også psykopater. Håper du mestrer å skjule din dømmende væremåte for dine barn ellers skader du dem ved å bli slik som du. Jeg syns synd på deg som lever i en slik verden.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har empati med barna, ikke røykende mødre? Hva med deg? Hvem har du mest empati for?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Mulig du har det for barna, men du skal lære barna å ha det for andre og detter er ikke måten. Det mennesker rundt meg sier til meg er at jeg er et omsogsfult menneske. Hva mener du røykere skal gjøre når de ikke mestrer å slutte, skal de ta abort? For enten du vil eller ikke vil forstå det er det faktisk de som ikke mestrer dette, skal de ta bort barnet? Disse lever til daglig med dårlig samvittighet og så kommer slike som du å drysser mere salt i såret, tror du virkelig at det nytter for en røykestopp? Hvis du er så dum så tror jeg du må sette deg ned å revurdere tankene dine på dette område.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 Spar deg for kommentarer om hvem som er smartest her, for der taper du uansett ;-) Du klarte ikke svare på spørsmålet engang, så jeg prøver igjen: Hvem har du mest sympati for? Ungene i magene eller mødrene som røyker?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #14 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har sympati for begge. Men når mennesker ikke mestrer å slutte skal de da ta abort? Eller skal vi kanskje hjelpe mennesker ved f.eks å gi dem støtte her?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #15 Skrevet 16. oktober 2007 De kan jo f.eks slutte før de blir gravid, så slipper de dette stresset det tydeligvis er å ta hensyn til barnet sitt. Det burde være en selvfølge for en mor!
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #16 Skrevet 24. oktober 2007 Det er veldig mange synspunkter i forhold til om man skal røyke eller ikke under et svangerskap. Og det synes jeg er bra! Det er viktig å kunne drøfte problemstillinger på en fornuftig måte. ' Til dette kommer sikkert dere ikke-røykere til å si at det er jo ikke fornuftig å røyke. Ja, nå var jeg generaliserende. Jeg er røyker selv. Jeg sier at det ikke er fornuftig å røyke. Man kan jo slutte å røyke før man blir gravid er det en som skriver her. Hva med de som ikke planlegger da? Jeg og samboeren min har planlagt vi, men jeg klarte ikke å slutte med røykingen i planleggingsfasen. Jeg har ikke klart det enda heller, men jeg prøver. Jeg fant ut på søndag kveld at jeg er gravid. Jeg er fem uker på vei. Og jeg gleder meg vanvittig til tiden fremover! Og jeg skal slutte å røyke. Det jeg ønsker å komme frem til her er at hvert enkelt menneske må få lov til å bestemme over sitt eget liv. Argumentet mot dette er jo at et barn i mors mage ikke får bestemme ift røyk/ikke røyk. Men det er også mye annet et ufødt barn ikke får være med på å bestemme... Personlig vet jeg at det ikke hjelper med moraliserende og generaliserende kommentarer fra ikke-røykere for at jeg skal klare å slutte. Det som hjelper for meg er oppmuntrende ord og oppbacking! Jeg mener at man bør hver enkelt person få lov til å bestemme seg for hva de selv mener er best for seg og sine... Aina
Amanda- Skrevet 24. oktober 2007 #17 Skrevet 24. oktober 2007 anonym 02:05.. ka faen er problemet ditt egentlig? har du ikke noe bedre og komme med enn og kalle forlk barnemishandlere? jeg synest synd på barna dine som må vokse opp med en mor som deg... skal du lære de også og oppføre seg slik? klarer faen ikke signere med nick en gang og stå for det du sier... hahahaha... slike folk som deg mååååå jeg bare le av!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #18 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har ingen problemer, og heller ikke barnet mitt heldigvis, takket være en mor som bryr seg og setter ham foran ALT. Veldig bra at du klarer å ha det morsomt med sånne tragiske holdninger, hvis du vil oppdra ungen din til at det er greit å skade uskyldige barn, så er det bare trist!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #19 Skrevet 24. oktober 2007 Og hvis man mener det er best for barnet sitt at man røyker, så har man et alvorlig problem. Og ja, barnet ditt får ikke lov å bestemme over sitt eget liv, og de som bestemmer at barnet sitt skal påføres skade, burde aldri fått bli mor! Håper du er smartere enn de fleste her inne og klarer å slutte, det fortjener det lille livet i magen din :-)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #20 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har en jævli god ide!! Alle som røyker når de blir gravide, og ikke klarer å slutte, tar bare abort!! LETT! For det er jo det ikke-røykende-dømmende vil frem til? Eller?
Dodie Skrevet 25. oktober 2007 #21 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg lurer bare på hva ikke - røykere gjør inne på en røykedebatt??? :-/ Lurer veldig. Denne debatten er liksom til å psyke opp hverandre og støtte hverandre i en vanskelig tid. Synes det farer utrolig mye stygt i innleggene over her, noe jeg synes er utrolig unødvendig. Til dere som ikke røyker: Utrolig bra at dere ikke gjør det! Men til oss som røyker: Vi trenger ikke å høre slikt vi allerede vet og har dårlig samvittighet for. Jeg røykte over 10 om dagen. Men nå ligger jeg på rundt 3 stk. Så det finnes mange røykere som faktisk virkelig gjør alt de kan for å slutte. Enkelte har lettere for det enn andre igjen. Kropp til kropp, individuelt som f**** dette.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #22 Skrevet 25. oktober 2007 1. Vi er ikke ikke-røykere, men røykere som SLUTTET da vi fikk barn i magen! 2. Der psyker hverandre ikke opp jo, dere kommer jo bare med gode unnskyldninger for å røyke, og det er INGEN støtte!
Dodie Skrevet 29. oktober 2007 #23 Skrevet 29. oktober 2007 Jaja....whatever. Blir bare så lei av at alle signerer med anonym. Er folk redde for å få dårlig rykte her inne? Alt dette er jo bare ærlige meninger. Det tør jeg iallefall å skrive under på :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå