Gå til innhold

Tror dere at man kan...

Anbefalte innlegg

...ta en paracet for å få sove om natta når man har sterke smerter pga bekkenløsning?

Ingen ting hjelper, hverken varme eller kalde ting på ryggen, ligge med pute mellom bena osv.

Det eneste som lindrer litt synes jeg, er å ligge på allee fire med rompa i været.. Men sånn kan jeg altså ikke sove... :P

Har holdt meg langt borte fra alt som heter smertestillende og legemidler generelt gjennom hele graviditeten, men nå begynner jeg å bli desperat her... =(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10602131-tror-dere-at-man-kan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trygt ta paracet. Jeg har vært hos legen i dag pga sterk hodepine, og fikk beskjed om å ta 2 paracet 4 ganger om dagen i et par dager for å se om kroppen stabiliserte seg (stressrelatert hodepine). Jeg syntes dette hørtes utrolig mye ut og spurte om det ikke ble i meste laget for ungen, men jeg fikk beskjed om at det var helt ok å ta paracet. Ibux skal man holde seg unna pga at det blokkerer/hemmer en kanal mellom mor og barnet i magen.

Hørtes slitsomt ut ja, jeg ville også klasket til med 2 tbl paracet før jeg la meg. Litt vanskelig å sove på alle fire ja. Godt det ikke er så lenge igjen da ;o)

Paracet er vel ikke vanedannende.....Det er skadelig for lever ved for stort forbruk. Men pinex forte og paralgin forte derimot er avhengighetsskapende pga at det inneholder kodein som omdannes til morfin i kroppen :o) Men i begge disse er det paracetamol som er virkestoffet.

Grunnet mye hodepine har jeg spurt flere leger samt jordmor og i tillegg lest flere steder på nettet og konklusjonen er PARACET ER TRYGT I SVANGERSKAPET.

Men du må IKKE TA IBUX!!

Er enig med deg i at det føles tryggest med måtehold, men du kan jo ta det en sjelden gang når det blir for ille.

Annonse

paracet er ikke skadelig.ibux skal man helst ikke ta men han som tok u.l på meg sa at ibux bare i sjeldne tilfeller er skadelig.ingen andre smertelindrene hjelper påmeg en ibux nmlig så jeg spurte han .han sa det var ingenting å bry seg med hvis man ikke overdrev bruken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...