Gå til innhold

vært på vektestimering...

Anbefalte innlegg

lillejenta ble målt til ca 4400g. en uke til termin...håper virkelig ikke at jeg går over! blir jo ikke mindre + jeg er sikker på at jeg skulle hatt termin i sist uke. føles som om jeg er over. gikk 1 uke over med forrige mann:-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10602081-v%C3%A6rt-p%C3%A5-vektestimering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Var også på vektestimeriing for to dager siden. Var da 1 uke til termin. Fødselslegen estimerte vekta til 3700 gram, men han sa at så sent i svangerskapet er målene usikre/vanskelig å få til, og en må beregne en feilprosent på ca 10-15%. Lykke til!

Har også stor baby i magen Førstemann var 4300 gr, og dette ble nok samme sort, men de sa ingen mål. Men babyen er visst +28%. Termin idag, så håper det bli iløpet av uka. Om ingenting er skjedd skal jeg tilbake om en uke.. Blir spennende å se når babyen kommer. Var ikke lett å få målt babyen siden den var så urolig..

Har dere stor mage? Hvordan ligger dere ann på SF-mål?

Føler dere også at babyen er stor i magen?

Jeg har også fått estimert stor baby for 6uker siden.. Håper den ikke har lagt på seg for mye nå når jeg er på overtid.. SFmål = 37, uke 41..

Føler magen er veldig stor...

Mitt SF mål ligger under normalstreken, og enda er gutten målt til 3,5kg nå i uke 37+3. Det er vel et sikkert tegn på at SF mål ikke trenger å si noe som helst om størrelsen... Fikk i hvertfall beskjed om å komme inn til UL og vurdering på termindato om han ikke har kommet før. Siden han var såpass stor og sikker menstermin er 13 dager før UL termin. Jordmor ville ikke at jeg skulle gå på overtid, og det er jeg glad for. Har fødselsangst, men blir jo sikkert bare verre om han blir diger før han skal presses ut i verden. Fikk beskjed om at de la på seg mellom 100 og 250 gram i uka den siste tiden, så da ser det ut til at han ikke skal bli noe større enn forrige da. HELDIGVIS!!!!

Lykke til alle andre med store babyer!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...