Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Er på andre spraydag idag og lurer litt.

Fikk beskjed om at jeg skal ringe klinikken om jeg ikke har hatt en blødning innen jeg skal begynne med sprøytene. Skal begynne 24.oktober med sprøyter.

Når er det dere har hatt blødning? Er det mye? Som mensen, eller bare såvidt litt?

Tenkte at det er greit å vite liksom når jeg kan vente det sånn ca. Ingen er like, så.... :)

Når er det dere har opplevd bivirkninger av sprayen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10601850-spraying-og-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen erfaren sprayer, men jeg kan jo fortelle om min opplevelse. Jeg begynte å blø på spray dag nr 8. Samme dag som jeg forventet menstruasjonen. Blødningen var som en vanlig menstruasjon - med menstruasjonssmerter. Men har skjønt at dette med blødning kan være veldig individuelt.

Bivirkninger har jeg merket lite til. Har hatt vondt i hode i dag, men er usikker på om dette er pga spray. Er på spraydag 13 i dag.

Lykke til!!

Jeg fikk blødning en uke før forventet menstruasjon. Den var som en vanlig menstruasjon men i mitt tilfelle varte den lengre enn normalt. Bivirkningene kom etter.. tror det var 3. dag. Er nå på spraydag 15 og skal begynne med sprøyter i morgen, og til nå har jeg hatt to runder med hetetokter, hodepine som begynte med å være svak og er nå litt mer plagsom. Men jeg tenker det skal komme noe godt godt ut av alt dette. Ellers er jeg veldig trett og kan sove hele dagen og natten (føles slik hvertfall, hehe)

Lykke til videre :)

klem

Hei!

Her kom blødningen på spraydag 9..var som vanlig mens, med menssmerter..

Bivirkningene av sprayen kom etter et par dager, murrende hodepine og hetetokter..Nå har jeg begynt på sprøytene (dag 7), og opplever at hetetoktene og hodepinen er borte..føler meg helt pigg og fin.

Lykke til videre da:-)

Klem

Vel - alt er individuelt, så jeg slutter etter (avbrutt forsøk) i dag å sammenligne med med alle andre :-)) Ta det som det kommer, og nyt dagene frem til du blir gravid. Hetetokter eller ikke, det som må til er verd det uansett. Den er jo frivillig :-) Du kan avbryte nårsomhelst..... Kommer det et lite krapyl er det et mirakel, hvis ikke det verd slitet for å finne ut. Da har du forsøkt :-)

Klemmer deg godt og ønsker deg lykke til.

Med eller uten bivirkninger.

Stå på !!

Annonse

Tusen takk for svarene :)

Hjelper masse. Tar det med ro, men synes det er greit å vite liksom. Skal jo gi beskjed om jeg ikke har blødning innen jeg skal begynne med sprøytene.

Lykke til alle sammen!!! Krysser fingrene for oss alle :)

Jeg vet ALDRI når min mens er. Har sykluser som har vært på opptil 100 dager og sist var den på 78 dager, noen ekstremt få ganger 33 dager osv.... men som regel over 45 dager.

Da er det ikke lett for meg å vite når min mens dag er. Men men..... er på dag 5 nå med spray og ingenting enda. Får nå se. Skal ikke begynne med sprøytene før 24.oktober som sagt, så......

Hei!

Når man sprayer, er det ingen ting som er "normalt" med kroppen eller sykluser. Så når "mensen" kommer, fortvil ikke om den kommer senere enn normalt. Dette er ikke en ordentlig mensen. Hvorfor det er så viktig å blø før sprøytestart, er fordi at slimhinnen skal bli liten igjen før den igjen skal bygge seg opp og bli stor. Den må være over en viss strl for at vi kan holde på et foster. Det er viktig å blø ut før den igjen kan fylles med nytt blod:o)

På mange av mine forsøk, har sprøytestart blitt utsatt ett parr dager fordi "mensen" ikke har kommet. Ingen fare og fortvil ikke!!!

Lykke til alle sammen! Med eller uten bivirkninger!! Har selv veldig hodepine..... og hetetokter. Ikke så ille da og overlever denne gangen og:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...