Lillhanne Skrevet 9. oktober 2007 #1 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei alle! Er så fortvilet her jeg sitter... Tårene bare triller selv om jeg egentlig burde være glad... Vi klarte det utrolige med å bli gravid på naturmetoden mens jeg gikk på nedregulering med suprecur... Fant det ut nå på fredag.. Er vel ca. 5 uker på veg.. Men er så utrolig nervøs for å miste en gang til... Tror ikke jeg klarer den skuffelsen enda en gang! Hadde MA i januar 07. Da var jeg akkurat 14 uker på vei. Nå sitter jeg og føler at den lille spiren ikke klarer å klore seg fast lenger. Det kjennes ut som om puppene har blitt mindre ømme i dag. I går var det jo skikkelig spreng.. Det samme skjedde når jeg hadde ma sist også.. Plutselig forsvant ømmheten i puppene..! Alle sier jo at jeg ikke må bekymre meg.. Det er ikke bra for graviditeten... Det blir jo bare enda værre... Bekymrer meg for å miste og så må jeg bekymre meg over at kanskje deg er min egen feil at jeg mister, fordi jeg er så bekymret!!??!?? Er det noen andre i samme situasjon her? Hva gjør dere for å lette på trykket? Trenger sårt noen tips her. Ringte mannen min akkurat også, han er selvfølgelig borte på jobb til i morgen. Håpte på litt trøst der, men han sa liksom ingenting... Han skjønner ikke tankene mine i det hele tatt... Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10599137-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 10. oktober 2007 #2 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei kjære deg! Jeg vet VELDIG godt hvordan du har det! Jeg har det sånn jeg å,vi hadde bestemt å ta en pause da jeg fant ut at jeg var gravid på naturmetoden. Det var et sjokk for meg,jeg var jo IKKE klar!!!!! Hadde ma 11+3 i mai 07(ivf).og en i 06 i uke 19.(insiminering) Jeg sendte mail til riksen å sa hvordan jeg følte det og ville inn til UL. Jeg anbefaler deg å få time til UL!!!! Vet ikke hvor du hører til men ta kontakt!!!!!! Jeg har en lege(gynolog)som har ULapparat.Til hun har jeg gått 1gang i uka på kontroll. Jeg må si at dette har vært veldig tøft,er urolig for alt!!!!Veldig slitsomt. Legen min sier det er viktig å fokusere positivt,gå tur,ikke stresse. Jeg får heller ikke veldig godt støtte fra mannen min,litt får jeg jo da :-) Men husk at de blir redde de også og de er flinkere til å ta avstand enn det vi er........ For deg nå er det viktig med god oppfølging og samtaler med fagpersoner,sørg for at du blir hørt! Jeg er nå inni uke 13 alt ser bra ut med babyen,men jeg har ikke senket skulderne helt ennå.......sånn tror jeg vi kommer til å ha det til ungen er ute.....så da er det opp til oss selv å gjøre det til positivt! Vil også si at det er større sjanse for abort med hjelp!!!-det har 3 leger sagt til meg nå.OG at det er større sjanse for at det går bra når den er "hjemmelagd" ;-) Ønsker deg MASSE LYKKE TIL!!!!!!!! Varme klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10599137-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-10603581
Lillhanne Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 10. oktober 2007 ÅÅÅÅÅÅ Så godt å høre at det ikke bare er meg! Føler meg som en fjott med disse tankene altså!!. Skulle så gjerne ønske jeg kunne klare å ha litt "manne" tanker inneimellom.. Utrolig egenskap det er, med å bare si at, NEI, dette går bra. Ingenting mer å tenke på... Skjønner jo at gubben blir litt lei av denne sutringa også, men fyfader å kjiipt når jeg sitter å griner og får den i trynet. Var på tidlig ultralyd ved forrige (uke 8) svangerskap. Det hjalp veldig, men slaget i trynet ble jo da desto større når jeg begynnte å blø i uke 14. Hadde jo fått beskjed om at alt var tipp topp! Har en Gyn. på Lillehammer som også har eget UL apparat. Er bare så redd for at han syntes jeg er en total overhysterisk kjærring.... Hvordan la du saken frem for di Gyn? Det hadde vært utrolig godt å fått den kontrollen en gang i uken ihvertfall! Da kan man liksom ta en uke av gangen istedenfor å vente i ørten uker... Tusen takk for at du svarte! Hjelper utrolig bare å vite at man ikke er alene om det! Jeg krysser det jeg har å krysse for oss begge! klem klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10599137-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-10606464
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 10. oktober 2007 #4 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei igjen :-) Jeg går til en dame,og de er nok litt mer forståelsesfulle enn menn!(min erfaring da....) Jeg sa edentilg ikke så mye,hun tok kontroll for meg og sa bare at jeg skulle komme til kontroll.Hun var fantastisk. Jeg er heller ikke trygg og gruer meg til ordinær ul for den dagen var ikke god!!!Måtte føde jeg da.....Så jeg senker ikke skulderne før den dagen vi har vært der! I dag var jeg hos legen og hun fant ingen hjertelyd :-( hun mener det var fortidlig og ville egentlig ikke gjøre det.skulle ha hørt på hun....... men siden jeg var på UL i går og alt var bra får vi likssom tro det da.hihihi.......der kom det igjen..... Som du sier:godt vi er fler! :-) Jeg synes du skal si til gyn din at du er liv-redd og trenger oppfølging.Det som kun hjelper deg er å se det på UL.og at du gjerne vil komme til kontroll 1gang i uka! Si du kjenner en i samme situasjon-da blir det kanskje lettere???ikke vet jeg men prøv! Og da MÅ du få UL tilogmed uke 15........Siden aborten i uke 14. *ja!vi skulle nok hatt litt mannfolk i oss,så vi kunne ha slappa av litt :-) Vi får tro og håpe at det skal gå bra med oss ;-) Ring gyn din så fort du kan og få deg en rask time. Overdriv så det renner av deg,det hjelper!!!!!!! Lykke til! Og du!-Bare spør om alt du lurer på så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan :-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10599137-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-10610408
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #5 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei Her kommer noen ord fra en annen i samme situasjon som deg. Jeg ble også gravid på egenhånd denne gangen mens jeg ventet på neste menstruasjon og skulle sette inn frosset egg. Jeg var på kontroll hos gyn da han fant ut at jeg var gravid, skikkelig sjokk... Jeg ba ikke om noe ekstra, men hadde gjort det om de ikke hadde ordnet det. Jeg går på UL ca hver 10 dag pga to MA tidligere, begge i uke 10. Denne gangen går jeg i tillegg på progestan kapsler, metformin og blodfortynnende sprøyter. Jeg prøver å tenke positivt, men får selvsagt noen nedturer innimellom der jeg tror at dette ikke går. Jeg er 100 % sykemeldt, og dagene går sakte. Legen sykemeldte meg med en gang uten å spør om jeg ville eller ikke. Prøver å holde meg i aktivitet i huset, legger sammen klær, legger de på plass o.l. slik at jeg ikke bare blir sittende i sofaen og se på tv. Ellers går jeg tur hver dag. Har en sønn som går på skolen, så jeg går hver dag og henter han på SFO. Vil bare ønske deg lykke til, godt å vite at vi er flere i samme situasjon som forstår hverandre, for jeg tror ikke at noen andre klarer å sette seg inn i vår situasjon. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10599137-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-10615999
Lillhanne Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 11. oktober 2007 snufs snufs.. Dere er så snille som deler deres erfaringer med meg.. Må felle noen tårer. Det er så godt å være i "samme båt" Har fått time hos spes. gyn (med eget ul apparat! jippy) torsdag om en uke. Gleder og gruer meg noe voldsomt. Håper virkelig han tar meg alvorlig. håper på å få sykemelding, Så kan jeg velge selv når jeg er i form og trenger litt kontakt med folk. Er ikke noe særlig å stå å grine når man er alene i en butikk! Hvor langt er du på vei sol-72? Pogestan, metfomin og blodfortynnende.. er det noe som "hjelper" for å ikke miste? Mange varme klemmer til dere begge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10599137-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-10616465
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #7 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei igjen. Jeg er 9+3 i dag:-) De første ukene gikk fryktelig seint, men har vel kommet inn i en dvale modus som gjør at dagene faktisk forsvinner på et vis. Jeg går på metformin fordi de etter 11 år endelig fant ut at jeg har PCOS. De brukte så lang tid fordi jeg ikke har noen av de andre symptomene, bare rare eggløsninger. Blodfortynnende fordi jeg kanskje har dårlig blodtilførsel til livmoren, mistet omtrent på samme dagen begge gangene. Da embyro går over til fosterstadiet. Progestan fordi det gir kroppen mer graviditetshormoner. Det sies at det er 97 % sjanse for at fosteret klarer seg når de ser liv i uke 7, jeg har nå greidd å treffe denne prosenten 2 ganger, så krysser fingrene for at det går min vei nå. Jeg har også mistet en gang i uke 5. MEN jeg har som sagt allerede klart å bære frem en skjønn gutt, så kroppen min KAN klare dette:-) Her en dag syklet fastlegen min forbi meg og hilste, så snudde hun og kom syklende tilbake for å gratulere med graviditeten og spørre om hvordan det gikk. Ønskte meg masse lykke til og sa at jeg måtte bare ta kontakt hvis det var noe, og hun sa at de skulle passe godt på meg denne gangen:-) Jeg hadde da enda ikke bestilt time hos henne, men hun hadde fått epikrise fra gyn. Bor i en liten by, og kjenner henne ikke privat, men syns det var utrolig koselig at hun brydde seg. Hører om mange rare leger. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10599137-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-10619206
Lillhanne Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 12. oktober 2007 For en fantastisk flott fastlege du har!! Her hvor jeg bor er de helt på jordet! Var hos legen min for å ta hcg blodprøve på onsdag. Da fortalte jeg om hvor nervøs jeg var fordi jeg hadde hatt en MA i januar.. Vet du hva hun spurte om: Hva er en MA?? Jeg trodde ikke mine egne ører, så jeg sa unnskyld? hva sa du? Tror du ikke dama gjentok spørsmålet da!! Hva er en MA? Det sier litt om Legestanden i distriktsnorge! Gleder meg så fælt til å komme til gyn.´en min på Lillehammer. Han har ihvertfall peiling! Klem klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10599137-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-10623995
evianne22 Skrevet 16. oktober 2007 #9 Del Skrevet 16. oktober 2007 off hva skal jeg gjøre...jeg er to mnd på vei,men jeg har begynt og blø,hvorfor gjør jeg det???får tre mnd siden så mistet jeg ett barn,da var jeg fire mnd på vei,begynte og blød,men ting blei verre utover natta..det tok meg en mnd og bli gravid igjen,men vil ikke miste dette barnet også..holder meg bare hjemme,så skjønner ikke hvorfor jeg blør,kommer mørt blod uten klumper også stopper jeg og blød,men kommer igjen,hva skjer med meg egentlig??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10599137-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-10652845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå