Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 på helsestasjon fikk vi jo ei flaske tran som vi skulle gi jr. gutten er nå 3,5 mnd og problemet er at han "brekker" seg og spytter ut tranen når han kjenner smaken.. han får joikke mye i seg,og jeg tror når han ikke har klart å vende seg til smaken til nå,blir han vel neppe å gjøre d heller.. så e da mitt spm.. er d noen som vet om man kan gi sannasol eller noe annet i stede? vil jo at han skal fåi seg mest mulig vitaminer. bør vel legge til at han får kun mme..
☆Lille my* Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Som jeg vet skal man ikke gi sanasol før barnet er 1 år! Men er ikke sikkert dette stemmer. Vet av noen som bruker biovit ettersom gutten deres ikke klarer tran! Men jeg kan ikke no serlig om dette. Lykke til=)
-spent- Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 kjøp d-vitamin dråper på apoteket. jenta vår brekker seg av tran hun også, men disse dråpene er bedre. Hun er ikke så glad i det, men får det da i seg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 d var jo lurt... hvor mye gir dere av d? husker du noepris på d?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 får undersøke om man kan gi sanasol.. biovit? ikke dumtl.. får førhøre meg litt på apoteket:)
-spent- Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 det koster ikke så mye. er ei lita flaske. anbefalt å gi 5 dråper om dagen opptil 2 år.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Men de kan få Multi fra Nycomed. Uten sukker, gluten og citrus. Den smaker noe av det samme som sanasol, og setter ikke flekker:o) Et vennepar med en prematur fikk beskjed av nyfødtovervåkningen om at nyfødte kunne få det i stedet for tran, regner med de vet hva de prater om... fåes kjøpt på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Du trenger ikke gi noe annet enn D-dråper nå, for mme er tilsatt alt de ellers trenger av vitaminer. (D-dråper koster ca 50kr for en flaske som holder noen måneder.) Når mengden mme og vitaminberiket grøt reduseres ved nærmere et år kan du f.eks gå over til noe sånt som Biovit/Multi/Sanasol. Vi har forøvrig fått til å begynne med tran ved ca halvannet år ved å gi litt mindre enn en dagsdose med tran med en dråpe sanasol eller biovit oppi, sanasolen smaker så sterkt at den gjør at smaken av tranen blir borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå