Gå til innhold

Abort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært motstander til abort, helt til jeg selv ble gravid. Er 16 år, går på skole, har et år i utlandet planlagt til neste høst, har endelig fått livet mitt til å gå rundt, har venner i flere miljøer og er rett og slett veldig fornøyd med livet som det er nå. Så problemet mitt er at jeg ikke tror jeg er villig til å gi opp hele ungdomstiden min til et barn. En tid etter at jeg og faren hadde lagt sammen, fikk jeg vite at han er tremenningen min. Sjokk. Visste ikke noe om det pga uenigheter mellom besteforeldrene våre. Ser kun abort som en løsning.

Men jeg ville satt pris på noen andres synspunkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg ble gravid selv når jeg var 16 år. Har nå ei datter på 7 år. Så jeg valgte ikke å ta bort barnet.

Jeg kunne ikke levd for uten henne, men jeg anbefaler ikke noen til å gjøre det samme som meg.

Mange sier nok at det går fint bla bla bla. Og det gjør det, men du må gi opp mye av livet ditt, det må du vite. Det er nå først at jeg får begynt å levd ungdomstiden min, 8 år etter. For nå er det lettere å få barnevakt osv osv. Og jeg har vært alenemamma over halvparten av tiden.

DET ER TØFT

Med mine erfaringer så vil jeg anbefale deg til å ta abort, selv om du er motstander. Du er ett "barn" selv enda, og du har mye å oppleve å leve i årene fremover. Bare det å kunne bli myndig og "gjøre hva du vil" er noe jeg aldri har opplevd. Men å sitte inne på 18 årsdagen sin osv osv.

Så klart er ikke livet basert på å feste og henge med venner. Men slik var livet mitt når jeg var 16, men det ble fort snudd til å være avhengig av at venninner skulle komme hjem til meg. Og i den alderen er ikke det en selvfølge.

Du må lytte til hjertet ditt og føle etter hva du vil. Baby får du mulighet til senere når du har blitt moden nok til det og fått levd livet ditt som andre 16 åringer.

Du klarer ikke forestille deg før du er oppi det hvordan det er.

Nå høres jeg ut som jeg hater dattra mi, men det gjør jeg ikke. Jeg kunne ikke valgt ett annet liv enn det jeg har, men hadde jeg stått med graviditetstest som 16 åring igjen med de erfaringene jeg har, ville valget blitt annerledes.

Håper du finner til en beslutning som du er fornøyd med. Og ikke tenk på skremselspropaganda om abort, det er mange mange som gjør det og de fleste har ikke noe problemer med det senere heller.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...