Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt bekkenløsning siden juni , og har termin i november. Fikk henvisning til fysio allerede fra 3 måned siden jeg hadde mye hoftesmerter, som legen min mente ikke var svangerskapsrelatert.Hadde så mye smerter at jeg knakk sammen i gråt to ganger hos legen fordi jeg ikke visste hva som var galt med meg.Legen min undersøkte meg ikke en gang, men fysioterpauten skrev et lang brev etter å ha undersøkt meg nøye. fikk vite at jeg både hadde bekkenløsning og låsning.Etter å ha fått diagnosen etter mye om og men, fikk jeg beskjed om at behandling av bekkenløsning ikke dekkes økomomisk. spurte både jordmor , fysioterpaut og lege. Frem til oktober har jeg betalt 250 kr timen en gang i uka og fysioen har hjulpet meg bra, men økonimoen strekker ikke til med behandling en gang i uka lengre. Fikk så vite at bekkenløsning MED GANGVANSKER dekker 6 måneder med fri fysiobehandling.Noe som faktisk ikke alle leger er klar over. Snakket først med Nav og de bekreftet dette.snakket så med med legen min , som gav meg diagnosen BEKKENLØSNING MED GANGVANSKER.Hurra tenkte jeg...Dro til fysioen idag og fikk kvittering på alle utlegg som kom på 4525 kr, pluss et skriv fra legen med diagosen.

Men på Nav fikk jeg så vite at akkurat den fysioterpauten jeg var henvist til, ikke var dekket av folketrygden og får ingen refusjon .Noe mer som jeg skulle vært opplyst om. Kjenner jeg blir så fortvilet.. hvem er det som har ansvaret med å gi meg denne informasjonen? Vet ikke hvor jeg skal henvende meg eller hvor jeg skal få hjelp til å ordne opp i dette.

Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10597946-hvor-skal-man-f%C3%A5-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes fysioterapeuten din burde gitt beskjed at han ikke har avtale om oppgjør med trygden. Det jo villedende hvis han har gitt deg inntrykk at behandlingen kan dekkes av NAV uten han har avtale.

Det er jo likt med fysioterapeuter som med leger, tannleger, kiropraktorerer, psykologer osv at de må ha avtale om oppgjør.

Trodde det skulle henge oppslag på venterommet med takster og egenandeler. Slik det kom frem om det er en "offentlig" eller "privat" behandler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...