Gå til innhold

Lillegull er født!

chianti70

Anbefalte innlegg

Kjære Sweet tooth og Januarblomst og alle andre "kjente" på Bim!

Den vakreste gutten i verden er født, i hvert fall synes vi det. Han kom til verden den 2. oktober dagen etter termin. Vi var til UL på termindagen og da ble det tatt en avgjørelse om et planlagt keisersnitt. Jeg har vinglet i forhold til vaginal og ks fødsel i mange uker nå med tanke på at første fødsel endte med et akutt keisersnitt. I ettertid vet jeg fortsatt ikke om vi tok den riktige avgjørelsen, men nå er han i hvert fall ute.

Vi møtte på sykehuset klokka 7.30 og fikk komme til operasjonsstua med en gang. Ellers var vi forberedt på å vente. Etter noe styr på operasjonsstua med å få satt veneflonene og spinalen kunne kirurgene gjøre sitt. Stakkars anestesilegene. Jeg er jo ikke lett å stikke. Spinalen fikk de satt på femte forsøk, og da ble jeg så lettet for at de ikke hadde gitt seg og resignert for så å gi meg narkose. Den røskingen og dyttingen de så foretok synes jeg ikke var noe ubehagelig. Og så fikk jeg høre ham - vidunderet vårt. Han var 3840 g tung og 49 cm lang og hadde langt svart hår, myk og varm. Etter at jeg fikk hilse på fikk pappa'n holde han inntil sitt nakne bryst, og så fikk jeg han til meg på oppvåkningen hvor han sugde på begge brystene og jeg fikk holde den lille nakne kroppen inntil meg. Senere fikk jeg ham til meg på barsel.

Ammingen har tatt tid og smertene i magen, etterriene og såret begynner å bli bedre, men jeg misunner de fødende kvinnene jeg delte rom med som fødte vaginalt og var på bena bare noen få timer etter fødselen.

Men nå koooooser vi oss glugg i hjel. Han er verdens skjønneste unge og storebror er stadig borte og nusser på lillebroren sin, pappa'n er stolt som en hane - og jeg er verdens heldigste mamma!

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk for gratulasjonene! Gullet heter Magnus Oskar, hvor Oskar er oppkalling etter min snille oldefar. Magnus betyr stor og Oskar betyr den kjære, eller noe sånt. Synes det passer godt med storebror Martin Johannes.

Vi er veldig lykkelige! Kanskje ikke barn er meningen med livet, men det føles slik nå.

Lykke til videre alle sammen!

Annonse

Litt treg med gratulasjonen... GRATULERER!

Det nærmer seg her i gården også :-)

Jeg skal føde på Filippinene og legen her nede ser helst at jeg tar keisersnitt, pga min høye alder (39). Men jeg vil ha en vaginal fødsel! Det var litt godt å høre at enda en som har hatt keisersnitt misunner dem som føder vaginalt da de er raskere på beina (du er ikke den første jeg hører som sier det). Det styrker meg i troen på at jeg ikke skal ha ks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...