Gå til innhold

Er i tvil om valg av seng, kan noen hjelpe meg litt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ordne nytt rom til datteren min på 2 1/2 år. Hun ønsker seg litt rosa prinsesse rom.

Og valg av seng så står jeg mellom Mamutt sengen i rosa fra Ikea og en hvit Mixit seng fra møbelringen. Den Mixxit'en kan snus og ha i 2 ulike høyder og den har vi i flere år.

Men den fra Ikea er litt mer barneseng og i rosa som hun elsker.

Praktisk seng som has i flere år = Mixit sengen fra møbelringen

Barneseng som ikke has i så mange år og som jenta liker i fargemessig = ikea sengen

Hva hadde dere valgt? hvet att dere har egne valg og ikk ehvet vad jeg liker, men se bort i fra det i dag og bare si hva dere hadde gjort.

TUSEN TAKK FOR LITT HJELP.

Skrevet

Jeg hadde nok valgt praktisk og gått for en seng hun kan ha i flere år. Kan du evt male den rosa?

Hva med å sy rosa gardiner i prinsesse-stoff slik at det blir himmelseng?

Skrevet

Enig med Kamomille. Jeg tenker litt på å unngå å bruke og kaste jeg da, det blir da mer enn nok å kvitte seg med om du ikke må kvitte deg med en mammut seng også etterhvert! Sy himmel over! Det blir prinsesseseng det!

Skrevet

Hvordan er de prismessig? kan jo hende at jenta heller vil ha en daybed når hun blir større enn den utrolig praktiske som mamma kjøpte da hun var 2..

Skrevet

Vi har valgt hvit Vikare vokseseng fra IKEA til vår jente som var 21 mnd da hun fikk "stor-jente"-seng. Hun er strålende fornøyd med den. :) Selv om hun i teorien kan ha den i mange år framover (kan forlenges fra 1.30 m til 2 m), så regner jeg med at vi kjøper ny seng til henne om noen år. Da kjøper vi sannsynligvis en køyeseng med skrivebord under og så kan lillesøster arve voksesengen når hun flytter ut av sprinkelsenga.

Hvis det f.eks. er et alternativ å la spiren arve Mamutt-sengen etter hvert (hvis det skulle bli en gutt er kanskje ikke rosa seng det store...), så ville jeg nok ha kjøpt Mamutten. Mest ut i fra argumentet om at hvis en unge liker sengen så er det nok enklere å få h*n til å bli liggende der om natten i stedet for å stå opp og komme traskende inn til mamma og pappa...;) Men det går jo også an å prinsesse-opp Mixit-senga med litt tekstiler (sengehimmel, "gardin" rundt selve senga, el.likn.). Ville nok vært populært det også! Kjøp den senga som magefølelsen din sier, du. Blir nok rosa nok rom uansett...;)

Skrevet

jeg hadde tatt den hvite mixit senga.. kan jo bli prinsesserom med rosa tilbehør og sengetøy;) Hvitt og rosa er jo nydelig sammen ;)

Skrevet

Har du sett på amøbler..?? der har dem sånn kjempeflott prinsesseseng,, skikkelig flott er den.. og den er ikke sånn barnslig heller.. kan brukes lenge tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...