Gå til innhold

Lange sykluser og termin???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen flere enn meg som har hatt lange sykluser og nå ikke helt klarer å finne ut hvor langt man er på vei? Hadde første dag i siste 27.07.07. Det siste året har ikke vært helt stabilt i sykluslengde, men har regnet et gjennomsnitt på 38 dager. Flere med samme problem? Eller noen med erfaring??

Håper på svar? Tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Ikke så lett det der. Jeg har hatt sykluser av varierende lengde, normalt ikke fullt så lange som dine, men alt fra 28 og opp til 36 på det meste. Jeg hadde en SA, og ble gravid igjen med en gang i den påfølgende syklusen, og da ble den syklusen veldig lang. Så jeg var omtrent to uker kortere enn de med "vanlig" syklus. Men hvis du går til (privat) ultralyd, så kan de fortelle deg der hvor langt du er kommet. Legen kan også, basert på erfaring, fortelle deg ca hvor langt du er kommet når han/hun kjenner på livmoren din (det kunne i alle fall min lege).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet sånn ca når du hadde eggløsning, kan du finne ut av termindatoen din. Det er flere nettsider som opererer med termin ut fra når man ca ble befruktet (conception date)

Prøv denne: http://www.pregnancy.org/pregnancycalendar/

Det er i tillegg en veldig fin kalender for å se hva som skjer når i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lange sykluser.

www.babyverden.no har en fin terminkalender. Der kan du plotte inn enten mensdato eller unnfangelsesdato. Du kan legge til antall dager i fra mensdatoen, dvs du hadde mens 27.7 og har cirka 38 dagers syklus. Da kan du plusse på 8-10 dager, dvs mensstart ca 3-5 august. Da får du en cirkadato!

 

Selv om du regner og regner på det, og vet unnfangelsesdatoen, så er det ultralyddatoen som gjelder. Min mens var 12.7, men syklus på 42 dager. Jeg viste unnfangels.dato og trodde jeg hadde termin 29 april. Men ultralyd viser 3 mai.... Så da er det bare å vente og se da når babyen vil ut:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...