Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 jeg har planer om å ta ut 80% lønn i forbinnelse med permisjonen, men hva hvis jeg blir gravid under permisjonen? Blir det 80% av de 80% jeg kommer motta i permsjonen da? Det blir 64kr av hver 100 lapp istedetfor 80kr av hver 100 lapp da? før skatt? Yikes?
Månestrålen :-) Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Skal du jobbe mellom de to permisjonene? Det er vell nesten umulig å bli så fort gravid at du går direkte fra en permisjon til en ny ??
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Om jeg blir gravid etter noen mnd etter fødsel så blir det ikke mye om å gjøre. Bare lurte på om de da trakk 80% av 80% eller gikk etter 80% av hva jeg hadde før første perm.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Fant dette på ww.nav.no Foreldrepenger umiddelbart etter en foreldrepengeperiode Ved kort tidsrom mellom fødsler og adopsjoner opphører det løpende foreldrepengetilfelle så snart ny fødsel eller adopsjon medfører fremsettelse av nytt krav. Det anses imidlertid som en sammenhengende periode og foreldrepengene ytes videre etter samme grunnlag Det vil jeg tolke som om du får 80 % av 100 og at grunnlaget er den lønnen du hadde første gang du gikk ut i permisjon.
Herkules Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Du vil få samme grunnlag som ved første foreldrepengeperiode. Om du ser på brev fra nav kalles det du har som inntekt for grunnlaget og så har du en sats 80 eller 100 % Så vanskelig det skulle være å forklare da! altså det blir lik utbetaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå