Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 De siste dagene har tuppen av brystvortene blitt utrolig såre, særlig den høyre, smerten har tiltatt over noen dager. De er berøringsømme, når jeg sitter med dem i luft går det bra, går også greit å amme/pumpe, kan være litt vondt på den høyre da. Det begynte med at baby var brutal noen dager ved puppen, tok tak og vred rundt/sparket fra - og du verden så vondt det gjorde, verre og verre for hver gang Har passe kontroll på voldsomhetene nå,tror jeg holder i mot bakhodet hennes så hun ikke kan eventuelt holder henn i hånda så hun ikke kan ta ¨fraspark¨ . Hve tror du Expat (noen andre) kan det være mer enn bare ømhet??? har tenkt på trøske, men baby har ikke belegg i munnen. Samtidig har jeg Reynaulds Fenomen, og når det er sårt er det mye mer mer uttalt, stråling ut i puppen etter amming og en stund etterpå. Hjelper med varme, men tuppene er fremdeles like såre......
Expat Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Vil tro at du har pådratt deg noe. Munner er jo generelt en plass med mye bakterier, et mikroskopisk hull er nok til at du kan få infeksjon! Kan du tusle til legen og be om å få gi melkeprøve til dyrking (de trenger bare noen dråper, i tillfelle infeksjon) og soppbehandling mens de venter på resultatene?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Umulig å få legetime på denne siden av helga, og jeg skal avgårde i helga også...... Det har roet seg nå, føles mye bedre nå. luftet de masse i dag og Mtp at det skulle kunne være trøske, har jeg vasket brystknoppene med farris, og penslet med molkosan, latt lufttørke i mellom, og så smurt på aloe vera til slutt.... Har hatt litt farris i munnen på baby også, selv om jeg ikke ser noe belegg. Har kommet på at det blir veldig sårt når jeg ammer liggende i sanga, har gjort det noen tidlige morgener, må visst slutte med det ;(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå