Gå til innhold

NÅR pakker dere "sykehusbagen" og HVA har dere i den??

Anbefalte innlegg

Ja, jeg lurer litt på denne bagen som bør være med på sykehuset når vi drar i all hast... Hvor lenge før termin bør man pakke denne?

Og hva er det nødvendig å ha med??

Kjøpe ny tannbørste, shampo osv å legge nedi? Tviler på at jeg rekker å "surre sammen" det nødvendigste på badet når den lille melder fra om sin ankomst!?

Tips, noen?

Fortsetter under...

Jeg har pakket min allerede.. Har pakket med 2 joggedresser , 1 ammeBH , 4 singleter. 4 boxershortser. Ett sett med tøy til baby. Ammeinnlegg og Ipoden. Pluss 2 store håndkleer.. Men kommer nok til å pakke ned ett hjemreisesett til meg selv også..Og hentesett til baby. Toalettsakene pakker jeg når jeg skjønner at ting er i gang. :o)

Har ikke termin før 20 november..Men jordmor trodde hun ville komme tidlig..Så da bare gjorde jeg den klar :o)

Hei! Jeg ser vi har termin på samme dag, du og jeg! Jeg har ikke pakket min enda, men antar jeg kommer til å gjøre det rundt uke 37-38. Synes det er litt tidlig nå siden klesutvalget mitt ikke er så stort for tida og jeg sikkert kommer til å ville bruke noen av klærne før den tid.

Tenker den blir å inneholde:

Toalettsaker og sminkepung

Noen romslige truser

Nattskjorte

Slippers

Gode, varme sokker

Kosedress (antakelig 2)

Et par amme-bh'er

Ammeinnlegg i ull og papir

Et par amme-topper

Mykt toalettpapir

Kamera og videokamera + ladere og batteri

Lader til mobiltelefon

Energidrikk til meg og pappaen (til fødselen)

Noe frukt, knekkebrød og pålegg (til oppholdet på barselhotellet. Det er ikke alltid så lett å rekke de faste måltidene der når man har en liten en å ta hensyn til!)

Ja, det er vel omtrent så langt jeg har tenkt hittil... Og ja, selvfølgelig, noen klesskift til babyen! Et par pysjamaser, bodyer, pledd, sparkebukser osv. Orker ikke bruke de sjaskete, utvaskede omslagstrøyene de har på sykehuset lenger enn høyst nødvendig :-)

Vi har bare snakket om hva sambo og jeg ønsker skal være med til sykehuset..kommer ikke til å pakke før nærmere termin,men skrive liste skal vi gjøre snart!

Ellers har jeg tenkt å lage to lister, har tenkt å pakke en til selve fødselen og tiden rett etterpå(eks.mat,undertøy,bind, ett sett med klær til oss, toalettsaker, sandaler++) og en bag til hjemreise med bilstol, hentesett til babyen og flere klær til babyen samboer og meg osv..

Nb: sjekk nettsidene til sykehuset du skal føde på, de legger ofte ut en liste..

Annonse

er akkurat 1 mnd igjen i dag.har pakket litt.vide bukser og gensere,tshorter,truser,bind til hjemreise(og jeg bruker helst mine egne på sykehuset også)litt babytøy til hjemreise i forskjellig str,man vet jo ikke hvor stor babyen kommer til å bli.har ikke pakket kamera og sånt.det må jeg jo bruke fram til vi reiser likevel.skal kjøpe sov-i-ro også.

kan like godt pakke bagen nå, som seinere. skjer det noe, og du plutselig må reise på sykehuset, er det greit å ha den klar i gangen.

ta med gode romslige klær, som jogge bukser og college-gensere.

(er ingen vits i å "pynte" seg på fødeavdelingen, der går alle i joggebukser likevel.) ha også ferdig toalettmappe, og noen klær til babyen. det å bli sendt på sykehus kan skje fortere enn du aner, og da er det kjipt å ikke ha noe klart.

snakker av erfaring her. jeg ble selv sendt med ambulanse de to timene det tar uten å ha med meg så mye som en liten tannbørste. var vel og merke 6 uker for tidlig, og en veldig utålmodig bebis. måtte ringe til hele familien rundt om og få de til å samle sammen litt klær og toalettsaker, slik at jeg kunne være her litt.

så rådet er rett og slett og ha det klart, bare i tilfelle ting skjer fortere enn planlagt;-)

min står så godt som klar... =) har termin 11 november, men de sier hun kommer litt før,så kan være greit å være føre var=) jeg har pakket ned

1 god morgenkåpe

slipperser

3 par sokker til oss hver (meg og sambo)

2 myke store boksere til meg, og 2 boksere til sambo

2 amme bher

2 par ull ammeinnlegg og 4-5 par engangs

kamera og videokamera + ladere

tannbørster,shampoo,balsam og noen gode hudkremer + lipsyl.

kontanter

2 joggedresser til meg, + 1 til sambo

2 singletter

pluss et skift til babyen, og hentesett + kjøredress=)

linser

mobillader og sånn tar vi der og da, men har festet lapp på baggen slik at jeg husker det=)

Var innlagt for 14 dager siden så jeg fikk bruk for den ferdigpakkede baggen litt tidligere.

Har pakket den igjen og der har jeg:

3 boxere

3 pr. sokker

slippers

2 gode joggebukser

2 innejakker

2 topper

1 litt vid sort tunika + bukse til når vi får besøk

1 ammebh ( ull + vanlig ammeinnlegg)

toalettsaker

noen bind

video + kamera + laddere

ipode

skal ha med meg strikking+blader og noe drikke tenker jeg.

Har pakket ferdig stelleveske med alt tilbehør til prinsen + bilstol som pappan tar med senere.

Annonse

Jeg har ikke kommet så langt enda jeg, har ikke engang begynt å vaske babytøy eller kjøpt amme-bh til meg selv.

Har termin 10.nov, var hos jordmor i dag og hun ligger laaaaaangt nedi bekkenet. Hun lurte på om det kjentes ut som hun var på vei ut av og til, og ja, det gjør det, hehe! Hun sa det finnes aldri noen garantier, men var ganske sikker på at denne kom litt før tiden ;o)

Vel bagen skal inneholde:

Toalettsaker/sminke

Toalettpapir

En lite radio (til selve fødselen, orker ikke sånn total stillhet)

Mine egne truser

Morgenkåpe m/glidelås

pysjamas

2 ammetopper

2 amme-bh

2 joggebukser

2 vide gensere/gravidtopper

ammeinnlegg

leppepomade

kamera

mobil/lader

slippers (som kastes etterpå)

gode varme sokker

pysjamas til baby'n

en sparkebukse

body

Ellers eget sett for hjemreise

En av bamsene vi har fått til Sofie ;o)

Blir sikkert 1000 andre ting kjenner jeg meg selv rett, så får nå se. Jeg planlegger å pakke ila neste helg jeg, altså når det er 3 uker igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...