Gå til innhold

Hvor ofte spiser deres 3 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skal småen ha mat ca. annenhver time. Er jeg heldig kan det gå 3 timer...

Jeg snakket nemlig med ei på barselgruppa igår som ga mat til sin 3 mnd gamle jente hver 4.time. Hun mente at jeg burde prøve å utsette måltidet litt og litt hver gang, ca. 10 minutter om gangen. På den måten venner babyen seg til å spise sjeldnere og mer om gangen. Magesekken blir tøyd ut, sa hun. Jeg forstår jo det, men det er jammen ikke lett med småen her i huset.

Jenta hennes sover jo 3 timer av gangen på dagen og sover fra 20-05 om natta. Småen her sover 1/2 time av gangen på dagen, ca. 4 ganger i løpet av dagen. Deretter sover han fra 19.30-06.00 og våkner ca. 3 ganger for å få mat i løpet av den tida.

Jeg prøvde å si at barn er forskjellige, men hun mente at dette var noe vi voksne kunne og burde styre, men da måtte vi selvfølgelig tåle litt skriking.

Hvor ofte får deres baby mat og hva synes du om dette?

Skrevet

Gutten vår skal ha mat hver halvannen-tredje time, gjerne oftere på kvelden for da er han bare grinete... Han sover fra 21 til ca 08-09 med mat ca 03 og 06. Synes det hørtes litt rart ut det hun sa, for her sier hs at vi skal la baby styre hvor ofte h*n skal ha mat, til en viss grad ihvertfall...

Skrevet

Barn er veldig forskjellige med det høres ut som barselvenninnen din har en som er veldig grei og sover mye da... Selv har jeg ei jente på snart 3 mnd. Hun spiser hver 3. time, har gjort det siden hun ble født. Dag og natt. Det har hendt at det har gått 4 timer mellom måltidet på kvelden, fra legging i 1930 tiden og utover, men ikke noe mer enn det. Det er normalt at de krever mat hver 3-4 time når det fortsatt er så små. Var jeg deg ville jeg prøvd å strekke måltidene litt slik at det i alle fall ble 3 timer i mellom dem. Litt sutring skader ikke, men skriking pga sult synes jeg ikke høres spesielt bra ut. Jenta mi sover også stort sett dupper på 30 min på dagen, sjelden hun sover lengre i strekk på dagen. På natten sover hun fra 1930 til 0730/0800, men mating hver 3. time.

Skrevet

Gutten krever mat hver 3.time. Om natta går det 4-6 timer mellom måltidene. Noen ganger går det lengere tid på dagen og,men det er bare hvis han er super trøtt..

Skrevet

Jeg synes amminga går greit om dagen, men skulle ønske han sov litt lenger av gangen om natta. Jeg får jo aldri sove noe særlig. I natt f.eks. så det slik ut:

19.30-23.00: Sove

23.00: Mat

23.15- 02.00: Sove

02.00-02.15: Mat

02.15-04.00: Sove

04.00-04.15: Mat

04.15-06.00: Sove

06.00-06.15: Mat

06.15: VÅKEN!!!!

Så hvis jeg klarer å strekke ut måltidene til 3 timer om dagen, håper jeg samme skjer på natta...

Skrevet

Min også spiser med 2 timers mellomrom. Pleier å være et strekk på natta hvor det går 3-4 timer, og noen ganger en på dagen og. Han sover mellom 2-4 ganger på dagtid, i alt fra 30 min til 2 timer. Synes egentlig ikke det er så ille. Så lenge han sovner med en gang han er ferdig å spise (liggepupp), så er det greit. Men det hadde jo vert knall hvis han sov i litt lengre strekk på natta, men jeg tror på selvregulering :)

Skrevet

Babyen min (3 mnd i dag!! :) ) spiser annenhver time, og oftere på kvelden. Han sover fra 24.00 til 9 eller 10 om morgenen uten å våkne, så vi får begge heldigvis hvilt ut da. Jeg tror jeg hadde vært litt utslitt hvis det skulle vært spising om natta også.

Men jeg har ingen råd å gi, egentlig, fordi jeg tilhører troen om at babyen skal få mat når han vil ha :)

Skrevet

Jenta vår på 3 mnd spiser hver 3 time, noen ganger går det 4 timer mellom måltidene.. Jeg prøver å underholde henne innimellom for å drøye så lenge som mulig mellom måltidene men hun spiser aldri oftere enn 3 timer mellom..

Skrevet

synes ikke du skal høre på hun fra barselgruppa akkurat, det er jo bare tull - ungene skal styre det selv!

småen min får mat hver 3.-5. time på dagen. sover fra kl. 20/22 til 06/08 - da får han ikke noe mat :)

Skrevet

Lillegutt ble akkurat 3 mnd på fredag.

Han spiser alt fra hver 2. - 4. time. Gjerne litt oftere på kvelden.

Om natta kan han sove fra kl.00.00 - 07.00.. Har nettopp begynt med det, og jeg nyter å få sove noen timer i strekk:)

Er jo ikke sikkert dette er noe som vedvarer, men jeg nyter det så lenge jeg kan!:)

Skrevet

jenta vår vil ikke ha mat mer enn hver 4. til 5. time. Mater ho ca slik:

09.00

13.00

18.00

Ho spiser ca to ganger etter leggetid og frem til kl 09.00 igjen. Så blir 5 ganger i døgnet. Ikke spiser ho masse heller.. ca 100ml til hvert måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...