Gå til innhold

*Skravletråd* for C_line,missdani,grysom,nickeline80 og stor mage snart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nickeline - jeg er å mørk - så det kan jo ha en sammenheng mellom det å pco... jeg vet ikke - men gyn spurte...

mine hår - der de synes blir å heldigvis lyse på sommeren...

Men må begynne ta litt solarium lik at de lysner igjen..

Grysom - takk for historien - det var gripende lese..fikk litt tåra i øyan her å!

I dag er jeg på dag 13 - å håper så inderlig at eggene mine nå flommer ned slik at de kan treffe noen som de kan sveise seg sammen med:)

Jeg kjenner jeg blir sjalu når jeg ser alle jenter/damer - med fine struttemager... det er jo helt nydlig! baaaaaaare det kunne vært meg..

Var handla meg nye klær i dag - mye fint i moten nå som kan kombineres når man begynner bli gravid - tenker litt praktisk nu når jeg handler...

Var på jobbintervju i dag - kjenner at det faktisk ikke jikk så bra - men vet ikke om jeg tørr den jobben...det er mye utagering fra den jeg skal jobbe med da...men men...

fader..skjønner ikke hva som skjer m meg etter at jeg har tatt disse pillerne - ser jammen gravid ut - magen er jo så stooor.... liker ikke helt det da!! men gyn sa jo det kunne være en bivirkning at man ble "gravid-look"!

jeg merker jeg har mye mer uren hus også! men men - jeg vet jo at slik var det når jeg var i tenårene med hormoner som raste - det er vel samme greia nå;) mye hormoner;) hehe...

Fortsetter under...

Skrevet

Drev akkurat og avtalte med ei vennine at vi skulle begynne å ta sol igjen!! :)

Utrolig hvor mye bedre man føler seg med litt farge på kroppen..

Jeg er vel på dag 17 eller 18 idag tror jeg, så håper eggene mine har løsnet og er på vei til å feste seg!!!

Huff, ventingen er jo det værste med hele greia..

Og imorgen er det fest hos en venn av meg. Har så lyst å dra men vet ikke om det er så lurt i tilfelle. Pleier og drikke vanlig mellom tr og el, men så prøve og holde meg unna frem til negativ test.

Men man er jo ikke gravid før testen er positiv, så det burde jo ikke være så farlig med et par øl.. Eller?

Grysom: Hvor i syklusen er du nå?

Og Daniela, hvordan er det med deg??

Skrevet

Og Stor mage snart?? Glemte deg ikke, jeg bare trykket på lagre litt for tidlig.. :P

Skrevet

hei er på dag 15 nå:)

hadde bare vært så deilig å lykkes denne månden...

men har på følelsen av at d ikke kommer til å gå...

man blir jo helt tullerusk av disse hormonene. føler jeg som en forvirra 14tis.... men men....

Skrevet

Hehe.. Jeg er enig med deg der! Hormoner er noe dritt. Men dessverre tror jeg ikke det blir noe bedre om vi lykkes!! Hormonelt sett.. Hehe.. :)

Er det noen av dere andre som har hatt lap??

Skrevet

di hormonene er lettere å takle:) for da er jo ting slik som di skal:)

blir mye roligere når jeg er gravid. å ting er bare helt fantastisk:)

gleder meg!

Annonse

Skrevet

nickeline; nei jeg har ikke tatt lap - men det er det enste om ikke pergoen virker... så håper på at det virker - vondt i dag... så nå er det nå som romensterer der inne - men er likt som de siste syklusene - har vondt rundt eggløsning!! men kanskje egga popper ut a eggstokkene denne gang. holder på å bli sprøøøøø a vente - vente å se - vente å telle dager o.l - det er tuuuungt!

Nå merker jeg at hormonene mine har roa seg - men fra dag 5 til dag 11 var jeg jo ikke meg selv;) sm en fjortis nesten...

kan du kanskje hjelpe meg med mellomnavn til navnet Isaac? du sa du likte litt spesielle navn - kanskje du kan få meg til like noen å?

Grysom - ja føler meg nedroet nå - gruer meg litt viss jeg skal ha en lik kur igjen..

Kan dere merke noe forskjell på sexlysten når dere går på pergo?

jeg merket forskjell i dagene før eggløsning - altså til det negative - eide ikke sexlyst fra dag 8 til 11.. men nå er den heldigvis tilbake - å det er jo nå det gjelder siden det er dag 14 - og gynekologen min sa jeg kunne forvente eggløsning dag 14/15..

Noen andre som har noen forslag til mellomnavn til Isaac? *drømmer meg bort i en liten spire nå*...heheh

Skrevet

sexlysten er så som så med. det går mest på en kjapp en fortiden. romatikken har gått litt ut av vinduet med denne prøvinga.. men men ...det går vell over....

jeg skal på dobbelt kur neste gang vist dette ikke funker.. det gruer j meg litt til....

johan? kan d passe ?

Skrevet

ja det er jo sånn at jeg føler jeg har sex fordi jeg må pga graviditet - er jo ikke den samme lystfølelsen når det blir en forpliktelse og ikke en kosestund...

det er slik at jeg enkelte ganger har lyst gi opp håpet og bare ikke gidde prøve mer - men ønsket om baby er størrre!

Jeg skal å på dobbel kur neste gang, og en gang til.. etter det er det lap å så er det IVF! slik har jeg fått beskjed om at veien til baby skal bli om ikke pergoen gjør sitt denne mnd eller de 2 neste!!

Njæ - johan er jo fint det - men jeg hadde litt lyst på et navn som ikke var så "gammelmodig" - hadde lyst på et litt hipt navn!

har selv tenkt på Isaac Leander leeeenge(men nå synes jeg desverre at det Leander navnet er litt brukt opp! så derfor hadde jeg lyst finne en annen kombinasjon!) slik er det når det går år før man greier bli gravide - da er liksom navna litt oppbrukte;)

Skrevet

så langt har ikke vi kommet... ser om pergoen gjør susen.... å vist ikke det går snakket han om noen hormon sprøyter....?

å blir vi gravide må jeg bruke hormon gele for å øke sjangsen fo å beholde..

vi har navnebok... kanskje jeg kan se etter noen dær for deg?en bekjent av meg fikk nettopp barn å han het Noa Leander....

så jeg skjønner at du synes at d begynner å bli litt vanlig... men jeg skal se hva jeg finner:)

Skrevet

skal vi se hva jeg finner:)Balder som betyr høvding.

Edias som betyr Skjold.

Leon som betyr Løvehjerte.

Linus som betyr Sanger

Levi som betyr Hengiven.

Matteus som betyr Gave fra gud

Meier som betyr Bonde

Nagel

Odin som betyr Vill

Perry som betyr Fremmed

Rakki som betyr Modig

Sakse som betyr Sverd

Samuel

Zean

Silas som betyr Fra Skogene

Sune som betyr Sønn

Teo

Skrevet

Skjønner hva du mener med at navnene blir oppbrukt!

Helt siden jeg var 12 år har jeg sagt at sønnen min skal hete Noah Sebastian, men nå har jeg rett og slett blitt drittlei hele navnet..

Pluss at da var ikke Noah et poppisnavn i det hele tatt!! Hele poenget var jo at jeg ikke ville ha noe som 12 andre i klassen het..

Isak er kjempefint navn!!!

Jeg klarer faktisk ikke komme på noe annet mellomnavn enn Christoffer og Mateo! :)

Skrevet

Hei hei alle sammen.. åssen går det med dere?

jeg har veldig vondt i eggstokkene.. begge to.. men jeg har jo eggløsning på beggesider så er vel derfor kanskje.. men klarer ikke å snu meg i senga engang uten at det er kjempe vondt.. noen som har opplevd det??

oxo har jeg virkelig hetetokter og nattesvette... er vel etter den doble pergo kuren tenker jeg...

så jeg håper så veldig at spiren sitter denne gangen.. jeg ahr jo blitt spådd via spå kone til venninna mi.. at jeg ble gravid i oktober.. skal teste 31 okt så håper;);););)

navn ja.. ser dere skriver litt om navn.. sambo sa brått i går om vi fikk jente så håpet han at ho kunne hete Mie Adora.

han har jo ikke sagt noe om det før så jeg ble overrasket gitt at han var delaktig;) hehe;)

klem Daniela..

Annonse

Skrevet

eeeennnnndli kom jeg meg inn hit igjen - har vært nå error feil på siden i hele dag fra mn data/nett! ble litt irritert gitt...

takk for mange fine navneforslag.. har ikke kommet så mye lengre - men er noen jeg smaker på - jeg må ha litt tid venne meg til.. men kan å hende at isaac blir stående alene om jeg er så heldig få en gutt!

i går hadde jeg en vireklig smertefull dag i eggstokkene - det rev å ruska og om jeg var så uheldig at jeg måtte hoste så stakk det godt! men det var vondt begeve seg å magen var som en ballong... i dag er smertene mer moderate - er dag 15 i dag...

Ja daniela du din heldiggris som slipper fra begge sider;) det må jooooo bare klaffe... kan jo ikke skjønne annet!

spåkoner ja - kan jo hende hun har irkelig rett denne gangen;) en juli baby hadde jo vært koslig...

Mie er jo et søtt navn;) hvordan stiller du deg til navneforslaget hans da? menn tenker ofte mye - men de har sine tanker for seg selv... tror mannen min synes det er litt vanskelig dette at vi sliter... han pleier si; ååh! håper så inderlig du snart blir gravid, prinsessa mi! det varmer jo meg at han virkelig er¨der for meg - men samtidlig føler han det er så lite han kan gjøre!!

Går jo lit ut over parforholdet - men jeg prøver være bevisst på at vi må bruke tid sammen å slike ting å ikke bare fokusere på eggløsning... men lettere sagt enn gjort!

jeg har 2 venninner som jeg har veldig godt kontakt med - og de er veldig oppi dette med at jeg går på piller - når vi skal ha sex - kan det være at det skjer denne mnd? må le a dem altså!

når er det man kan finne ut at man er garvid? ta test mange dager etter eggløsning? jeg vet ikke det... har aldri tatt test annet enn viss mens er uteblitt!

Skrevet

hormonsprøyter? noen som kan fortelle meg hva det er? er det noe bare private tilbyr eller?

Skrevet

Hormonsprøyter er gjerne neste steg på veien dersom problemet er manglende eggløsning og mannen har normal sædkvalitet!

Dette er sterkere enn pergo, men gir også større bivirkninger. Kan gi større bivirkninger mente jeg..

Jeg har så vondt av sambo jeg også. Han har så lyst på barn og jeg vet det sliter skikkelig på han at vi ikke klarer det! Er nesten det som er værst oppi det hele her, at jeg har så dårlig samvittighet ovenfor han. Håper virkelig sædprøven hans er helt fin, ellers vet jeg ikke hva jeg gjør!!!

Eggstokkene mine rasler og styrer om dagen de også! Nesten så det gjør litt vondt!! Er så utrolig øm og oppblåst... Uff!! Håper det er livmoren min som strekker seg.. :)

Mie er kjempefint navn Daniela!!

Vi vurderte Mie Aleksandra!! Men så har søsteren min førsterett på navnet Mia, så det ble litt dumt.. Hun skulle kalle sønnen sin Mia om han var en jente!!

Åååå.. Jeg håper så innmari at vi er gravide nå jenter!! Tenk så moro om vi kan følge hverandre helt fra prøver stadiet og frem til fødsel!! :) Det hadde vært noe.. Kunne hatt vår egen barselgruppe!!

Skrevet

åh ja d hadde bare vært super fint om vi fikk en aldri så liten babyboom i juli:) da kunne vi fulgt hverandre inne på første tri.. hører rykter om at stemingen der ine er litt laber..

Skrevet

hei hå ja!

jeg er så uheldig at min sambo måtte dra i dag - det vil si at jeg bare er på dag 16.. så håper det har festet seg noe der på dag 14 eller 15... viss ikke blir det nok helt bortkastet denne mnd!

Ja hadde jo vært spennende følge hverande fra pergostart til ferdig produkt - å juliboooom:)

hadde vært gøy se på de søte små undrene... for da må vi jo i allefall sende bilde slik at vi ser resultatet;)

vi hadde en liten "krangel" i går.. jeg skjønner at min sambo blir helt frustrert... jeg gnåler vel sikkert mye om sex å div nå i disse dager når jeg vet jeg må ha sex.. han får helt prestasjonsangst!

Skrevet

huff da.. ja det er kjedelig at han må dra da.. du skal se det har blitt noe før di dagene vettu:)...

ja det blir fort at vi jenter glemmer å slappe av å ikke stresse med sexen under eggløsningen.. at det blir litt press på samboerene... er ikke lett det der.. vi er så vant til at det ikke blir graviditet så når testen er negativ så pleier sambo bare å si; Huff da jenta mi.. det kommer en dag skal du se.. hehe.. holder mote oppe han vettu;)

håper det blir en liten spire nå...

Skrevet

Legen min sa til meg at sædcellene kan leve i opptil 6 dager! Etter at han sa dette har vi ikke stresset med sex i det hele tatt.. Vi har sex når vi har lyst, og seff prøver vi å ha det når jeg kjenner at det er noe!!

Men jeg gidder ikke si til sambo at jeg har el eller noe.. Redd han skal få prestasjonsangst!! :)

Skrevet

oki - fra å m neste mnd skal jeg følge ditt råd nickeline - sa det til han i går, at jeg tror det er best jeg ikke opplyser om når å hva som skjer - bare spise tabeletter å håpe på det beste;)

hehe...

kan de virkelig leve i 6 dager? jeg innbiller meg liksom at når jeg har vært på do å tisset så er alle forsvunnet - selvom jeg har hørt at de kan leve i opp til 72 timer der inne!

Skrevet

Jeg synes det var litt rart jeg også, men så slo det meg at han legen sikkert hadde litt peil.. :) Hehe..

Han sa at vi ikke skulle stresse noe med det, men ha sex når vi følte for det!! Han anbefalte også å ikke teste før ca en uke etter IKM.. Dette fordi det er mange som "mister" tidlig. Så for å ikke bli skuffet så var dette best.. Han sa at det er veldig mange egg som ikke nødvendigvis er så veldig bra. Om et av disse eggene ble befruktet ville ikke kroppen ha det, så det ville skylles ut. Oftest skjer dette rundt tiden man forventer menstruasjon, så han ville ikke kalle det en spontanabort.

Alle fruktbare kvinner opplever dette, men i de fleste tilfellene er ikke kvinnen klar over det!

Er bare oss i herdige prøvere som merker det.. :) Hehe..

Jeg spurte også om ikke sædcellene rant ut når jeg gikk på do, men han sa at da var gutta allerede på vei, var bare sædvæsken som rant ut igjen!! :)

Jeg spurte om sikkert en million andre ting også, men det er vel kanskej ikke så interessant..

Skrevet

ja kan du ikke komme med de million tingene du spurte om;) hehe..jeg lærer allefall a die spørsmål;). tror vi alle lurer - men når jeg kommer til gyn husker jeg bare på å spørre om 1/4 del a det jeg hadde planer om å spørre om!

IKM? jeg kan ikke de forkortelsene her inne gitt - det er gresk for meg...huff! dumme meg... men ut fra svaret du gir etterpå så kan jeg nesten skjønne;)

jeg skal begynne på ny pergo etter dette, viss det ikke klaffer - men det er det jeg må vite før jeg et begynner blø igjen - det fordi jeg da skal ha telefonsamtale med gyn ang ny resept!

jeg blir toooooki!

åja - der lærte jeg noe nytt om gutta som svømmer;)

men sædvæsken ja - hvordan er sæden til din mann? vet det er noe personlig - men de andre jeg har hatt sex med/vært sammen med har ikke hatt like konsentrert sæd som min sambo har... men det er ikke no galt med den, han var til U.L av stenene og hele pungen i dag - alt sååå flottings ut...og 2 gutter er det blitt i årenes løp også:)

Skrevet

Hehe.. Det er bare og spørre om du lurer på noe! :)

Skal inn på sykehuset på torsdag for forundersøkelse før lap. Regner med jeg kommer til å stille noen spørsmål da også!!

Jeg har nemlig en blodsykdom som gjør at jeg ikke slutter og blø som normalt, så egentlig så må alt av inngrep ol gjøres på Rikshospitalet, men de har nå bestemt seg at de har lyst å prøve på sykehuset her!

Føler meg som litt av en prøvekanin.. Nåde dem om jeg blør ihjel!!! :)

IKM er ikke kommende mens. Den dagen man forventer mensen men håper den ikke skal dukke opp! Jeg har IKM 27, så når jeg skal inn 25 kan det faktisk hende jeg allerede er gravid!!!!!!!!!!!!!!!!! *håpe håpe*

Lurer på om man kan gjennomføre lap om man har mensen? Noen som vet....???

Stor Mage Snart: Hvordan går det med deg?? Lenge siden vi har hørt noe nå!!

Skrevet

hjelpe meg - ja da skjøner jeg du føler deg som en prøvekanin...

de er nok ganske trygge siden de tørr utføre den på ditt lokalsykehus;)

IKM - oki...ny lærdom for meg;) vi har den jammen meg på samme dag å gitt;)

ser for meg at jeg må ta en test den 25 eller på morgenen den 26okt - det fordi at jeg må ringe legen få resept - hun skal fakse det til apoteket her, og hun ba meg ringe noen dager før jeg "trengte" pillerne - men la oss håpehåpe det er 2 blå strek...:)

Vet lite å ingening om lap... vet bare at jeg skal gjennom det om ikke pergon gir resultater etter 3 mnd... kan vel ikke ha nå si at du skal ha mensen - de skal jo bare brenne hull i eggstokkene? kan kanskje være en fordel at du har mens - slik at nye egg som kommer etter at de har brent kommer ned ved ny eggløsning``??

Ja stor mage snart?? du er jo borte fra tråden vår? kanskje du ikke er like ofte inne som oss andre..`? blir gøy høre hvordan du har hatt det de siste dagene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...