C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #26 Skrevet 9. oktober 2007 grysom - oki, ja tror legene sier så mye rart... blir d fulgt opp på nordlandsykehuset i bodø da? der er min gynekolog... fikk nå m meg 2 blodprøveark av henne... gøy du er fra nordland;) begynte ikke du på søndag den 30? du er på dag 10 nå? hvordan er det med deg? - i dag har det stukket nå grusomt der inne -hva med deg? funnet eggløsning? synes det føles som det kommer "slim" i dag - men mulig jeg analyserer å spekulerer så jeg innbiller meg ting - neeeeei - det er mere utflod enn vanlig!! merket noe til det du? til innlegget over - hormonene - nei min forlovede - klager nå egentlig ikke så mye, men jeg kjenner selv jeg synes det er litt slitsomt at jeg blir så fort irritabel nå.. lar det ikke gå ut over andre...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 9. oktober 2007 #27 Skrevet 9. oktober 2007 åh veit ike hvorfor dn ble signert anonym... men d var jeg som skrev... jeg er 168cm. og veide 70 kg. fikk beskjed hoss legen å gå ned ti kilo... så da prøver jeg på d... han mente d ville sette ned testsosteron nivået mitt... men hvorfor tar di blodprøver. er det for å se om du har hatt økning av progesteron?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 9. oktober 2007 #28 Skrevet 9. oktober 2007 nei jeg går til privat klinikk , bor for tiden i Ålesund kjøpte oss faktisk hus på fredagen:) veldig stolt... har ikke funnet eggløsning enda.. men d kjennes ut som om jeg har det hele tia... hete tokter. trøtt stikkniger. lukta på urinen har endret seg litt... er på dag. 12. fra første dag mens. min klager ikke for jeg er ikke så irritabel. ,en jeg tror han syns det er gøy. så bare jeg ber han gå ut med søpla så kommer kommentaren.. hehe.
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #29 Skrevet 9. oktober 2007 gosj - er han rikti nagla den gynekologen din??? du er jo ikke akkurat overvektig!!! hun jeg har - sa jeg kunne prøve gå ned 2-3 kilo - det ville hjelpe - men fastlegen min sa at jeg ikke var overvektig og ikke var en veldig utpreget pcos kvinne...jeg har nå ikke gjort mye for å prøve gå ned - jeg tror at det kan hjelpe litt - men ikke så veldig mye - men synes du er SUPER flink om du greier å gå ned så mye... går du på nå diett? libra kurs o.l? Greit testosteronnivået kanskje går litt ned - men mitt testosteron nivå har nå faktisk gått ned ved bruk a metformin... blodprøvene blir tatt for å se om det har vært eggløsning - du ser om progesteron når den toppen den skal...
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #30 Skrevet 9. oktober 2007 GRATTIS m nytt hus da - nå er alt klart til den lille skal komme;) hehe... hetetokter her å - inne i en akkurat nå skal komme meg i seng om ikke lenge.. ny dag i morgen, med håp om at den er litt nærmere målet som vi alle jobber mot;) Privatklinikk er det desverre ikke å oppdrive her jeg bor - men synes jeg har fått grei oppfølging fra sykehuset i Bodø....
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #31 Skrevet 9. oktober 2007 grysom:) hva jobber du med der nede? eller er det skolegang på dere begge?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 9. oktober 2007 #32 Skrevet 9. oktober 2007 ja her nede er det så lang vente tid på alt som har med d offentlige å gjøre. så fast legen min annbefalte privat klinikk:) ja alt er klart for en liten en... men er så redd for hva som skjer vist jeg mister igjenn. tok d svært tongt sist.. men håper virkelig d klaffer for oss alle før jul:)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 9. oktober 2007 #33 Skrevet 9. oktober 2007 han sa at jeg ikke var overvektig men at kroppen min ville trives bedre på 60kg... går ikke på noe diet men spiser bare grovt rugbrød grønnsaker og frukt og av og til wok å sånt:) i dag sjeiet jeg ut med pannekaker:) han mente også at jeg hadde en svak form for pco. og jeg trolig ikke var insulinresistent... åh håper på at pergoen gjør susen. han har ikke nevnt noe om metformin?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 9. oktober 2007 #34 Skrevet 9. oktober 2007 jeg er hudpleier å driver en liten hudpleie salong og han er automasjons ingeniør;) vi bodde i oslo noe år fordi jeg ville jobbe dær. å så fikk han en jobb mulighet han ikke kunne si nei til i ålesund å da var det bare å pakke å bli med:) dere da?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 9. oktober 2007 #35 Skrevet 9. oktober 2007 Knut-Erik.Tea-Sofie . Sander-Andre og Ellinor-Martine:)
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #36 Skrevet 10. oktober 2007 hei hei i dag er det jammen kommen til dag 11 i syklus... synes egentlig dagene snegler seg avgårde - men men de sier at den som venter på nå godt venter ikke forjeves... ang vekt å sånn - så prøver jeg å gå ned.. men jeg kommer aldri i verden til å greie ete bare rugbrød - blir jo lei brød med en gang... hehe.. målet er 72kg - føler meg vel da! nå veier jeg 78...vi skal klare det sammen;) Jeg jobber som lærer i videregående skole(helse og sosialfag - så det er jo den samme utdanningsveien som du gikk!) han jobber som styrmann - så er endel borte - å det gjør det jo ikke enklere... hehe... men akkurat nå driver han på med nå ekstra skolegang - da er han hjemme fra torsdag til mandag - så da er jo sjansene store;) heh... lenge siden du hadde SA? skjønner du tok det tungt - vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere... men det kommer til bli en rimelig nedtur om slikt skulle skje.. har dere tenkt på nå navn? det er litt tidlig - men vi snakket litt om det i går her på "tråden"....
Jelly Belly Skrevet 10. oktober 2007 #37 Skrevet 10. oktober 2007 Hei jenter!! Idag har vi vært på rikshospitalet og sjekket svømmerene til samboer!! Det gikk fort og greit, så nå er det bare og vente på resultatene. Må ærlig innrømme at jeg fikk et kjempepositivt inntrykk av IVF/ICSI-avdelingen. Jeg er ikke redd for at vi kanskje ender opp der lenger.. C_line: Jeg fortalte sambo igår om at vi hadde snakket om navn her, og vet du hva han sa?? Silas har sunket inn hos han og han kan godt kalle en evt fremtidig sønn det!! Jeg ble så glad at jeg må ha sovnet med verdens største smil.. Hvor i nordland er dere fra forresten?? Mamma er fra nordland, så det blir jo en del turer oppover...
miss dani Skrevet 10. oktober 2007 #38 Skrevet 10. oktober 2007 hei hei igjen.. tenkte jeg bare skulle skrive litt om dagen min i dag jeg.. har vært hos gynekologen...privat på volvat.. må si jeg er veldig fornøyd med å være der.. selvom jeg betaler 730 kr pr gang.. men men , ho står jo på pinne for å hjelpe meg hvertfall;).. Etter min første dobbel kur med pergo så fikk jeg glad mld i dag;) får kjempe fin eggløsning på begge sider;) så jeg slipper 2 egg denne mnd;) så om jeg treffer på begge så kan det jo bli tvillinger.. det hadde vært koselig;) men om ikke så håper jeg hvertfall å treffe på 1 egg da;)... så jeg fikk med samleie plan av legen;)... i morgen fredag lørdag mandag og onsdag;).... så håper håper... oxo vil jeg gjerne si at jeg faktisk er tyngst tror jeg;).. jeg har gått opp 35 kg på 1 år... så dette er moro!?..NEI!.. men jeg fikk ikke ut av de acomplia tab. heller.. slanketab. så jeg vet ikke jeg.. trener alt fra nesten hver dag til 3-4 ganger i uka.... KLEM DANIELA;)
Jelly Belly Skrevet 10. oktober 2007 #39 Skrevet 10. oktober 2007 Ååå.. Så moro!!! Skulle ønske jeg kunne tatt UL for å sjekke eggløsningen! Regner med det er sånn de har kunnet se det på deg?? Jeg får heller dra og ta blodprøve på dag 21 jeg..
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #40 Skrevet 10. oktober 2007 daniela - hvilken dag er du i syklus nå i dag da???
miss dani Skrevet 10. oktober 2007 #41 Skrevet 10. oktober 2007 jeg begynte med pergo på dag 4-8 og i dag er jeg på dag 13... så da er det rett før eggløsning.. skal ha sex i morgen fredag lørdag mandag og onsdag.. ja tok innvendig ultralyd i dag ja;)....
Jelly Belly Skrevet 10. oktober 2007 #42 Skrevet 10. oktober 2007 Hmm... Jeg er usikker på hvilken syklusdag jeg er på egentlig. Enten 14 eller 15. Derfor er jeg også usikker på om jeg begynte på pergo 4 eller 5 dagen.. Håper det løsner to egg hos meg også og at begge blir befruktet! Har dere andre funnet eller fått bekreftet el??
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 10. oktober 2007 #43 Skrevet 10. oktober 2007 aha så spennede:) je jeg skjønner hvordan det er. min man er ofte borte en uke i strekk når han er ute på annlegg å innstalerer ting... ja vi kan motivere hverandre til trening og sunn kost:) har hatt 3 sa og en ma. siste sa var 24 januar. men dt som var tyngts var ma i 12 uke. hadde fått mage å greier.. men prøver å ikke tenke så mye på d. men d er tongt til tider... Knut-Anders, Tea-Sofie, Sander-Andre og Ellinor-Martine
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #44 Skrevet 10. oktober 2007 Nickeline: Det er sortland plassen heter - vet du hvor det er?¨å hvor er det i såfall i nordland du pleier være? SÅÅÅÅ artig det ang navnene å sånn - alt er en vanesak veit du;) hehe.. kanskje du får viljen din ang navn allikevell? thi - hi... Ang eggløsning - hm - jeg vet ikke - er på dag nr 11 i syklus - å ikke leter jeg aktivt heller - så regner med kjenne det.. gjør det i vanlige sykluser.. men jeg skulle ønske jeg kunne finne det ut med innvendig UL - liker faktisk de undersøkelsene, da kan jeg liksom følle med litt selv på en måte.. her har jeg ikke tilbud om slikt! litt kiipt! Daniela; hadde jo vært konge med tvillinger;) hehe... så på NRK1 i kveld på jordmødrene - hun som fødte trillinger - forloveden min holdt på å få hetta! jeg pleier "mobbe" han om at han snart blir 5 barns pappa... med 3 søte små på en gang - han får helt fnatt da... Grysom; ååå har du å en pendler mann innimellom - det er liksom litt slitsomt for meg som faktisk sliter med å få barn! eldste stesønn hadde bursdag i dag - så jeg har spist mye kaka! føler jeg eser ut... får så dårlig samvittighet! ma - hva er egentlig det? jeg er ikke så veldig inne på disse forkortelsene - men SA vet jeg hva er..... det er ikke nå særlig - skjønner jeg kjempegodt... men du er sterk;) Fine navn... er det noen som oppkalles? Har dere gått opp mye ved bruk a pergo? Ellers så er dagene mine fulle - føler jeg flyr fra det ene til det andre - skal på jobbintervju på fredag... gleder/gruer meg litt... vet ikke om jeg vil ha jobben om jeg blir tilbytt den - den er av en slik art at jeg ikke kan jobbe der så lenge i graviditeten i allefall...men på en måte er jo det kjekt - da blir jeg jo sykemeldt - å kan nyte tiden hjemme før den lille kommer:) hehe.. litt lur må jeg vel være - men nå er det jo ikke sagt at jeg får den jobben - men forsto det var lite søkere på stilingene:O) Nei nå er det vel på tide med kjæreste tid.. etter unger å skrål å bursdagsfeiring hele dagen.. (ikke mine bio-barn, men er en GOD (hehe) stemor for dem.....) klem til dere alle:)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 10. oktober 2007 #45 Skrevet 10. oktober 2007 ja han er borte en til to uker i månden. så d er vanskelig med eggløsningn å sånt. men nå som jeg går på prego så må han planlegge litt bedre. ma er når barnet i magen dør men at du ikke merker det. fikk vite det på innvendig ul. har skrevet ned min historie . vsit du ønsker så kan jeg sende dn til deg på mail? ja min far døde i 1995 å han het knut. også er mellom navnet til svigers Ellinor og mammas mellomnavn er martine pendler en time hver vei til jobb og nå som vi har kjøpt oss hus får jeg tre timer pendle tid hver dag.. så må prøve å få meg en ny jobb nermere... men d er jo skummelt sieden vi prøver å bli gravide...
Jelly Belly Skrevet 11. oktober 2007 #46 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg pleier og være på Halsa (Meløy) og i Bodø! Verdens deiligste plass og være på (Halsa altså..) for meg som bor i byen!! Ja det hadde vært veldig ålreit og få viljen min på navn.. Har sagt til sambo at han skal få finne mellomnavn! Hehe.. Spørs om han nøyer seg med det.
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #47 Skrevet 11. oktober 2007 grysom: wooooow - du har lang pendler vei - seriøst!! jeg klager på å måtte pendle på en a jobbene 1 time til sammen, altså en halvtime til å fra!! hehe... beundringsverdig at du greier det altså.. har du mulighet til å få deg jobb i yrket dit nærmere da? OKI - det er det ja - da har jeg jammen lært noe nytt i dag;) egentlig litt greit vite det da... kunne mer enn gjærne ønsket å lese det du har skrevet...min mail er; [email protected] såm du sier -så er det vanskelig med pendler mann og pergo:) men men vi satser på det beste! min reiser dag 16 - men satser på at egget da er befrukta;) Koslig at dere kaller opp... jeg har ikke noen navn jeg liksom liker så godt a de som beteforeldra og oldeforeldra har.... så jeg kommer ikke til å kalle opp... nickeline; halsa ja - hehe.. har ikke selv vært der - men hørt mye om plassen... bodde å jobbet i bodø til august i år;) helt oki der - men ønsket ikke bo så langt unna familie ved en fåreståede graviditet! Sa til sambo at jeg skulle velge navnene på ungene våre - hehe... siden han hadde valgt på de 2 han har fra før - men han var da ikke helt enig i det da...forståelig nok... men jeg har sagt vi må bli eni, men ett guttenavn liker vi nu begge to - så da kan det liksom ikke være så vanskelig bli enige om ett jentenavn vi begge liker;)
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #48 Skrevet 11. oktober 2007 hvrdan er det med dere og hårproblematikk? har dere mye svarte hår i ansiktet å andre steder? jeg er ikke plaget av hår i aniktet - men har endel hår på lårene( som jeg ikke synes er særlig pent - å det plager meg virkelig....!!)... skulle ønske vi fikk slikt fjærnet av helsevesnet!!
Jelly Belly Skrevet 11. oktober 2007 #49 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg vet faktisk ikke om jeg er plaget pga pco. Jeg er veldig mørk, så jeg lurer på om det er bare derfor!! Pluss at jeg synes det er litt vanskelig og vite ettersom jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag.. Vet jo ikke hva som er "normal" hårvekst på en mørk jente.. Mne jeg napper øyenbryn ofte og barberer meg ofte. På lårene har jeg ikke noe problem, heller ikke under armene.. På sommeren blir alle hårene mine hvite uansett, så da er det jo ikke noe problem!! Er jo da man "viser deg frem" mest uansett..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 11. oktober 2007 #50 Skrevet 11. oktober 2007 nå har jeg sendt mail til deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå