Gå til innhold

Hvilke av disse navnene syns dere passer best til Brage?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes alle navnene du nevner her passer til Brage, men jeg synes også de er litt kjedelige. Veldig poppis nå og litt uspennende navn i forhold til Brage - synes jeg. Er så mange andre tøffe norrøne navn. Foreslår derfor noen andre:

Brage og Grunde

Brage og Eigil

Brage og Frede

Brage og Hedin

Brage og Lodin

Brage og Tord

Hvis jeg skulle velge at av dine navn måtte det bli Emrik - bare 20 i Norge som heter det :-)

Annonse

Likte Frede og Tord som var foreslått her. Trym har jeg aldri klart å liker, vet ikke het hvorfor. Endre er veldig 80-talls og kjedelig... Emrik er jo litt kult da.

Min favorit i denne tråden er nok Frede.

Lykke til ;)

Annonse

Endre syns jeg.

Disse jentenavnene tår alle i navneguiden som norrøne. Jeg syns det er fine alle, og noen er mer tydelig norrøne enn andre, jeg vet ikke om det i seg selv er et poeng, siden Brage er norrønt?

Alva

Dagne

Eira

Fride

Guri

Gøril

Heidrun

Idun(n)

Imber

Karna

Norunn

Oda

Sigyn

Yngvil

Vårin

Et navn jeg alltid har likt, og som jeg godt syns passer med Brage er An-Magritt. Det er jo ikke norrønt, men jeg syns det klinger godt sammen. Samme "temperament" på en måte. Og så er jo det navnet lit aktuelt nå siden Det Norske Teatret setter opp det stykket nå, selv om det neppe blir noe poppisnavn av den grunn. Fint er det.

Ragne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...