Gå til innhold

Noen her som vet??

Anbefalte innlegg

Sambo`s småtroll var ikke helt bra... prøven viste overtall avrøde/hvite blodlegemer og skal starte antibiotika kur for å se om dette kan bedre det.. (da det tyder på en infeksjon/betennelse)

Om de ikke blir bra må vi ta ut de gode cellene og få dem tilført meg... hvordan skjer dette? Er dette noe vi betaler for? pris? (ikke at det spiller noen rolle) Hvor lang tid? hva kalles dette?? Noen som har gått gjennom det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10590977-noen-her-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Etter å endelig ha fått mannen min til å ta prøve viste de noe lignende som din samboers prøver. Han gikk på antibiotika en periode og småtrolla ble "friske". Men problemet på den nye prøven var nå at det var alt for få. (Noe som ikke var en del av problemet på den første prøven.) Og vi fikk beskjed om at vi ikke kom til å klare å få barn selv, med mindre vi hadde VEDLIG flaks. Så nå skal vi igang med vårt første forsøk med icsi.

Er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, men har forstått det slik at hele prosessen foregår ved hjelp av at de henter ut egg av meg og min mann må levere sædprøve. Deretter sprøyter de inn en sædcelle i mitt egg og setter det inn igjen hvis det blir befruktet og deler seg riktig.. Kort fortalt... Kanskje noen som har vært gjennom det kan forklare bedre..?

I allefall så koster dette en del men man får refundert penger fra trygdekontoret. Ellers kan jeg si at denne prosessen tar tid.. Og det er så utrolig godt å kunne komme hit med frustrasjoner og spørsmål, for her er det mange i samme båt :)

Håper det hjalp litt hvertfall.. Lykke til :)

klem

Heisan;

Prøverør (IVF) befruktning utenfor kroppen, brukes først og fremst ved tette eggledere. Kvinnen tar medisiner for at eggløsningen kan kontrolleres. Mange modne egg blir hentet ut og blir lagt i skåler sammen med ca. 100.000 gode sædceller. Etter at befruktning har funnet sted, settes de befruktede eggene tilbake.

Microinjeksjon (ICSI) injeksjon av én sædcelle i et egg i forbindelse med prøverørsbehandling. Kalles også microinjeksjon og benyttes dersom sædkvalieteten er nedsatt.

Her er en god link til å begynne med :

http://www.onskebarn.no/

Jeg er midt "oppi det" sammen med ganske mange andre jenter her inne. Så mange av oss startet med samme spørsmål som du har nå.

Masse lesestoff rundt dette :-))

Hør mer med legen/gynekologen din. Du kan få hjelp til dette både i det offentlige og det private helsevesen. Her er det egenandeler osv avhengig av hva slags type behandling dere trenger/får/velger.

Kanskje løser "problemet" seg etter en antibiotikakur for samboeren din. Hadde jo vært det enkleste.

Lykke til videre !!!

Tuuusen hjertelig takk for svar=)

Sitter inne med maaange spørsmål og vil ikke gå til legen å spørre enda, må liksom la det synke inn.. Og helst få svar på prøven til sambo igjen for å være sikre på at vi ikke klarer det selv, før jeg begynner tankespinninga for alvor.. hehe.

Det blir vel ICSI for våres del da mest sannsynlig...

Håper bare det ikke skal ta for lang tid før noe kan gjøres om det må, sambo har liksom begynt å komme oppi åra, og vil gjerne bli pappa før han passerer 40=)

Men atter en gang tusen takk for svar dere=)

Og lykke til videre, vil nok "henge" innpå her endel og lese litt=)

Lykke til til dere også!!!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...