Gå til innhold

Dere som er i uke 18...... hvor høyt oppe er sparkene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine er av og til ca 4 cm over navlen, og jeg syntes det er så rart da livmoren ikke er høyere enn ca 2 cm under navlen.....tøyes livmoren da eller ?

Har ikke hatt det sånn med de andre, men jeg er 100 % sikker på at det er spark.

Har kjent spark siden uke 13....ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm...jeg kommer ikke i uke 18 før torsdag, men har ikke kjent et eneste spark:(

Skrevet

Jeg er gravid med nr 2, 19 uker på vei. Da jeg var på ul i forrige uke sa jordmoren at livmoren min var litt over navlenivå. Men jeg kjenner fortsatt bare spark og bevegelser i livmoromårdet, om du skjønner. De er iallfall ikke så høyt oppe. Har kjent liv siden uke 13, og alle bevegelsene jeg har kjent har vært der nede.

Skrevet

Mine spark er like over bekkenet. Ganske langt nedenfor navlen. Men er ikke akkurat spark jeg kjenner. Mer kiling/stryk under huden...Og er heller ikke sikker på om det er fosteret heller. Men aner ikke hva som er normalt da:)

Skrevet

Hm, er du kanskje lengre på vei? Høres rart ut. Jeg kjenner sparkene under navelen. I uke 20 skal vel livmor være på høyde med navelen også... Så enten er du lengre på vei, eller er det ikke sparkene du kjenner....

Skrevet

Jeg er 19 uker på vei og kjenner kun noe bobling/sommerfugl-liknende greier langt langt nede

Skrevet

ikke for å ødelegge gleden din. men da tror jeg det er tarmene dine. for nå er livmora di under navelen. når man er halveis skal livmora være ca 1cm over navelen. jeg er i uke 22 og mine spark er kun helt nedert.

ikke lett med luft og spark på en gang, ikke lett å kjenne forskjell i begynnelsen. var noen ganger usikker jeg også. men når jeg fant ut at bebin ikke lå så høyt opp så var det ikke mulig..

Skrevet

Hei,

Jeg er 18+ 4 uker på vei og kjenner mesteparten av bevegelsene/sparkene under navelen...

Kan hende babyen din ligger opp ned og sparker/dytter oppover...

Annet enn kanskje dette vet jeg ikke...

Skrevet

Synes det høres litt rart ut.....Det er ikke lemus i musklaturen du kjenner da? Jeg fikk beskjed om at spark før uke 14 gikk ikke an.... Kjenner nå spark (uke 18), men helt nederst på magen, ca 5 cm under "navlenivå". Har mye sammentrekninger/lemus øverst i magen (både på fremsiden og på sidene), og det spørs om ikke det er det du kjenner også. Det kan absolutt forveksles med spark.

Skrevet

Er også i uke 18 og kjenner sparkene ovenfor navlen.Ligger noe over kurven men har vært på ultralyd og termin er den samme..er nok bare stor denne gangen.

Alt er avhengig av hvor morkaken ligger for er den i veien vil vi kjenne ekstra godt andre plasser i magen og følelsen stråler og godt ut i huden.Hvis du ikkje har vært på ultralyd og fått termin så blir det jo spennende!

Skrevet

Jeg er akkurat 20+0 i dag, og et par kvelder har jeg kjent sparkene godt over navlen.. men et var når jeg satt.. Når jeg ligger kjenner jeg sparkene kun under navleområdet..

Skal til jordmor å måle livmor for første gang i morgen.. Så får høre hvor den ligger da.. På UL for 2 uker siden var den rett under navlen i hverfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...